سئو (SEO) چیست و چگونه تاثیرات بلند مدت به همراه دارد ؟
سئو سایت و بهینه سازی وب سایت شما در گوگل باعث میشه که سایت شما با کلمات کلیدی رقابتی در نتایج گوگل رشد کنه و فروش شما تا 1000 درصد افزایش پیدا کنه.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در عصر کنونی و با حضور هوش مصنوعی، اهمیت کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ بر هیچ کسی پوشیده نیست . با درک التزامات زمان و پدیده های نو ظهور جامعه خود را به سمت و سوی مدرن سوق می دهد و باورهای افراد تغییر می کند. یکی از چالش های روز، رقابت در دنیای دیجیتالی است که نیازمند آشنایی با فنون و مهارتهای خاص مهندسی شده است. یکی از ابزارهای طلایی در حوزه ی مارکتینگ سئو است که چشم اندازی نوین را ایجاد کرده است. در این مقاله قصد داریم تا با مفهوم و کارکرد واژه ی سئو (SEO) که یکی از المان های کسب و کارهای مدرن و اینترنتی که بر پایه ی وب راه اندازی شده اند و تاثیر زیادی در بازاهای هدف دارد را تفسیر کرده و اطلاعات ارزنده و کاربردی را بازگو کنیم .
سئو (SEO) چیست ؟
سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. بهینه سازی موتورهای جستجو با بهبود و پیشرفت رتبه ی شما در نتایج جستجوهای مرتبط بر مشاغل آنلاین تاثیر می گذارد. سئو را می توان مجموعه ای از روش ها با هدف بهبود رتبه ی یک وب سایت در موتورهای جستجو تعریف کرد . از آن جایی که سئو یکی از اصلی ترین و مهم ترین راه های کشف محتوا توسط افرادی است که به صورت آنلاین جستجو می کنند، موضوع رتبه بندی بالاتر را مطرح می کند که به دنبال آن مبحث ترافیک بالا عنوان می شود . پس سئو را می توان آغاز هنر و علم کسب رتبه ی بالاتر با کلمات کلیدی در موتورهای جستجو مانند گوگل بیان کرد. برای اینکه تصویری واضح از اهمیت موضوع سئو را درک کنید کافی است یک عبارت را در گوگل جستجو کنید، آن وقت خواهید دید که صفحات زیادی با موضوع شما ظاهر می شود که نشان از رقابت بر سر آن کلمه است. و روشن است که سایت هایی که در ردیف های اولیه نتایج لیست شده اند از رتبه های برتر برخوردارند و این نتیجه ی برخوداری از سئوی کاملا حرفه ای است .
سوالی که برای فعالان مارکتینگ های انلاین مطرح می شود این است : چه چیزی لازم است تا وب سایت من شماره یک شود؟
دقیقا با پرسش این سوال از خود راه پیچیده و تخصصی سئو آغاز می شود که در ادامه پاسخ این سوال را دریافت خواهید کرد.
عملکرد سئو چگونه است و چه تاثیری دارد؟
بهینه سازی موتورهای جستجو قسمت اصلی بازاریابی آنلاین است. ایجاد محتوای مرتبط و بهینه سازی آن اینگونه است که جستجوگران و مخاطبان این امکان را دارند که پاسخ سوالات کلیدی خود را پیدا کنند و به نتایج مورد نظر خود را ببینند. عملکرد سئو به این نحو است که با افزایش حجم محتوای با کیفیت، سبب می شود تا موتورهای جستجو شما را انتخاب کنند و محتوای شما را در فهرست نتایج اولیه به نمایش و انتخاب بگذارد. سئو کمک می کند تا با بهبود و گسترش محتوای وب سایت خود میزان ترافیکی که دریافت می کنید بیشتر باشد. به همین علت است که بسیاری از صاحبان کسب و کارها و وب سایت ها سعی می کنند نتایج جستجو را دستکاری کنند. مهندسی کردن نتایج جستجوی گوگل را سئو می گویند که عامل رقابت است. برخی از مزایای سئو عبارتند از:
- فروش آنلاین بیشتر
- جذب ترافیک محلی بالا
- افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت
- بهبود دید آنلاین
به طور کلی سئو به یک فرایند استراتژیک اشاره دارد که در آن یک متخصص سئو گام های مناسبی را برای بهبود وضعیت دید سایت در نتایج جستجوی گوگل بر می دارد.
عوامل تاثیرگزار بر سئو چیست؟
ربات های موتورهای جستجو مثل گوگل تمام محتوایی که می توانند در اینترنت پیدا کنند را بررسی می کنند، این موتورهای جستجو از یک الگوریتم با مجموعه ی زیادی از قوانین برای تعیین اینکه کدامین صفحات را برای هر جستجو به نمایش بگذارند، استفاده می کنند. این الگوریتم ها بسیار پیچیده هستند و چندین فاکتور در آنها ورود پیدا کرده است. سه فاکتور کلیدی که متخصصان سئو همواره بر آن تاکید دارند و نقش آنها حیاتی است عبارتند از بک لینک یا پیوندها ، محتوا ،بهینه سازی درون صفحه. که هر کدام جداگانه توضیح داده می شود .
محتوا : محتوا نقش بسیار مهمی در رتبه بندی سئو دارد اگر بخواهیم اهمیت محتوا را عامیانه بیان کنیم باید بگوییم که محتوا پادشاه است . محتوای با کیفیت می تواند بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش دهد و زمان توقف کاربران را در وب سایت شما افزایش دهد. موتورهای جست و جو محتوای صفحه ی وب را بررسی می کنند تا تعیین کنند که آیا این صفحه از لحاظ محتوایی با درخواست های جستجو مرتبط است یا خیر. محتوا بخش بسیار بزرگی از سئو است که با کلمات کلیدی که در هر زمینه ای موضوعیت مهمی دارد، هدف قرار گرفته می شود. محتوای معتبر سبب جذب لینک از سایر سایت ها می شود. کلمات کلیدی بالقوه در محتوا خیلی مهم هستند . با شناساییی کلمات کلیدی بازاریابی محتوا وارد عمل می شود. همانطور که گفتیم چون گوگل و بقیه ی موتورهای جستجو برای محتوای با ارزش ، برتری قائل هستند بنابراین باید محتوای ایجاد شده جذاب باشد تا تجربه ی مثبت به کاربر ارائه دهد و شانس رتبه های برتر در لیست نتایج و جذب لینک را داشته باشد.
لینک سازی: بعد از محتوا عامل کلیدی و بسیار تاثیرگزار بر سئو لینک سازی یا همان پیوند است که به لینک های ورودی به سایت شما اشاره دارند. بک لینک ها لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به صفحات سایت شما هدایت می شوند.این پیوندها از متن اصلی در سایر وب سایت ها می آیند که وقتی افراد روی این لینک ها کلیک می کنند ترافیک را به سایت شما منتقل می کند. از آنجایی که لینک های وب سایت خارجی که در سئو به آنها بک لینک گفته می شود، برای موتورهای جستجو عامل مهم و شاخص ارزیابی هستند، به دست آوردن بک لینک های با کیفیت یکی از فاکتورهای حیاتی سئو است. هر چقدر تعداد وب سایت هایی که به محتوای شما پیوند می دهند بیشتر باشند، گوگل و موتورهای جستجو ، اعتماد بیشتری به سایت شما و محتوای شما خواهند داشت و این خود تضمین کیفیت کار شماست. در دنیای سئو لینک هایی که از وب سایت های دیگر به سایت شما پیوند داده می شوند، در واقع رای اعتبار به سایت شماست.هر چقدر بک لینک های سایت شما زیاد باشد ، وب شما در لیست نتایج جستجو ، رتبه ی بالاتری خواهد داشت.
چرا باید بک لینک بخریم؟
- بک لینک ها سنگ بنای اعتبار وب سایت در چشم موتورهای جستجو هستند. موتورهای جستجو از بک لینک ها برای قضاوت در مورد اینکه سایر کاربران و وب سایت ها چگونه محتوای شما را درک می کنند و برای آنها ارزش قائل هستند ، استفاده می کنند. وقتی یک وب سایت به صفحه ی شما پیوند می دهد در واقع دارد اعتماد به محتوای شما را تایید می کند .
- بک لینک ها به هدایت ترافیک به وب سایت شما کمک می کنند به این معنی که وقتی وب سایت ها به محتوای شما لینک می دهند، پیوند ها را در صفحاتی با موضوعات مشابه قرار می دهند و این سبب افزایش ورودی سایت شما می شود .
- خرید بک لینک باعث می شود که وب سایت شما در رتبه بندی کلمات کلیدی و نتایج جستجو ، بهبود پیدا کند. موتورهای جستو از بک لینک ها برای درک صفحات وب شما و نحوه ی ارتباط صفحات پیوند شده با یکدیگر استفاده می کنند.
- داشتن بک لینک های خوب منجر به ایجاد آگاهی از برند شما خواهد شد به این معنی که لینک های مناسب می توانند برند شما را به مخاطبان جدید معرفی کنند و شما را به بازارهای هدف دسترس پذیر تر کنند.
بهینه سازی درون صفحه : علاوه بر عوامل خارج از صفحه مانند بک لینک ها مواردی دیگر هستند که می توانند بر بهبود ساختار سئوی یک وب سایت تاثیر مثبتی بگذارند. عوامل داخلی وب سایت که سئو داخلی نامیده می شود شامل تکنیک های رایج برای ترتیب کلمات کلیدی ، برچسب عنوان صفحه ، تایتل ها ، بروز رسانی متا و تک های صفحه ، تگ توضیحات و سایر عوامل هستند و تماما در اختیار وب مستر است . سئو داخلی سایت بر نرخ کلیک سایت تاثیر مهمی دارد.
چند نکته ی مهم در ارتباط با سئو که باید بدانید!
1.وقتی در مورد سئو صحبت می کنیم باید توجه کنیم که سئو یک استراتژی بلند مدت است و به بازه ی زمانی احتیاج دارد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که اگر تمام تاکتیک های سئو را اجرا کنید یک شبه نتیجه خواهد داد. بلکه زمان می برد تا بهینه سازی ها تاثیر گزار باشند.
2.وقتی می گوییم سئو یک استراتژی بلند است به این معنی است که سئو یک امری مستمر است و احتیاج به مداومت و دنباله روی دارد. برای به دست آوردن رتبه ی خوب و حفظ آن باید به طور مداوم و همیشگی سایت خود را سئو کنید. به یاد داشته باشید که شما در حال رقابت با چندین کسب و کار در حوزه ی خود هستید و آنها هم در حال بهینه سازی هستند پس اگر بهینه سازی را رها کنید آنها از شما بالاتر خواهند بود.
3.الگوریتم های گوگل به طور مداوم تغییر می کند این به این معنا است که شما باید استراتژی های سئوی خود را اغلب تغییر دهید تا با تکامل و تغییر سئو همراهی کنید.
تیم تخصصی سئوراه با سابقه ی چندین سال کار و تجربه در حوزه ی سئو توانسته است دانش فنی خود را ارتقا داده و مجهز به مهارتهای نوین در این زمینه شود . اگر می خواهید ترافیک بیشتری برای کسب و کار خود فراهم کنید و در کسب و کار آنلاین خود برترین باشید با مشاوران سئو راه در ارتباط باشید و برای رونق کسب و کار خود روی ما حساب کنید.
ارسال دیدگاه