اخبار داغ

حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی:

مسائل فرهنگی ویترین ورزش است و باید در رویدادهای مهم حضور داشته باشد

 مسائل فرهنگی ویترین ورزش است و باید در رویدادهای مهم حضور داشته باشد
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین رکنی که در رویدادهای ورزشی وجود دارد و ویترین است و بیشتر خودش را نشان می‌دهد مسائل فرهنگی است.‌

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر ورزش و جوانان و معاونین ایشان اظهار داشت: طبق برنامه هفتم که تدوین شده، وزارت ورزش سه ماه یک بار گزارش عملکرد خود را به مجلس و کمیسیون ارائه دهد. تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت قانون و وزارتخانه را بررسی و اقدام مناسب داشته باشیم.

وی افزود: حوزه ورزش و جوانان دو مسئله‌ای هستند که با یکدیگر ارتباط دارند. و ورزش معمولا بر جوانان سایه افکنده و حق جوانان ادا نمی شود.
بهتر است قبل از مسابقه المپیک جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی گذاشته شود و به لحاظ مدیریت و ستادی برنامه‌ریزی داشته باشیم. باید برنامه‌ریزی با توجه به مناسبت‌هایی که وجود دارد برای رویدادها درنظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر آقاتهرانی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین رکنی که در رویدادهای ورزشی چون ویترین است و بیشتر خودش را نشان می‌دهد مسائل فرهنگی است.‌
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: احترام به سرود ملی، چفیه انداختن بازیکنان در رویدادهای بین‌المللی، حمایت از کودکان غزه، مقاومت و ... کارهای فرهنگی است که باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: رعایت شرعیات جزو اصول نظام و خطوط قرمز کشور ما است، و در ورزش و زندگی ما نیز این موضوع باید نهادینه شود.
رعایت قواعد بازی در خارج کشور اسلامی هم مورد توجه است، ولی اسلامیت بازیکن ما و ارزش های والای انقلابی باید بخوبی خود را نشان دهد. این ها موضوعات ۲۳ گانه ای است که مقام ولایت از بازیکن ما بر آن تشکر می کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه