اخبار داغ

قدیری ابیانه در جمع خبرنگاران:

اقتصاد ایران باید به ریل اصلی بازگردد/ باید از باندبازی دست کشید

اقتصاد ایران باید به ریل اصلی بازگردد/ باید از باندبازی دست کشید
کاندیدای ریاست جمهوری گفت: معتقدم اقتصاد ایران مانند قطاری است که از ریل خارج شده و باید به ریل اصلی بازگردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن قدیری ابیانه پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار  کرد: معتقدم اقتصاد ایران مانند قطاری است که از ریل خارج شده و باید به ریل اصلی بازگردد. مشکلات بسیاری داریم و تا زمانی که نرخ های یارانه ای داریم، این عرصه محل ارتزاق مافیا، فساد، رانت، اختلاس و رشوه است لذا باید قیمت ها را واقعی کنیم.  

وی ادامه داد: باید از باندبازی دست کشید، کسی که می خواهد در رأس دولت قرار بگیرد باید صورت مساله را بشناسد و راهکار ها را بداند.  

قدیری ابیانه گفت: در بسیاری از موارد ممکن است که رئیس دولت و دولت ناچار شود تصمیمی را به نفع مردم بگیرد، اما محبوبیت خود را از دست بدهد و ما رئیس جمهوری می خواهیم که محبوبیت خود را به حل مشکلات ترجیح ندهد.  

وی بیان کرد: انتصابات نباید حزبی و جناحی باشد. باید شفافیت را در کشور دایر کنیم از جمله شفافیت درباره حقوق، باید حقوق همه برای مردم مشخص شود چرا که مردم صاحب اموال هستند. منتها حقوق نظایان و امنیتی ها استثناء است.  

وی اظهار داشت: شرکت های دولتی مثل شستا و بنگاه های دولتی باید از کسانی که با واسطه و رابطه منصوب شدند، پاکسازی شوند و این امر جزو برنامه های بنده خواهم بود. 

قدیری ابیانه در پایان گفت: حمایت از تولید و اشتغال و مقابله با فساد از اولویت های بنده است. ریشه فاسد باید خشکانده شود. مثثلاً ارز چند نرخی منشا فساد است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه