اخبار داغ

در ارتباط تلفنی با استاندار مازندران صورت گرفت؛

تاکید مخبر بر جستجوی سریع مفقودین/ امدادرسانی در ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی

تاکید مخبر بر جستجوی سریع مفقودین/ امدادرسانی در ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی
در پی سیل سوادکوه، سرپرست ریاست جمهوری در ارتباط تلفنی با استاندار مازندران بر تسریع در فرایند جستجوی مفقودین تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی سیل شب گذشته سوادکوه، سرپرست ریاست جمهوری در ارتباط تلفنی با استاندار مازندران بر تسریع در فرایند جستجوی مفقودین و آمادگی همه‌جانبه برای حوادث احتمالی آتی تأکید کرد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در این ارتباط تلفنی، ضمن دریافت آخرین گزارش‌ها در خصوص حادثه شب گذشته، بر آمادگی همه‌جانبه استان و دستگاه‌های امدادرسان با توجه به هشدارهای هواشناسی برای مقابله با حوادث احتمالی پیش‌رو، تاکید کرد و از استاندار مازندران خواست ضمن برآورد خسارات وارده، وضعیت مفقودین این حادثه هرچه سریع‌تر روشن شود.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین بر رسیدگی مناسب به مصدومین سیل و نیز ترمیم و بازگشایی مسیرهای مواصلاتی با توجه به سفرهای تابستانی تاکید کرد.

در این ارتباط تلفنی، یوسف نوری استاندار مازندران ضمن تشریح آخرین وضعیت منطقه از آمادگی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در صورت تکرار حادثه خبر داد.

امدادرسانی در ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی

بابک محمودی، رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از یکم تا هفتم تیر ١٤٠٣، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ١٢ استان متأثر (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران) امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان، ۷۶ مورد عملیات امدادی انجام شده است، ادامه داد: به ۱۰۷۰ نفر امدادرسانی شده، ۳۰۹ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۲۱۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. ۵ نفر از هم‌وطنان (۴ نفر سیل) و یک نفر بر اثر رعدو برق جان خود را از دست دادند و ۲ نفر نیز مفقود شدند.

محمودی افزود: ۱۵۲ تیم امدادی شامل ۵۴۹ امدادگر، در عملیات تخلیه آب ۱۵۶ واحد مسکونی شرکت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۶۷ دستگاه چادر، ۱۵۹ تخته پتو، ۸۲ تخته موکت، ۵۴ ست ظروف، ۲۷۰ کیلوگرم نایلون و ۸۱ بسته نایلون بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه