اخبار داغ

فیلمسازان بزرگ، مخاطبان کوچک

فیلمسازان بزرگ، مخاطبان کوچک
برنامه «تالار آیینه» شنبه تا سه شنبه در رادیو ایران به معرفی کتاب می پردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «تالار آیینه» یکشنبه 7 مرداد، کتاب « فیلمسازان بزرگ، مخاطبان کوچک» را معرفی می کند.

سعید مبشری تهیه کننده برنامه «تالار آیینه» بیان کرد: كتاب «فيلمسازان بزرگ، مخاطبان كوچك» با موضوع مرور مشهورترين و پر مخاطب ترين فيلمهاي كودكان و نوجوانان توسط «بنياد سينمايي فارابي» منتشر شده است.

وی ادامه داد: نگارنده در این کتاب مصور با مروری بر مشهورترین فیلم‌هایی که بیش‌ترین مخاطبان کودک و نوجوان را داشته، از «پسربچه» ساخته چارلی چاپلین، تا «کارخانه شکلات‌سازی» آخرین ساخته‌ی تیم برتون فیلم‌هایی را تشریح و گاه تحلیل می‌کند که بر ذهن و روح کودکان نسل‌های مختلف، تاثیر ماندگارتری گذاشته‌اند.

مبشری افزود: در اغلب موارد، گفت و گوهای مفصلی با کارگردانان این آثار نیز در کتاب گنجانده شده که شیوه‌ی کار و جهان‌بینی این افراد را روشن می‌سازد. 

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: معرفی و مروری بر تاریخچه‌ی کمپانی‌های «دیزنی» و «پیکسار» که دو تولید کننده‌ی عمده‌ی انیمیشن‌های امروز جهان محسوب می‌شوند، بخش دیگری از کتاب است.

علاقه مندان می توانند برنامه «تالار آیینه» را، از شنبه تا سه شنبه با اجرای شهاب شهرزاد و تهیه كنندگی سعید مبشری ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران بشنوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه