اخبار داغ

سرمربی تیم ملی والیبال زنان بزودی معرفی می‌شود؛

آخرین تمرین والیبال جوانان دختر با حضور رئیس فدراسیون/ تقوی، محمدیان و بلوری‌زاده چه گفتند؟

آخرین تمرین والیبال جوانان دختر با حضور رئیس فدراسیون/ تقوی، محمدیان و بلوری‌زاده چه گفتند؟
آخرین تمرین تیم والیبال زیر 20 سال دختر ایران با حضور رئیس فدراسیون والیبال، برخی مسوولان و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، بیست و دومین دوره مسابقات والیبا زیر 20 سال دختر قهرمانی آسیا از تاریخ 11 تا 19 تیر در شهر ژیانگمن کشور چین برگزار می‌شود و تیم والیبال جوانان دختر کشورمان برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌شود.

شاگردان پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم والیبال جوانان دختر ایران در گروه سوم با تیم‌های تایلند و ویتنام همگروه هستند.

تیم والیبال زیر 20 سال دختر ایران در آخرین جلسه تمرین خود پیش از اعزام به این مسابقات صبح امروز دوشنبه چهارم تیر پذیرای میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال، مهدی اسلامی خزانه دار و فریبا محمدیان نائب رئیس بانوان و اهالی رسانه بود.

پس از تمرین 6 به 6 دختران و ارائه برخی نکات از سوی پدیده بلوری‌زاده در خصوص جای‌گیری مناسب در زمین به هنگام توپ‌گیری، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال با تشکر از کادر فنی و بازیکنان گفت: به ایستگاه آخر رسیدیم و قرار است نتیجه زحمات چند ماه گذشته‌تان را ببینید. کنار خانواده و دوستان نبودید چون هدف بزرگتری داشتید و حال به فصل برداشت رسیده‌اید. امیدوارم بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم. جایی برای افسوس خوردن برای خود نگذارید.

وی با تاکید بر این که والیبال روزهای سختی را طی می کند، عنوان کرد: تیم ملی که ویترین والیبال کشور است نتیجه مورد دلخواه ما و هواداران را کسب نکرد. نمی توان فرد خاصی را مقصر دانست اما هرکس باید به نوبه خود در برطرف کردن نقاط ضعف تلاش کند. حتما نقاط ضعفی داشتیم. آدم برآیندگرایی هستم و فرآیند را در ادامه بررسی می‌کنم. غرور بی جا نداشته باشیم وقتی نتیجه نگرفتیم حتما یک جای کار ایراد داشته است. جلساتی خواهیم گذاشت و ایرادات را برطرف خواهیم کرد. با تمام سختی‌هایی که در دو سه هفته گذشته پشت سر گذاشتیم باید بگویم مردم والیبال را دوست دارند و این که ناراحت می‌شوند و حتی حرف‌هایشان گاهی شاید منطقی هم نباشد همه به دلیل احساسی است که به والیبال دارند.

تقوی با اشاره به این که بهتر بودن مهم ترین نکته است و نتیجه اهمیتی ندارد، افزود: به خودباوری برسید. تیم ملی در حالی آمریکا را برد که به ترکیه باخته بود و این نشان می‌دهد همه چیز در ذهن است. هر تمرینی برای جسم نیاز بوده انجام دادید و حال نوبت خودباوری است. تمرین امروز شما را دیدم و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود. این تفاوت را نیاز داریم و ان شاءالله با غرور می‌روید و هدیه خوبی را برای دختران ایران به ارمغان می‌آورید. تمام کسانی که شما را دوست دارند با افتخار درباره تان صحبت خواهند کرد. شما سرمایه این مملکت هستید و اگر به کسی مدیون هستید اول خانواده تان هستند و وظیفه ما خدمت به شمایی است که سرباز این مملکت هستید.

فریبا محمدیان نایب رییس بانوان فدراسیون هم در ادامه این دیدار اظهار کرد: حضور رئیس فدراسیون والیبال باعث دلگرمی تیم است و به نوبه خود و کادر فنی از شما قدردانی می کنم. دختران شرایط مختلف اردو را پذیرفتند هر چند که تلاش کردیم تمام امکانات لازم را فراهم کنیم اما به هرحال همچون خانواده ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد. تمام تلاش خود را کردیم که آن چه تیم‌های ملی نیاز دارند برآورده شود. این تیم جوانان پرانگیزه است و با این ذهنیت که نقش‌آفرینی برجسته‌تری داشته باشد به مسابقات قهرمانی آسیا می‎‌رود. امیدوارم که همین طور باشد.

پدیده بلوری زاده سرمربی تیم والیبال جوانان دختر ایران هم ضمن تشکر از رئیس فدراسیون و محمدیان گفت: هرچه دختران نیاز داشتند فراهم کردید و تشکر ویژه و احساس غرور دارم از این که جسارت به خرج داده و امکان حضور در مسابقات چلنج کاپ را برای تیم ما فراهم کردید و توجه ویژه به رده‌های سنی را کاهش ندادید. ضمن تبریک به ارتقای مقام تیم ملی زیر 18 سال دختر ایران، امیدوارم تیم ما هم بتواند جوابگوی زحمات شما باشد.

در پایان درسا فلاح هم به نمایندگی از بازیکنان تیم والیبال جوانان دختر ایران از زحمات کادر فنی و رئیس فدراسیون تشکر کرد.

تقوی: سرمربی تیم ملی والیبال زنان به زودی اعلام می‌شود

میلاد تقوی رییس فدراسیون والیبال در جمع اهالی رسانه اظهار داشت: امروز تمرین پایانی تیم ملی زیر 20 سال دختر ایران را بازدید کردیم و با توجه به تدارکاتی که دیدیم امیدواریم بازیکنان بهتر از سال‌های گذشته عمل کنند. این توقع که تیم والیبال زنان در جایگاه‌ نخست آسیا قرار گیرد، دشوار است چرا که بهترین تیم‌های والیبال زنان دنیا در آسیا قرار دارند و منطقی است که باید برنامه طولانی مدتی داشته باشیم. از ابتدای سال تلاش کردیم روی نسل جدید والیبال کار کنیم و حضور در چلنج کاپ با تیمی که بیش از 70 درصد آن را جوانان تشکیل می‌دادند نشان داد که نگاه فدراسیون به نسل جدید والیبال خواهد بود.

وی با بیان این که در والیبال زنان و مردان به نسل جدید والیبال توجه خواهند داشت، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که با استفاده از تجربه داخلی و بین‌المللی که نیازمند حضور مربیان خوب خارجی است نسلی جدیدی را برای والیبال ایران در چهار سال آینده پرورش دهیم.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا تیم‌ها در رده‌های سنی به حال خود رها خواهند شد، گفت: برای تیم ملی زنان بزرگسال با یکی از مربیان خوب آسیایی به نتایج خوبی رسیدیم. همان طور که گفتم بهترین‌های والیبال زنان دنیا در آسیا حضور دارند و تعداد مربیان زن در والیبال دنیا کم است. به همین دلیل انتخاب های گسترده ای نداریم ولی سعی کردیم یکی از بهترین‌های آسیا را که بتواند با تیم ما کار کند و تجربه بین‌المللی داشته باشد انتخاب کنیم. در مراحل نهایی توافق هستیم و می خواهیم از حضور مربیان خوب خارجی استفاده کنیم و در برنامه ای مشترک علاوه بر توجه به رده های سنی از حضور جوانان در تیم بزرگسالان بهره بریم. البته بعد از عقد قرارداد در چند روز آینده نام این سرمربی را اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: در لیگ برتر زنان صحبت‌هایی جدی داریم. عدم پخش تلویزیونی مسابقات زنان علی رغم این که با پوشش اسلامی هستند آسیب جدی به جذب اسپانسرهای خوب می زند. در حالی که زنان رقبای سختی در آسیا دارند و باید بیشتر دیده شوند. باید با نگاه حمایتی برنامه های جدیدتری برای لیگ برتر والیبال زنان داشته باشیم. امسال اولین سالی بود که تیم جوانان دختر به چلنج کاپ اعزام شدند و تیم زیر 18 سال هم به مسابقات آسیای مرکزی اعزام شد که حضور در این رقابت‌ها کمک خواهد کرد به خودباوری بیشتری برسند.

محمدیان: انتظار صعود یک پله‌ای از تیم والیبال جوانان دختر داریم

فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در آستانه اعزام تیم والیبال جوانان دختر ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا 2024 و در حاشیه تمرین امروز دوشنبه چهارم تیر این تیم با حضور اصحاب رسانه، اظهار داشت: ابتدا از انعکاس فعالیت دختران والیبال ایران تشکر می‌کنم، تیم جوانان ایران در چند ماهه گذشته در اردو بودند. بخشی از این بازیکنان در قالب تیم ملی زنان ایران در چلنج کاپ آسیا شرکت کردند تا در مسابقه با دیگر تیم‌های شرکت کننده، تجربه کسب کنند.

وی تصریح کرد: تیم والیبال جوانان دختر ایران به زودی راهی چین می‌شود تا در رقابت‌های قهرمانی زیر 20 سال آسیا شرکت کند. امیدوارم با تدابیر تکنیکی، تاکتیکی و پشتیبانی که برای این تیم انجام شده، تیم ایران بتواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در ارزیابی مسابقات پیش روی تیم والیبال جوانان دختر گفت: برنامه ریزی و کارهای انجام شده برای حضور شایسته تیم ایران در این مسابقات به گونه‌ای است که حداقل صعود یک پله‌ای در رده‌بندی آسیا داشته باشند. در دوره قبل (2022) تیم ایران در جایگاه ششم ایستاد و انتظار داریم که صعود یک پله ای در 2024 داشته باشیم.

وی درباره استفاده از مربیان جوان در تیم‌های والیبال مردان و زنان کشورمان در رده‌های سنی مختلف گفت: از نظر تحلیل مدیریتی و تحلیل فنی، منطقی است که از افراد علاقمند در حوزه مربیگری در سطح ملی استفاده کنیم. چه بهتر از مربیانی استفاده کنیم که زمانی خودشان ملی پوش بودند و شناخت بهتری نسبت به والیبال زنان ایران دارند. بنابر این در رصد و پایش این مربیان به سه موضوع شامل بازیکنان موثری باشند، دوره‌های آموزشی برای مربیگری را هم طی کرده باشند و در بخش مختلف مسابقات و لیگ‌ها هم حضور فعال داشته باشند، توجه کردیم و به این مربیان جوان رسیدیم و دعوت به همکاری کردیم.

محمدیان ادامه داد: انتخاب فاطمه شعبان خمسه نیز در این راستا بود و از مربیانی است که برای حوزه والیبال زنان زحمت زیادی کشیدند. زمانی که برای هدایت تیم والیبال زیر 16 سال از وی دعوت کردیم، خروجی تیم زیر 16 سال ایران منطقی بود. امسال هم این مربی در مسابقات زیر 18 سال آسیا یک پله صعود را که هدف قرار داده بودیم، عملی کردند. اما این موضوع آغاز راه است و برای اینکه این مربیان روند ارتقای داشته باشند، نیاز به استفاده از مربیان با سطح بالاتر هم داریم تا در مسیر توسعه قرار گیرند و مربیان جوان ایران نیز از تجربه آن‌ها استفاده کنند.

بلوری‌زاده: باید مقابل ویتنام و تایلند نتیجه بگیریم

پدیده بلوری‌زاده سرمربی والیبال جوانان دختر ایران امروز دوشنبه چهارم تیر در حاشیه آخرین تمرین این تیم که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: در اردوی متصل به اعزام هستیم و احتمالا پنجشنبه 7 تیر به چین اعزام می‌شویم تا در مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی زیر 20 سال شرکت کنیم.

وی با اشاره به شرایط آماده‌سازی تیم والیبال جوانان دختر ادامه داد: با احتساب اردوی کنونی، این هشتمین اردوی آماده سازی است. وقفه کوتاهی در اردوی‌مان ایجاد شد چون هشت نفر از بازیکنانم و همچنین تعدادی از بازیکنان زیر 23 سال‌ به مسابقات چلنج‌کاپ زنان آسیا اعزام شدند و پس از این رقابت‎‌ها و استراحت یک هفته‌ای مجددا به اردوها بازگشتند. یک اردوی طولانی مدت سیزده روزه را سپری کردیم و پس از آن یک استراحت کوتاه‌مدت به بازیکنان دادیم تا به دیدار خانواده‌شان بروند، خداحافظی کنند و بتوانند برای مسابقات پیش‌رو در طی دو هفته آینده عملکرد خوبی از خود به ثبت برسانند.

وی درخصوص مصدومین تیمش گفت: در جریان مسابقات چلنج‌کاپ آسیا 2-3 بازیکن آسیب دیده داشتیم از جمله پاسور و لیبروی تیم‌. خداراشکر بعد از استراحت یک هفته‌ای و مراحل درمانی که سپری کردند، به تمرینات بازگشتند. درحال حاضر همه اعضای تیم در شرایط خوبی قرار دارند و تا جای امکان تلاش کردیم شرایط و خدمات درمانی را در درون و بیرون کمپ تمرینی دنبال کنیم.

سرمربی تیم والیبال جوانان دختر ایران درخصوص تمرینات تیمش گفت: بازیکنانم تمرینات بدنسازی را به‌صورت پیاپی و منظم سپری کردند. همچنین تمرینات توپی را نیز به‌صورت روزانه و در دو جلسه صبح و بعد ازظهر ادامه دادیم. درحال حاضر تیم به لحاظ بدنی در شرایط مطلوبی قرار دارد فقط باید از نظر روانی بازیکنان را به خوبی تقویت کنیم تا به آمادگی روحی لازم برسند زیرا در گروه‌ ایران، تایلند و ویتنام که دو تیم خوب آسیا هستند، قرار دارند و باید مقابل آن‌ها نتیجه بگیریم تا از گروه‌ صعود کنیم.

بلوری‌زاده درخصوص مسابقات والیبال جوانان دختر قهرمانی آسیا گفت: این مسابقات با شرکت دوازده تیم در 4 گروه 3 تیمی برگزار می‌گردد و تیم‌های بزرگ آسیا در این رقابت‎‌‌ها حضور دارند. در سال 2022 و در نبود کشور ویتنام موفق شدیم رتبه ششم را به‌دست بیاوریم ولی در این دوره ویتنام و تایلند با تیمی جدید وارد مسابقات شدند و با ایران هم‌گروه هستند.

بلوری‌زاده در خصوص شرایط رقبا گفت: هر دو تیم ویتنام و تایلند ماه گذشته در رقابت‌هایی که در ویتنام برگزار شد تحت‌عنوان تیم‌های زیر 21 سال تایلند و زیر 21 سال ویتنام شرکت کردند. فیلم مسابقات‌شان را نگاه کردیم و آن‌ها را آنالیز کردیم. هردو تیم مثل تیم‌ ایران جوان هستند اما رقبای آسانی نیستند. به لحاظ توانایی فیزیکی و مهارتی آن‌قدر با رقبا فاصله نداریم ولی بازیکنانم باید یاد بگیرند که چطور تیم باشند، تداوم در موفقیت را حفظ کنند و عملکرد مطلوب و یک شکلی را در تمامی مسابقات از خود نشان دهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه