اخبار داغ

تغییر نسل کلید خورد؛

پایان تلخ «مرد یخی» در بوداپست؛ امیدواری کشتی فرنگی ایران به نیروی جوانی در المپیک

پایان تلخ «مرد یخی» در بوداپست؛ امیدواری کشتی فرنگی ایران به نیروی جوانی در المپیک
نتایج کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بوداپست از یک دگردیسی نونوار در ترکیب گوش شکسته‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام امره پولیاک و یانوس وارگا دیشب و ظرف روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۸ مدال برنز و کسب ۱۷۳ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت.

برای ایران در این رقابت‌ها محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره، امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدحسین محمودی در وزن ۸۷ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

طبق مفاد چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، قرار بود که در این تورنمنت تکلیف 3 ملی‌پوش ایران در آوردگاه بازی‌های المپیک 2024 پاریس تعیین شود و 3 نفر از 6 نفر باقی مانده، بلیت سفر به فرانسه را در بوداپست رزرو کنند. این اتفاق بالاخره رخ داد و با شگفتی‌هایی؛ مهدی محسن‌نژاد در وزن 60 کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم و امین کاویانی‌نژاد هم در وزن 77 کیلوگرم، مسافران پاریس شدند.

از دل چرخه انتخابی تیم ملی حالا 2 عنوان‌دار جهان و المپیک که کنار زدن‌شان هرگز کار ساده‌ای نبود، کنار رفته‌اند و شانس المپیک را به طور کلی از دست داده‌اند. محمدرضا گرایی و محمدعلی گرایی، قهرمان المپیک و آسیا، عنوان‌داران جهان و بازی‌های آسیایی در پی شکست و ارائه نمایشی نامتوازن و نامطمئن، با کارت قرمز کادر فنی مواجه شده و حالا نفراتی جدید را در وزن 67 و 77 کیلوگرم در تیم ملی می‌بینند.

سعید اسماعیلی که با قهرمانی در جام تختی و سبک کشتی متهورانه‌اش به چشم خیلی از کارشناسان نشست و برای بعضی‌ها یادآور حمید سوریان هم بود، شب گذشته در بوداپست و پس از یک اشتباه، فینال را از دست داد اما در جدال انتخابی رودررو با قهرمان المپیک و جهان، هیچ اشتباهی نکرد و محمدرضا گرایی را با اقتدار در 2 راند پیاپی شکست داد تا به تنهایی مسافر پاریس شود.

مهدی محسن‌نژاد هم اگر چه باز نتوانست در فینال برای خودش راهی به سوی طلا پیدا کند اما با توجه به نتایج گرفته شده در چرخه انتخابی، مسافر پاریش در وزن 60 کیلوگرم شد. مهم‌تر هم که امین کاویانی‌نژاد با سابقه قهرمانی کشور و درخشش در میادین بین‌المللی، این بار از پس گرایی بزرگ‌تر در مصاف غیرمستقیم برآمد و ویزای فرانسه‌اش را گرفت.

به‌نظر می‌رسد آن دگردیسی و پوست‌اندازی که همیشه مدنظر حسن رنگرز بوده، خیلی زود به منصه ظهور رسیده و 3 المپین جدید و متفاوت با المپیک 2020 توکیو، دیشب در بوداپست معرفی شده‌اند. رویه تیم ملی کشتی فرنگی بدین شکل بوده که نفرات جدید، توان ظهور و بروز خود را داشته‌اند و حالا ترکیبی از جوانی و تجربه از کاروان ایران به پاریس خواهد رفت.

اگر چه کار جوان‌ترهایی مانند اسماعیلی و کاویانی‌نژاد در میدان دشوار المپیک به مراتب سخت‌تر از سایرین خواهد بود اما پای‌بندی به انتخابی تیم ملی و عدم سوگیری به نفع نفرات قدیمی، در نهایت به سود کشتی فرنگی ماست. ضمن این که فردین هدایتی هم در این میدان خوش درخشید و پس از المپیک، تهدیدی جدی برای امین میرزازاده خواهد بود.

با این تفاسیر بالاخره تکلیف کاروان 6 نفره و کامل کشتی فرنگی ایران مشخص شده و همه نفرات اعزامی، از حالا باید به فکر آماده‌سازی دقیق و صحیح خود برای آوردگاه 2024 باشند. به طور حتم کسب مدال در المپیک کار ساده‌ای نیست اما با رعایت اصول و کمی چاشنی خوش‌شانسی، می‌توان به درخشش فرنگی‌کاران محجوب کشتی ایران در المپیک امید داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه