اخبار داغ

در سراسر کشور؛

واگذاری بیش از ۱۱۸ هزار واحد مسکونی و زمین با حضور سرپرست ریاست جمهوری/ مخبر: رأی مردم بسیار مهم است

واگذاری بیش از ۱۱۸ هزار واحد مسکونی و زمین با حضور سرپرست ریاست جمهوری/ مخبر: رأی مردم بسیار مهم است
سرپرست ریاست جمهوری گفت: امیدواریم ان‌شاءالله مردم عزیزمان تصمیم بگیرند و در انتخابات شرکت کنند، زیرا رأی آنان بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری آیین افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی و واگذاری زمین رایگان به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی در سراسر کشور برگزار شد.

محمد مخبر با حضور در وزارت راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی و واگذاری زمین رایگان به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در سراسر کشور حضور یافت.

این واحدهای مسکونی در قالب طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و به صورت حمایتی، خود مالکی، بازآفرینی، روستایی و مسکن مهر به همت وزارت راه و شهرسازی و با همکاری بنیاد مسکن و صندوق ملی مسکن در ۳۱ استان کشور احداث، تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است.

تامین زمین به مساحت بالغ بر ۴۸ هزار هکتار و به ظرفیت احداث ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در مناطق شهری کشور، بسترسازی و اخذ مجوزهای لازم استانی برای احداث ۲۷ شهر ساحلی در ۴ استان جنوبی کشور با رویکرد ایجاد و توسعه مناطق سکونت–معیشتی دریاپایه، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرایی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۰۱ واحد مسکونی، واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی، نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی و بافت فرسوده شهری، پرداخت ۲۰۶ فقره تسهیلات به بخش خصوصی دارای زمین مسکونی (خودمالکی)، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، ایجاد سامانه ثبت رایگان قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر (سامانه خودنویس) و ثبت ۵۳۵ هزار قرارداد در این سامانه، تکمیل و به روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان و تجمیع ۴۰۰ میلیون رکورد اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف در خصوص ویژگی‌های سکونت و مالکیت خانواده‌ها در این سامانه، اجرای سیاست اخذ مالیات از خانه‌های خالی با ماحصل عرضه ۱۸۲ هزار واحد مسکونی خالی به بازار و معرفی ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی دیگر به سازمان امور مالیاتی، معرفی، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان‌ها و پرداخت ۴۵۳ هزار فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن طی دو سال اخیر تنها بخشی از اقدامات دولت مردمی در راستای رفع مشکل مسکن مردم و ساماندهی بازار مسکن طی دو سال و نیم گذشته بوده است.

همچنین با حضور مخبر هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن برگزار و به منظور تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن دو مصوبه به تصویب اعضا رسید.

رای مردم مهم است

محمد مخبر در حاشیه افتتاح ۴۲ طرح آب و برق در استان‌های اردبیل، کرمان، هرمزگان و مرکزی، طرح جهاد آب‌رسانی در ۲۶ استان و ۸۱۴ روستای کشور به ارزش ۳۸ هزار میلیارد تومان که در وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت دولت، انجام شده و هنوز طرح‌هایی که در حد ۸۰ تا ۹۰ درصد است و در چند ماه آینده به نتیجه می‌رسد، چند برابر طرح‌هایی خواهد بود که تاکنون افتتاح شده است.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: کارهای دراز مدت، زمان‌بر است و در دولت‌های بعد با پیگیری که انجام می‌شود، به نتیجه خواهد رسید.

مخبر، همچنین درباره انتخابات، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، شرکت در این عرصه، هم ضرورت سیاسی و شرعی و هم تکلیف قانونی است که مردم بیایند در سرنوشت خود شریک شوند.

سرپرست ریاست جمهوری اظهار داشت: دو موضوعی که حضرت آقا فرمودند، یکی مشارکت بالا است که با امنیت، استقلال و اقتدار کشور، رابطه جدی دارد و امیدواریم ان‌شاءالله مردم عزیزمان تصمیم بگیرند و شرکت کنند، زیرا رأی آنان بسیار مهم است؛ یکی هم فرمودند که مردم، فرد اصلح را انتخاب کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه