اخبار داغ

«کردتودی» گزارش می‌دهد؛

اعتراض اهالی روستای‌ «تلوار» به قطعی ۳ روزه آب‌ شرب

اعتراض اهالی روستای‌ «تلوار» به قطعی ۳ روزه آب‌ شرب
به گفته اهالی روستای تلوار، مردم این روستا بیش از سه روز است که به آب شرب دسترسی ندارند و به‌ناچار برای تهیه آب روانه کوه و چشمه‌ها شده‌اند، نکته‌ای که اینجا حائز اهمیت است، چرا در پی مراجعات ساکنان روستا به اداره آب و فاضلاب شهرستان دهگلان، اداره مذکور پاسخگو نیست؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، روستای تلوار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان در استان کردستان بوده که در کنار رودخانه تلوار قرار گرفته است، این روستا جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ نفر و ۱۰۰ خانوار دارد و شغل اکثر ساکنان آن کشاورزی و دامداری می‌باشد.

رضا محمدی تلوار، از ساکنان این روستا، اظهار کرد: در روستای تلوار حدود ۱۰۰ خانوار زندگی می‌کنند و به مدت سه‌روزه که آب شرب روستا بدون ذکر دلیل موجهی از سوی اداره آبفا شهرستان قطع شده است.

محمدی تلوار در ادامه گفت: متأسفانه به دلایل نامعلومی، هنوز راه‌اندازی انشعاب و نصب کنتور آب و در کل این موضوع تحت نظارت و مدیریت اداره امور آب و فاضلاب شهرستان دهگلان قرار نگرفته است و به همین دلیل کلیه هزینه‌ها، خسارت‌ها و رفع نقص و مشکلات مربوط به دستگاه پمپاژ آب، شناور و سایر موارد را خود مردم روستا تقبل می‌کنند.

رضا احمدی، دهیار روستای تلوار در گفتگو با خبرنگار کردتودی بیان کرد: هرچند سال یکبار موضوع خرابی پمپ انتقال آب در این روستا اتفاق می‌افتد و هزینه سرسام‌آوری را برای ساکنان روستا دارد، دلایل آن را ما از طریق دهیاری با مراجعه به اداره آب و فاضلاب شهرستان پیگیری می‌کنیم، اما هیچ نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت.

نکته: طبق پیگیری‌های خبرنگار کردتودی مستقر در شهر دهگلان و در طی مراجعات و تماس‌هایی که با اداره آبفا شهرستان دهگلان صورت‌گرفته است، در نهایت نتیجه‌ای صورت نگرفت و جوابی از سوی اداره آب و فاضلاب شهرستان دریافت نشد.

احمدی، دهیار روستا در ادامه اضافه کرد: مردم واقعاً در مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی قرار دارند، در این موقع که تعمیرات و مرمت دستگاه‌های پمپاژ نیز در میان است، انتظار می‌رود که مسئولان برای این مسئله راه‌حلی را پیشنهاد و یا مساعدت‌هایی را در نظر بگیرند.

کریم زندی، از اهالی روستای تلوار اذعان کرد: این روستا در واقع در بستر بسیاری از مشکلات قرار دارد و ما از مسئولان انتظار داریم که درصدد رفع آنها برآیند، نه اینکه به آن اضافه کنند، محل دفع زباله‌های شهر دهگلان و حومه در نزدیکی روستا قرار دارد و در فصل بهار و تابستان، واقعاً مردم از بوی متعفن زباله به ستوه می‌آیند، در واقع دفع مناسب زباله‌ها صورت نمی‌گیرد.

زندی در ادامه عنوان کرد: در فصل‌های سرد سال نیز شاهد همین مشکلات البته شاید بدتر هستیم، در صورت وزش باد، تمامی زباله‌ها به داخل روستا آمده و خود بستری مناسب برای ایجاد آلودگی و بیماری‌ها را فراهم می‌کنند، امیدواریم شهرداری دهگلان در این زمینه نیز تدابیری را اتخاذ نماید.

سخنی با مسئولان

باتوجه‌به اینکه مشکلات عمده اقتصادی و معیشتی که مردم روستای تلوار دارند، از مسئولین و متولیان شهرستانی، درخواست می‌شود همچون سایر روستاهای حوزه استحفاظی شهرستان، نسبت به تعمیر و مرمت دستگاه پمپاژ و راه‌اندازی مجدد آب شرب این روستا مساعدت و حتی‌الامکان جهت اختصاص ردیف بودجه‌ای برای نصب و تعبیه کنتورهای مصرف سنج در سطح روستا اقدام شود، فصل تابستان و گرما آغاز شده و احشام و دام‌های روستا در معرض خطر قرار دارند، مدارس نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفته و با وجود این مشکل امکان شیوع بیماری در بین کودکان و اطفال بالا می‌رود، مطالبه مردم این روستا از مسئولان این است که اقدامی در این راستا صورت گیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه