اخبار داغ

رای گیری از جامعه هنر در تالار رودکی؛

انتخابات ریاست جمهوری| ارجمند، افشار، شورجه و شاه حسینی پای صندوق رای/ از گلزار تا محمدزاده همه برای ایران بمانیم

انتخابات ریاست جمهوری| ارجمند، افشار، شورجه و شاه حسینی پای صندوق رای/ از گلزار تا محمدزاده همه برای ایران بمانیم
هنرمندان با حضور در تالار رودکی انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رای‌گیری دومین دوره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) به صورت رسمی در سراسر کشور آغاز شد.

برای حضور پرشور خانواده فرهنگ و هنر و رسانه در این انتخابات، صندوق سیار در تالار رودکی مستقر شد تا هنرمندان با حضور در این تالار رای خود را به صندوق بیندازند. امروز جمعه همچون هفته گذشته جامه فرهنگ و هنر و رسانه با حضور در تالار رودکی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

از ساعت ۹ صبح و زودتر از موعد مقرر فرآیند اخذ رای در صندوق رای ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه مستقر در تالار وحدت تهران آغاز شد.

برنامه های جانبی فرهنگی در تالار رودکی

محمد اله یاری مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از آمادگی کامل این مجموعه برای میزبانی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در صندوق رای ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گفت.
بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های جانبی دیگری نیز در صندوق رای ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
هم زمان با برگزاری روند انتخابات تعدادی از هنرمندان عرصه نقاشی در تالار وحدت مشغول خلق آثار هنری مرتبط با انتخابات و مضامین ملی میهنی شدند.

طالبی: از فردا رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل می‌شود

ابوالقاسم طالبی نویسنده و کارگردان سینما در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت. حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
طالبی پس از حضور در انتخابات گفت: وی با اشاره به مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده گفت: امروز روز شادی است و به امید خدا از فردا رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل می‌شود و هرکس که رأی بیاورد، باید برای تعالی ایران و آسایش مردم ایران تلاش کند.
وی افزود: من درخواستی از رئیس جمهور آینده ندارم فقط می‌خواهم که به انقلاب اسلامی ایران بدی نکند و با فرهنگ انقلاب، امام (ره) و اسلام بازی نکند.

رییس صندوق اعتباری هنر: انتخابات یکی از جلوه های اصلی مردم‌سالاری دینی ماست

سیدمجید پوراحمدی رییس صندوق اعتباری هنر در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
پوراحمدی پس از حضور در انتخابات گفت: انتخابات یکی از جلوه های اصلی مردم‌سالاری دینی ماست که در جمهوری اسلامی به نحو شایسته ای این اقتدار و مردم‌سالاری از ابتدای انقلاب شکل گرفت.
وی اظهار کرد: امروز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در عمر چهل و چند ساله نظام طی می کنیم انتخابات همواره از جلوه های شور و نشاط و حق گرایی عموم مردم بوده است.

ارجمند پای صندوق رای

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به ضندوق انداخت. حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

سمسارزاده: از معادی تا گلزار، از جدیدی تا محمدزاده همه برای ایران بمانیم

اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
سمسارزاده پس از حضور در انتخابات با نام بردن از نسل جدید بازیگری عنوان کرد: در نسل جدید افراد فرهیخته ای مثل نوید محمدزاده، امین حیایی، امیر جدیدی و پیمان معادی که با سریال اخیرش شاهکار خلق کرد، هستند، همه اینها باید دست به دست هم دهند، چراکه ایران برای همه ما مهم است.
وی درباره توصیه به کسانی که هنوز رای نداده اند، بیان کرد: ما اگر مشارکت نکنیم، اتفاقی نمی افتد. باید رای دهیم و حتی مخالفان هم باید به هرکسی دوست دارند، رای دهند، ایران کشور اول خاورمیانه است.

مؤمنی شریف پای صندوق رای

محسن مؤمنی شریف نویسنده و رئیس اسبق حوزه هنری در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

شورجه: از صبح تلاش می کنم پای صندوق‌ حضور پیدا کنم

جمال شورجه کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون که در چند سال اخیر به دلیل کسالت نتوانسته چندان در مراسم و رویدادهای عمومی حاضر شود امروز در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
شورجه پس از حضور در انتخابات گفت: ما رای خود را می اندازیم اما رای اصلی را خداوند تعیین می کند. من از صبح تلاش دارم زودتر خود را به پای صندوق رای برسانم.
شورجه با اشاره به حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ در تالار وحدت بیان کرد: امسال خیلی کار خوبی کردند که همه هنرمندان جمع شدند و اینجا می توانند رای دهند.

بی آزار پای صندوق رای

بشیر بی آزار هنرمند ارزشی در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
بشیر بی‌آزار هنرمند حامی فلسطین بود که به صورت غیرقانونی در فرانسه بازداشت شده بود.

علامتی: ایران قوی با کودکان قوی محقق می‌شود

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
علامتی پس از حضور در انتخابات با اشاره به حضور رأی اولی‌ها در انتخابات گفت: در انتخابات با دو دسته از نوجوانان روبرو هستیم. دسته اول نوجوانانی هستند که برای نخستین بار و در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند. دسته دوم نوجوانانی رأی خواهند داد که در این یک هفته و برای مرحله دوم انتخابات به سن تکلیف سیاسی رسیده اند. انتخابات برای هر دو گروه از نوجوانان جذاب است.
وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات و رأی دادن به منزله جشن تکلیف سیاسی برای نوجوانان است. اگر نوجوانان می‌خواهند در ساختن آینده کشور نقش داشته باشند، وارد میدان انتخابات شوند و رأی دهند. بنظرم مهم نیست که به چه کسی رأی می‌دهند، مهم انتخاب آنهاست که تصمیم می‌گیرند تا به چه کسی رأی دهند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: جمهوری اسلامی این حق انتخاب را به نوجوانان داده است تا رئیس جمهور آینده را انتخاب کنند. نوجوانان باید تحقیق کنند تا به انتخاب اصلح برسند. مهم حق انتخاب نوجوانان است. مطمئن هستم همه رأی اولی‌ها پای صندوق انتخاب می آیند و این موضوع را تجربه ثابت کرده است. البته شور و نشاط انتخاباتی هم چنین موضوعی را نشان می‌دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از رئیس جمهور آینده دارد، گفت: شهید رئیسی بسیار به حوزه کودک و نوجوان علاقمند بود و در عین حال بسیار به این حوزه اهمیت و ارزش مضاعفی می‌داد.در چند سفر داخلی و خارجی به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری توفیق حضور در کنارشان را داشتم. او بارها به من تأکید می‌کرد که کانون پرورش فکری در حوزه کتاب میانه بایستد و پدری کند و با دیگر ناشران به رقابت نپردازد.
علامتی گفت: شهید رئیسی در حوزه فیلم و انیمیشن ورود کرده بود. حتی در یک دیدار به من گفت تا برای کودکان غزه فیلم بسازم. یعنی سناریویی را تعریف کنیم. او برای پویانمایی وقت می‌گذاشت. شاید کسی این موضوع را نداند اما شهید رئیسی فیلم‌ها را می‌دید و از آنها حمایت می‌کرد. حتی او حوزه کاغذ و کتاب را مورد حمایت قرار داده بود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: رئیس جمهور هر کسی که باشد باید بداند داشتن ایران قوی مستلزم این است که کودکان و نوجوان قوی داشته باشیم تا به افق مدنظر در تمدن نوین اسلامی برسیم؛ بنابراین سرمایه گذاری در حوزه کودک و نوجوان به ساختن آینده قوی برای ایران اسلامی کمک می‌کند.

آشنا: حضور در انتخابات نشانگر عزت و اقتدار ایران عزیز است

قادر آشنا معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی امروز در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
وی درباره اهمیت شرکت در انتخابات بیان کرد: حضور در انتخابات عزت و اقتدار ایران عزیز را نشان می‌دهد. ما کشوری هستیم که انقلابمان مبتنی بر رای ملت بود و امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تا زمان وفاتشان همواره بر رای و انتخاب مردم تاکید داشتند. درنتیجه حضور پای صندوق‌های رای نشانگر اقتدار و عظمت ایران عزیز است.

شاه‌حسینی: شهدا منتظر آرای مردم هستند

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما امروز در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
شاه‌حسینی پس از حضور در انتخابات گفت: وی با دعوت از مردم برای شرکت در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: می‌خواهم به ملت شریف و قهرمان ایران بگویم که پای صندق‌های رای بیایند. همه به خصوص شهدا منتظر آرای مردم هستند. مطمئن باشید که وقتی رای‌تان را در صندوق می‌اندازید، این شهدا هستند که رای را از شما دریافت می‌کنند.

افشار: امیدوارم حال مردم و اوضاع کشور خوب شود

قاسم افشار خواننده موسیقی امروز در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
افشار پس از حضور در انتخابات گفت: من تصمیم گرفتم به عنوان شهروند عادی و نه هنرمند به کسی که اعتقاد دارم، رای دهم و فرد اصلح را انتخاب کنم.
وی درباره آرزویش از این انتخابات تصریح کرد: امیدوارم حال مردم و اوضاع کشور خوب شود و اتفاقات خوبی رخ دهد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد پای صندوق رای

احمدوند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد امروز در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

خزاعی: با همین رای‌ها می‌توان تغییرات اساسی در کشور ایجاد کرد

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور امروز در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
خراعی پس از حضور در انتخابات درباره اهمیت شرکت در انتخابات عنوان کرد: انتخابات مانند سال‌های گذشته در کشور در حال برگزاری است و شاهد حضور پرشور مردم هستیم. طبیعی است هرکسی که به سرنوشت خودش و کشورش اهمیت می‌دهد، در انتخابات شرکت می‌کند. این حس که ما نمی‌توانیم در سرنوشت خودمان تأثیرگذار باشیم، چیزی است که به خیلی از مردم القا شده اما واقعیت این است که با همین رای‌ها می‌توانند تغییرات اساسی در کشور ایجاد کنند.
خزاعی در پایان با دعوت از هنرمندان برای شرکت در انتخابات گفت: من از همه اهالی سینما، هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر دعوت می‌کنم که اگر معتقدند باید تغییراتی در کشور صورت بگیرد، امروز حتماً پای صندوق‌های رأی بیایند.

مهدی‌پور: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه پای کار بیایند

فرشاد مهدی‌پور و معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد امروز در تالار رودکی حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.
مهدی‌پور پس از حضور در انتخابات گفت: امروز به ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت شد تا در تالار وحدت در این رای‌گیری مشترک شرکت کنند. این ابتکار سال گذشته یک‌بار در انتخابات مجلس انجام شده بود. امیدواریم که امروز با مشارکت خوب همکاران رسانه‌ای، فرهنگی و هنری‌مان در انتخابات مواجه شویم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه