اخبار داغ

برای انتخاب بهترین بروکر فارکس چه مواردی اهمیت داریند؟

برای انتخاب بهترین بروکر فارکس چه مواردی اهمیت داریند؟
در میان بازارهای مالی بین‌المللی هیچ کدام به اندازه فارکس محبوبیت ندارند. تریدرهای ایرانی هم برای فعالیت در این بازار بزرگ همیشه علاقه نشان داده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در میان بازارهای مالی بین‌المللی هیچ کدام به اندازه فارکس محبوبیت ندارند. تریدرهای ایرانی هم برای فعالیت در این بازار بزرگ همیشه علاقه نشان داده‌اند. احتمالا شما هم به عنوان یک معامله‌گر، بازارهای داخلی را تجربه کرده و اکنون دوست دارید وارد فضای بین‌المللی در حرفه خودتان شوید. کاری که چالش‌های زیادی دارد و می‌تواند موفقیت یا شکست شما را در زندگی رقم بزند. فارکس فرصت خوبی برای کسب سود دلاری است. چیزی که آرزوی بسیاری از جوانان ایرانی است و آنها برای رسیدن به این هدف مسیرهای مختلفی را امتحان می‌کنند. هرچند بسیاری از آنها در این مسیر شکست می‌خورند و به سختی می‌توانند به همان مسیر گذشته برگردند. دلیل شکست اکثر آنها انتخاب‌های نادرستی است که در فارکس دارند. اولین انتخابی که هر معامله‌گر در این فضا با آن مواجه می‌شود انتخاب بهترین بروکر فارکس می‌باشد.

چه پارامترهایی را هنگام انتخاب بهترین بروکر فارکس در نظر بگیریم؟

اگر می‌خواهید به عنوان یک تریدر ایرانی وارد فارکس شوید و از معامله کردن در آن لذت و سود ببرید، چاره‌ای جز این ندارید که بهترین بروکرها را انتخاب کنید. یک انتخاب غلط می‌تواند مسیر درست شما را نابود کرده و همه آن چیزی که به دست آورده‌اید را نابود سازد. برای تبدیل شدن به یک برنده در فارکس باید پارامترهایی که در ادامه می‌گوییم را رعایت کنید تا بهترین بروکر را انتخاب نمایید.

پلتفرم‌های معاملاتی

بروکرهایی که پلتفرم و ابزارهای معاملاتی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند. شما باید دنبال بروکرهایی باشید که امکان استفاده از پلتفرم‌های متاتریدر ۴، ۵ و Ctrader  را برای شما فراهم کنند. از طرفی بروکری می‌تواند برای شما گزینه خوبی تلقی شود که امکانات زیر را فراهم آورد:

  • در انتخاب بین دو بروکر ترجیحاً گزینه‌ای را انتخاب کنید که امکان استفاده از کپی تریدینگ را فراهم کرده باشد. با استفاده از این روش شما می‌توانید نحوه معامله‌گری افراد برتر بازار را دنبال کرده و با کمک اطلاعاتی که به دست می‌آورید سودهای بیشتری کسب نمایید. 
  • سراغ بروکرهایی بروید که امکان استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال خودکار مثل AutoChartist را برای شما فراهم آورند.
  • بروکری که ابزار مناسب برای تجزیه و تحلیل دقیق بازار، پیش بینی اتفاقات و درک بینش و احساسات را برای شما فراهم آورد گزینه بهتری خواهد بود. از جمله ابزارهایی که بروکرها باید داشته باشند می‌توانیم به PsyQuation اشاره کنیم.

رگوله شده

به عنوان یک معامله‌گر قطعاً ترجیح می‌دهید سراغ بروکرهایی بروید که قابل اعتماد باشند. بروکرهایی که توسط یک سازمان معتبر رگوله شده باشند در بازار فارکس از اعتماد بیشتری برخوردار هستند. اگر با این گونه بروکرها همکاری داشته باشید و مشکلی در آنها به وجود بیاید و کارگزار مشکل شما را حل نکند، می‌توانید به نهاد ناظر بر آن شکایت کنید. از جمله نهادهای بین‌المللی که بروکرهای فارکس را رگوله می‌کنند می‌توانیم به مرجع رفتار مالی بریتانیا، کمیسیون اوراق بهادر و سرمایه‌گذاری استرالیا ، سازمان بازارهای مالی نیوزلند، مرجع پولی سنگاپور و... اشاره نماییم. با اعتماد به بروکرهای رگوله شده سرمایه خود را در یک محیط امن قرار داده‌اید و با خیالی آسوده‌تر می‌توانید معاملات خود را تنظیم کنید.

پشتیبانی مشتری

قرار نیست هنگام معاملات شما در فارکس همه چیز درست و صحیح اتفاق افتد. همانند هر محیط دیگری امکان بروز مشکل در فارکس هم وجود دارد. به همین دلیل باید بروکرهایی را انتخاب کنید که پشتیبانی قدرتمندی برای معامله‌گران در نظر گرفته باشند. وقتی کارگزاری پشتیبانی خوبی برای معامله‌گر طراحی کرده باشد در صورت بروز مشکلات خیلی سریع می‌تواند آنها را برطرف سازد. در واقع وجود یک پشتیبانی قدرتمند نشانه اهمیتی است که بروکر برای معامله‌گران خود قائل می‌باشد. به عنوان یک ایرانی ترجیحاً سراغ بروکرهایی بروید که پشتیبانی فارسی داشته باشند تا ارتباط گرفتن با آنها برای شما آسان‌تر باشد.

اهرم

اهرم که در بازار فارکس آنها را لوریج می‌نامیم ویژگی مهمی برای فعالیت شما در این بازار است. اگر بروکر مد نظر شما توسط یک نهاد شخص ثالث رگوله شده باشد لوریج آن هم به وسیله همان نهاد تعیین می‌گردد. در واقع تمام بروکرهایی که به وسیله یک نهاد شخص ثالث رگوله می‌شوند، دارای لوریج مشابهی خواهند بود. به این دقت داشته باشید که هرچه اهرم یا لوریج معاملات شما بیشتر باشد، ریسک کار بالاتر خواهد رفت. ضمناً هر حساب کاربری که انتخاب کنید دارای اهرم متفاوتی خواهد بود. معمولا هرچه حساب‌ها حرفه‌ای‌تر باشند اهرم بالاتری هم دارا خواهند بود.

مدیریت ریسک

یکی از مفاهیم مهم برای موفقیت در بازارهای مالی، مدیریت ریسک است. بروکرهایی که ابزارهای بهتری برای کنترل ریسک به معامله‌گران پیشنهاد کنند، معمولاً بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرند. یکی از ابزارهایی که کمک می‌کند تا معامله‌گران کنترل ریسک را در آن شبیه سازی نمایند حساب آزمایشی است. بنابراین بروکرهایی را انتخاب کنید که حساب‌های آزمایشی داشته باشند و در آنها بتوانید برای مدتی بدون هیچ خطری معامله کنید. همچنین دستور توقف ضرر یک ابزار مهم در کنترل ریسک است. در این زمینه هم بهتر است سراغ بروکرهایی بروید که دستور توقف ضرر را به موقع اعمال کنند. در صورتی که آنها نتوانند طبق برنامه دستور توقف ضرر را اجرا نمایند، سرمایه شما در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت. روی این موضوع حساس باشید و ترجیحاً بروکرهایی را انتخاب کنید که در این زمینه قبلاً مورد تایید دیگر کاربران قرار گرفته باشند.

آموزش

آموزش معامله‌گری جزء وظایف هیچ بروکری در جهان نیست. با این حال بروکرهایی که آموزش مناسب و کاربردی ارائه دهند یک امتیاز اضافی برای معامله‌گر ارائه نموده‌اند. چنین بروکری شما را تبدیل به یک تریدر پویا خواهد کرد که همیشه در حال آموزش دیدن و کسب مهارت‌های بیشتر برای به دست آوردن سودهای جذاب‌تر می‌باشد. در واقع وجود محتوای آموزشی در این بروکرها علاوه بر آنکه به شما کمک می‌کند تا اطلاعات به روز و کاربردی برای حرفه خودتان پیدا کنید، اتمسفری را ایجاد می‌نماید که تمایل شما را برای یادگیری هم افزایش دهد. قرار نیست آموزش‌های بروکر حتماً در یک قالب خاص ارائه شود. همین که بروکر پست‌های آموزشی یا کتاب و دوره معرفی کند، یک امتیاز ویژه برای معامله‌گر خواهد بود. ضمناً بروکرهایی که سمینار آنلاین برگزار می‌نمایند قطعاً در سطح بالاتری نسبت به دیگر کارگزاری‌ها هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه