اخبار داغ

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عشق و ارادت و محبت به ساحت اهل‌بیت(ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد و همان‌گونه که اهل‌تشیع به خاندان نبوت احترام قائل هستند، حب اهل‌بیت از ایمان اهل‌سنت به شمار می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»،اظهار داشت: ماه محرم یکی از بزرگ‌ترین ماه‌های تاریخ مسلمانان بود و سال ۶۱ هجری سالی خیلی غمگین برای امت اسلام است چرا که در این ماه امام حسین (ع) به شهادت رسید.

 نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  ارادات و عشق به امام حسین مرزی ندارد بیان داشت: عشق به امام حسین و خاندان پیامبر اسلام مختص به شیعیان نیست و در طول تاریخ اهل‌تسنن همراه با شیعیان این غم جان‌گداز را به دوش می‌کشند.

وی افزود: حسین حقیقتی انکارناپذیر است و در این میان ارادت مردم اهل‌سنت در ماه شهادت سرور و سالار شهیدان در قالب رسم و رسوماتی تجلی می‌یابد.

 وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) برای همه مسلمانان و حتی دیگر مردمان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرد آزادی‌خواه جهان الگوی شجاعت و ایثار و فداکاری می‌باشد.

 ماموستا رستمی، گفت: اهل‌بیت (ع) معنویت و ایستادگی را در مکتب رسول خدا (ص) آموختند و در این راه حضرت امام حسین (ع) برای احیای سنت جدش یعنی فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: در روایات و کتاب‌های اهل‌سنت همواره عشق به امام حسین (ع) و اهل‌بیت رسول خدا (ص) یادآوری شده و مردم اهل‌سنت این مهم را هرگز فراموش نمی‌کنند.

 ماموستا رستمی با بیان اینکه مردم استان کردستان محب اهل‌بیت (ع) هستند؛ خاطرنشان کرد: همه خانواده‌های کردستانی یکی یا بیشتر از فرزندان خود را با نام یکی از اهل‌بیت (ع) نام‌گذاری کرده و این نشان از عشق و علاقه وافر مردمان این دیار به این مکتب است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه