اخبار داغ

بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟
هرکسی دوست دارد نسبت به خود و صورت خود احساس خوبی داشته باشد واکثرا به دنبال جراحی بینی می روند، تعریف زیبایی برای هرکس متفاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هرکسی دوست دارد نسبت به خود و صورت خود احساس خوبی داشته باشد واکثرا به دنبال جراحی بینی می روند، تعریف زیبایی برای هرکس متفاوت است. برخی برای رسیدن به ایده آل خود، روی پوست بی عیب، اندام متناسب یا لبخندی روشن تمرکز می کنند. اما بیشتر افراد برای ایجاد ظاهری که همیشه می خواستند، جراحی بینی را انتخاب می کنند.

و آمار به دست آمده نشان داده است که 14٪ از کسانی که جراجحی بینی را یک قدم برای زیبایی می دانند نوجوان هستند.

دلیل محبوبیت جراحی بینی در بین جوانان و نوجوانان ممکن است به دلیل فناوری پیشرفته و در دسترس بودن روش های جراحی پلاستیک باشد. یا شاید این طرز فکر اثر رسانه های اجتماعی و تاکید مداوم بر سلفی و تصویر عمومی باشد. و البته بسیاری برای رفع مشکلات تنفسی تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند.

دلایل هر چه که باشد، کودکان و نوجوانان این روزها همان نگرانی های بزرگسالان را در مورد برآمدگی ها، سوراخ های بینی پهن و بینی های قوز دار دارند. و واقعیت این است که مردم در اوایل زندگی خود عمل بینی انجام می دهند.

اما بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

اگر نوجوان هستید - یا اگر نوجوانی دارید - به جراحی بینی علاقه مند است ، دکتر حمیدرضا راستی متخصص گوش و حلق و بینی می تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند و به شما در درک دلایل اهمیت سن و نحوه مدیریت انتظاراتتان کمک کند. 

آیا کودکان می توانند جراحی بینی انجام دهند؟

کودکان نباید تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گیرند زیرا آنها هنوز در حال رشد هستند و همچنین بینی آنها نیز همینطور است. زمانی که رشد فرد متوقف شد، جراحی بینی ایمن و موثر است. هر فردی متفاوت است، اما به طور کلی، دختران را می توان کاندیدای جراحی بینی در حدود 15 یا 16 سالگی و پسران را یک یا دو سال بعد از آن در نظر گرفت.

نوجوانان چه چیزهایی را باید در مورد جراحی بینی بدانند؟

نوجوانان، مانند همه بیماران جراحی بینی، باید برخی از جنبه های مهم این عمل را قبل از مراجعه کامل بدانند.

انتظارات خود را زیاد نکنید
رینوپلاستی شکل بینی شما را تغییر می دهد، اما شخصیت و کل صورت شما را تغییر نمی دهد. نوجوانانی که هدف آنها تغییرات زیاد و غیر واقعی است یا فکر می‌کنند جراحی پلاستیک می‌تواند از یک بینی بسیار بزرگ یک بینی بسیار کوچک بسازد، باید بگوییم اشتباه فکر می کنند.

در عهین این که دکتر حمیدرضا راستی یکی از بهترین جراح بینی استخوانی در تهران می باشند و می تواند به افراد در هر سنی کمک کند تا به ظاهر خود اعتماد کنند، شما نباید انتظاری فراتر از آن داشته باشید. صحبت صریح و صادقانه با پزشک در مورد اهداف و احساس شما در طول این فرآیند بهترین نتایج را به شما می دهد - از نظر فیزیکی و احساسی.

بدانید چه چیزی بخش بینی خود را دوست ندارید

دکتر حمیدرضا راستی یکی از جراحان بینی برجسته در تهران است و نتایج او شگفت انگیز است. اما جراحی همچنان جراحی است و شما باید برای نیازهای فیزیکی و زمانی این عمل آماده باشید.

بسته به وسعت عمل بینی شما، جراحی شما می تواند کمتر از یک ساعت یا تا چهار ساعت طول بکشد. وقتی تمام شد، می‌توانید انتظار داشته باشید که کمی احساس درد کنید و مقداری کبودی و تورم ببینید. در بیشتر موارد، دکتر  بینی شما را برای حفظ موقعیت مناسب در حین بهبود - تا یک هفته - آتل می‌بندد. همچنین نباید در این دوران نقاهت از عینک استفاده کنید.

اگر درس میخوانید و شاغل هستید باید بدانید که حداقل یک هفته نیاز به استراحت و مرخصی دارید. در این زمینه پزشک می تواند به شما توصیه نامه برای مرخصی بدهد.

آیا محدودیت سنی بالایی برای جراحی بینی وجود دارد؟

اگر می خواهید شکل یا عملکرد بینی خود را تغییر دهید، سن شما مهم نیست، اما سلامت شما مهم است. پس از تکمیل مرحله رشد اولیهدر نوجوانان، می‌توانید در هر زمانی در طول زندگی‌تان جراحی زیبایی بینی انجام دهید تا زمانی که بدن‌تان آماده باشد.

پزشک  قبل از اینکه روی جراحی شما چراغ سبز نشان دهد، مطمئن می‌شود که شما به اندازه کافی از نظر بدنی و ذهنی سالم هستید.  اگر موارد زیر را داشته باشید ممکن است فرد مناسبی برای جراحی بینی نباشید:

بیماری قلبی
مشکلات خونریزی
دیابت
مشکلات ریوی

اگر همیشه می خواستید کاری برای بینی خود انجام دهید اما تا به حال نتوانستید انجام دهید، با دکتر حمیدرضا راستی در مورد گزینه های خود صحبت کنید.

امیدواریم به بیشتر سوالات شما پاسخ داده باشیم. عمده نوجوانان به دنبال جراح بینی نیمه فانتزی در تهران هستند اگر اینطور است پیشنهاد میکنیم سری به سایت دکتر حمیدرضا راستی بزنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه