اخبار داغ

رئیس بسیج جامعه پزشکی در نشست خبری:

۱۶۱ موکب درمانی بسیج جامعه پزشکی در ایران و عراق مستقر می‌شود

 ۱۶۱ موکب درمانی بسیج جامعه پزشکی در ایران و عراق مستقر می‌شود
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور از ارائه خدمات درمانی توسط بسیج جامعه پزشکی در ۱۶۱ موکب در ایران و عراق در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین زارع‌زاده؛ رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاریخچه تشکیل بسیج جامعه پزشکی به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد، زمانی که همکاران ما برای درمان مجروحان جنگی به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و خدمات درمانی خود را به مجروحان و رزمنده‌ها ارائه می‌کردند.

وی افزود: فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی شامل جهاد تبیین و اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری همایش‌های مختلف و اردوی راهیان نور است‌. یکی دیگر از فعالیت‌ها نیز جهاد خدمت است که شامل اردوهای جهادی، برپایی بیمارستان‌های صحرایی و‌‌‌... است که 53 مورد برگزاری بیمارستان صحرایی را در مناطق محروم در سال گذشته برپا و خدمات درمانی را به مردم مناطق محروم ارائه کردیم و در طی سال گذشته جامعه پزشکی بیش از 6 میلیون خدمت درمانی و 4521 عمل جراحی را در مناطق محروم ارائه کردند. جهاد امیدآفرینی سومین فعالیتی است که بسیج جامعه پزشکی داشته و اردوهای راهیان پیشرفت در این بخش برگزار و برای امیدآفرینی تلاش می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به زائران در ایام اربعین گفت: سال‌هاست که در اربعین خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می‌شود. در سال گذشته 5951 نفر از جامعه پزشکی را به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام کردیم تا در موکب‌های بهداشتی و درمانی اربعین به زائران خدمات ارائه کنند و همکاران ما یک میلیون و 665 هزار خدمت را ارائه کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور بیان کرد: در سال جاری 161 موکب درمانی قرار است در ایام اربعین فعال باشند که از این تعداد 31 مورد در داخل کشور خودمان و مابقی در خاک عراق مستقر خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ مرکز مردمی نفس در کشور، اظهار داشت: در این مراکز فعالیت خود را در حفظ جان جنین‌هایی که کاندید سقط جنین بودند، آغاز کردیم بطوریکه بیش از پنج هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده به این مراکز داشتیم و توانستیم از سقط جنین چهار هزار و ۵۰۰ مورد جلوگیری کنیم.

زارع زاده تاکید کرد: ماماها، مشاورها، متخصصان زنان و زایمان و ... در قالب طرح نفس با ما همکاری دارند و فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره به زوجین برای جلوگیری از سقط جنین را سر لوحه فعالیت خود قرار داده اند.

وی با انتقاد از اینکه داروی سقط جنین به راحتی در دسترس است، ادامه داد: در طرح نفس، ۲۳ درصد زوجین مشکل اقتصادی را دلیل اصلی سقط جنین عنوان کردند و مابقی دلایل دیگری را ذکر کردند، در حالیکه تغییر رویکرد و نگاه خانواده‌ها به فرزندآوری امری مهم است و باید به فرزند به عنوان سرمایه نگاه شود نه هزینه.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه