اخبار داغ

در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون وزنه برداری چه گذشت؟

امیدواری انوشیروانی، افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه، انتخاب نایب رئیس بانوان و رونمایی از لوگوی جدید+عکس

امیدواری انوشیروانی، افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه، انتخاب نایب رئیس بانوان و رونمایی از لوگوی جدید+عکس
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون وزنه برداری امروز برگزار و در آن تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری امروز(شنبه) با حضور سیدمحمدشروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون و سایر اعضا در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

امیدواری انوشیروانی به المپیک

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری در این مجمع اظهار داشت: در سال 1402 تلاش کردیم به وعده‌های‌مان عمل کنیم و مشکلات را برطرف کنیم تا یک همدلی ایجاد شود. الان این همدلی ایجاد شده تا بتوانیم کارهای بزرگی را انجام بدهیم. فدراسیون تلاش کرد که همه اعزام‌ها و اردوها با کمترین دغدغه انجام شود و حاصل آن کسب 105 مدال در سال گذشته بود. برنامه‌های مربوط به زنان نیز انجام شدند که حاصل آن رسیدن به 27 مدال در این بخش بود و تلاش می‌کنیم این تعداد مدال را به آنچه هدف‌گذاری کرده‌ایم، برسانیم.

وی افزود: از بازسازی مجموعه وزنه‌برداری در مجموعه ورزشی آزادی فقط 20 درصد باقی مانده و تا پایان مرداد ماه به پایان خواهد رسید. همچنین تقویم فدراسیون را به دقت اجرایی کردیم. به لحاظ مالی هم رشد چشم‌گیری داشتیم. این خبر خوب را می‌دهم که با حمایت وزیر ورزش و جوانان و اسبقیان، بودجه فدراسیون با رشد چشم‌گیری روبرو شده و بیشترین درصد افزایش بودجه را داشته‌ایم.

انوشیروانی عنوان کرد: موضوع بعدی تخصیص منابع از سوی وزارت نفت و وزارت ورزش برای خرید تجهیزات است. باید تجهیزات در سراسر کشور نو شوند و قول می‌دهم که کارهای این موضوع انجام شده و در مرحله پرداخت پول است تا حجم بزرگی از تجهیزات را در اختیار استان‌ها قرار بدهیم.

انوشیروانی گفت: فدراسیون تلاش کرده تا همه استانداردها در مسیر ارتقاء شأن وزنه‌برداری را رعایت کند. فدراسیون دارای کمیته آموزش است که این در گذشته وجود نداشت.

وی تصریح کرد: برای المپیک نیاز داریم که همه در کنار هم تیم ملی را همراهی کنیم. می‌دانیم که تعداد سهمیه‌ها از سوی کمیته بین‌المللی المپیک کاهش یافته و ما دو سهمیه بدست آوردیم. به این دو سهمیه امیدواریم و اگر رکوردهایشان را در المپیک تکرار کنند، می‌توانند عملکرد خوبی نشان بدهند.

انوشیروانی گفت: فدراسیون 4 اسپانسر در کنار خودش دارد که این بی‌سابقه است و درآمد خوبی از آنها داریم.‌ اجرای همه برنامه‌ها و بازسازی کمپ وزنه‌برداری به لطف همین اسپانسرها و کمک وزارت ورزش و کمیته المپیک است. لیگ برای ما اهمیت زیادی دارد و تلاش می‌کنیم که تعداد تیم‌ها را بیشتر کنیم.

وی گفت: از معاونت قهرمانی درخواست پیگیری یک موضوع را داریم. خیلی از سالن‌ها توسط نهاد‌های مختلف گرفته شده است، در حالی که وزنه‌برداری به زیرساخت‌های زیادی نیاز دارد. در اکثر استان‌ها این مشکل را داریم. وزنه‌برداری باید در استان‌ها جدی گرفته شود. از اسبقیان درخواست دارم که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند. توجه به وزنه‌برداری در استان‌ها در شأن این رشته نیست. در یک استان به هیئت وزنه‌برداری فقط چهار میلیون تومان در یک سال کمک شده بود. در پایان امیدوارم وزنه‌برداری ایران در المپیک باعث فخر و افتخار کشور شود.

اختلاف میلیاردی در بدهی فدراسیون وزنه‌برداری به شرکت توسعه

در ادامه این مجمع گزارش حسابرس ارائه شد که بخشی از آن به مالیات و بدهی به شرکت توسعه مربوط می‌شد.

شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای درباره مسائل مربوط به مالیات در فدراسیون وزنه‌برداری گفت: حالا که انوشیروانی، بهداد سلیمی و رضازاده و ... هستند، مالیات را تعیین تکلیف کنید تا تمام شود. یک موقعیت استثنایی در وزنه‌برداری با حضور این عزیزان وجود دارد و پیگیری کنید تا این موضوع حل و فصل شود.

در ادامه انوشیروانی عنوان کرد: ما همچنان نتوانسته ایم این مشکل را حل کنیم. هر بار که شرکت توسعه بدهی‌ها را اعلام می‌کند، رقم اعلام شده با چیزی که در حسابرسی می‌آید، متفاوت است. وزارت ورزش باید به این موضوع ورود کنند. شرکت توسعه می‌گوید که بدهی 6.5 میلیارد مربوط 10 سال گذشته را پرداخت کنیم. این در حالی است که ما ارقام مربوط به انشعابات و ... را داده‌ایم و به نظرمان این بدهی در حد 190 میلیون است و اختلاف فاحشی وجود دارد، اما موارد قابل اختلافی در این باره وجود دارد که باید حل شوند.

تصویب تقویم سال ۱۴۰۳

تصویب تقویم سال ۱۴۰۳ فدراسیون وزنه برداری و پیشنهاد ناصر ترک، رییس هیات وزنه‌برداری یزد برای گنجاندن مسابقات منطقه ای در تقویم نیمه دوم سال که با استقبال رییس فدراسیون روبرو شد.

درخواست برای توجه بیشتر به داوران

محمد ملکی، نایب رییس هیات استان مرکزی و علی خسروی، نماینده شهرداری افزایش دستمزد داوران را درخواست کردند که رییس فدراسیون بابت توجه بیشتر به وضعیت داوران قول مساعد داد.

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه

بودجه فدراسیون وزنه برداری در سال 1403 افزایش 400 درصدی داشت. مجموع بودجه مصوب فدراسیون وزنه برداری در سال ۱۴۰۳ از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به عدد ۱۲۵ میلیارد تومان رسید که به نسبت سال گذشته قابل توجهی را نشان می‌دهد.

فدراسیون وزنه برداری بودجه 170 میلیارد تومانی را به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پیشنهاد داده بود که روی رقم 125 میلیارد تومان تصویب شد و تفاهم‌نامه بر اساس این رقم نوشته شده است.

سال گذشته بودجه دریافتی فدراسیون از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان چیزی در حدود ۳۱ میلیارد تومان بود.

تایید گزارش خزانه‌دار، حسابرس و بازرس و چارت فدراسیون

در مجمع امروز گزارش خزانه‌دار، حسابرس و بازرس فدراسیون نیز مورد تایید اعضا قرار گرفت. امروز همچنین چارت فدراسیون بررسی و تأیید شد.

مریم ایلکا نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری شد

در ادامه رای گیری برای انتخاب نایب رئیس بانوان انجام شد. در ابتدا ناظران انتخاب شدند و آرش حبیبی، رییس هیات فارس، محسن جلیلی، نماینده کمیسیون داوران و علی خسروی، نماینده شهرداری به عنوان۳ ناظر برای شمارش آرا انتخاب نایب رییس بانوان برگزیده شدند.

در ادامه و پس از پروسه رای گیری، مریم ایلکا با کسب  ۴۶ رای از ۴۸ رای ماخوذه، از سوی اعضای مجمع، به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد.

رونمایی از لوگوی جدید فدراسیون

در این مجمع از لوگوی جدید فدراسیون وزنه‌برداری نیز رونمایی شد. در لوگوی جدید کلمه ایران با اِلمان میله و صفحه وزنه‌برداری طراحی شده است.

انجام حرکات کششی در مجمع!

بعد از گذشت ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه از مجمع عمومی سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری، به دلیل طولانی شدن جلسه اسبقیان معاون  توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای قبل از نطق پایانی از حاضرین خواست از جای خود بلند شوند و برای لحظاتی با انجام حرکات کششی خستگی را از تن دور کنند.

به دنبال مدال المپیک با چراغ قوه

محمدشروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: مجمع فوق‌العاده‌ای برگزار شد و حس خوبی به من دست داد، چون قهرمانان پرآوازه وزنه‌برداری ایران را در مجمع دیدم. هر کدام از این قهرمانان اگر نکته‌ای را به رئیس فدراسیون بگویند، در توسعه وزنه‌برداری موثر خواهد بود. وزنه‌برداری در حال پوست اندازی است. ما در حال طی کردن یک مسیر هستیم و نتیجه گرفتن نیز مثل خم رنگرزی نیست که زود به آن رسید و نیازمند تمرینات سخت و سنگین است.

وی افزود: یادم می‌آید که حسین رضازاده در شرایط سخت و در زیر پله تمرین می‌کرد و از آنجا قهرمان المپیک شد. امروزه در حوزه قهرمانی و همچنین بخش بانوان اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. ما چشم‌انداز خوبی را برای وزنه‌برداری پیش‌بینی می‌کنیم.

اسبقیان تاکید کرد: ورزشکاران ما باید به لحاظ فرهنگی هم الگویی برای جوانان باشند.‌ این مدال‌ها و قهرمانی‌ها یک روز به پایان می‌رسد، اما رفتار حسنه و صداقت باقی می‌ماند. ما اگر روح و جسم را در کنار هم پرورش ندهیم، دچار مشکل می‌شویم. قطعا انوشیروانی به مسائل فرهنگی هم توجه دارد و خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: درباره مسائل اعتباری که در مجمع مطرح شد، همه آنها را چشم بسته قبول می‌کنم. من متوجه هستم که دغدغه اعضای مجمع چه چیز است. این یک واقعیت است که باید تجهیزات مدرن و استاندارد داشته باشیم و این یک نیاز است، اما این را بدانید که اعتبارات 18 میلیاردی که به 23 میلیارد رسید، امروز به 126 میلیارد افزایش داشته است. این بدان معناست که وزیر ورزش متوجه شرایط است. در کمتر از یک سال از حضور او، اقدامات عملیاتی زیادی صورت گرفته است.

اسبقیان گفت: مدیران کلی که در استان‌ها به وزنه‌برداری کم توجهی کنند، باید در مورد آنها فکر جدی کرد. این رشته باعث بالا رفتن پرچم ایران و نواخته شدن سرود ملی شده. حتماً این قول را می‌دهم که اگر کسی کم توجهی کرد، فکری به حالش می‌کنیم، چون وزنه‌برداری از ستون‌های ورزش کشور است. دغدغه ما الان مدال المپیک است و با چراغ قوه به دنبال مدال می‌گردیم که ورزشکاران افتخارآفرینی کنند. مگر می‌شود که از کنار رشته‌هایی مثل کشتی و وزنه‌برداری به سادگی گذشت؟ اگر نیاز باشد، به استان‌های مختلف می‌رویم تا تکلیف وزنه‌برداری را در آنجا مشخص کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه