اخبار داغ

ژیمناست و سرمربی تیم ملی ژیمانستیک چه گفتند؟

الفتی: حضور در فینال حکم مدال را داشت/ خیرخواه: با ژیان نمی‌شود بنز را گرفت

الفتی: حضور در فینال حکم مدال را داشت/ خیرخواه: با ژیان نمی‌شود بنز را گرفت
ژیمناست المپیکی و مربی تیم ملی درباره پایان‌کار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مهدی الفتی نماینده کشورمان که برای نخستین بار در تاریخ به فینال پرش خرک المپیک رسیده بود با کسب ۱۴.۲۶۶ امتیاز به مقام هفتم رسید. در فینال رقابت‌های امروز الفتی در رقابت با ۸ ژیمناست در پرش اول ۱۴.۱۳۶ امتیاز کسب کرد و در پرش دوم نیز به ۱۴.۳۶۶ امتیاز رسید تا با میانگین ۱۴.۲۶۶ امتیاز در جایگاه هفتم قرار گیرد. 

پس از پایان این رقابت، ژیمناست المپیکی و مربی تیم ملی درباره پایان‌کار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس صحبت کردند.

الفتی: حضور در فینال حکم مدال را داشت

 مهدی الفتی پس از پایان رقابت‌های پرش خرک در خصوص عملکرد خود در مرحله فینال اظهار داشت: فینال برای ژیمناستیک ایران حکم مدال را داشت. در ژیمناستیک هیچ وقت تا این سطح بالا نیامده بودیم و همه کسانی که در فینال هستند برترین‌های دنیا هستند. حضور در فینال برای ما تاریخ‌سازی و بهترین رتبه است. در المپیک گذشته در حالی که تا یک قدمی المپیک رفته بودیم، المپین نداشتیم، اما در این دوره هم المپین داشتیم و هم فینالیست که نشان دهنده این است که در المپیک بعدی حتما روی سکو هستیم.

وی در مورد اینکه از پرش‌های خود راضی بوده است، گفت: پرش اولم یک ذره آن چیزی که می‌خواستم، نشد، اما از جفت پرش‌های خود راضی هستم. این سطح از رقابت را برای اولین بار تجربه می‌کردم و امیدوارم در مسابقات بعدی عملکرد بهتری داشته باشم.

ژیمناست المپین کشورمان عنوان کرد: ژیمناستیک ورزش لحظه‌ها است و ممکن است گاهی اوقات میخ شوید و گاهی اوقات نیز قدم به عقب بردارید. از پرش‌های خود راضی هستم و برای ژیمناستیک این بهترین رتبه بود.

الفتی در پاسخ به این سوال که اگر ژیمناستیک زودتر به آرامش رسیده بود، احتمال موفقیت بیشتر او وجود نداشت، گفت: برای کسب سهمیه باید در چهار جام‌جهانی شرکت می‌کردیم و حتی در حال جا ماندن از ثبت‌نام این مسابقات بودیم، اما خدا را شکر در مسابقات جام جهانی شرکت کردیم و موفق به سهمیه شدیم و این خیلی جایگاه بالایی است و خدا را شکر در این جایگاه هستم.

خیرخواه: با ژیان نمی‌شود بنز را گرفت

رضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک بعد از  پایان کار الفتی در رقابت‌های المپیک پاریس اظهار داشت: مهدی بعد از ۶۰ سال توانسته ژیمناستیک ایران را صاحب سهمیه المپیک کند و از آن مهمتر به جمع هشت نفر برتر دنیا رسیده است. این نتیجه بسیار خوبی است ‌و نباید راحت از کنارش بگذریم.

او ادامه داد: ما نباید از مهدی بیشتر از این انتظار داشته باشیم. شما به این توجه کنید که مهدی چطور و با چه وسایلی تمرین کرده ‌و حالا در پاریس با چه تجهیزاتی مسابقه داد. ما در ایران یک ست کامل وسیله استاندارد نداریم و با این وضعیت به نظرم همین که مهدی خودش را تا اینجا بالا کشیده، اتفاق فوق‌العاده ای است. هر کدام از قهرمانانی که مهدی با آنها مسابقه داد، تجربه دو یا سه المپیک را داشتند، ضمن اینکه چند ماه پیش از المپیک در بهترین کمپ‌ها با بهترین تجهیزات تمرین کرده‌اند.

او ادامه داد: مهدی فقط در بخش کنترل ضعیف عمل کرد و این هم به خاطر این است که در کشور تشک استاندارد نداریم.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران گفت: من از عملکرد مهدی الفتی خیلی راضی‌ام. مدالی که او در بازی‌های آسیایی گرفت و مسیری که تا فینال المپیک طی کرد، به خوبی نشان می‌دهد گه چقدر تلاش کرده است. البته نمی‌گویم سطح توقعات ما باید همین حد باشد. حتما باید از این مرحله هم عبور کنیم و‌ برسیم به جایی که درباره مدال حرف بزنیم. اما لازمه این کار در اختیار داشتن تجهیزات است.

او گفت: من نمی‌خواهم بهانه بیاورم اما تجهیزات در ژیمناستیک مهم‌ترین حرف را می‌زند. ضمن اینکه این اولین باری است که مهدی در چنین سالنی با چنین حریفانی مسابقه داد. من که مربی بودم، تحت تاثیر قرار گرفتم، چه برسد به مهدی که سن و سال کمی دارد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک با اشاره به اشتباهی که رخ داد و باعث شد کهنی المپیک را از دست بدهد، گفت: ما باید دو نماینده در فینال می‌داشتیم. کهنی شانس مدال داشت و اگر در زمان فدراسیون قبل اشتباه صورت نمی‌گرفت، او امروز در فینال بود. خیلی از مربیان و‌ ورزشکار اینجا سراغش را گرفتند و تاکید می‌کردند که کهنی شانس کسب مدال دارد.

خیرخواه در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: این رقابت به این معناست که با ژیان بخواهیم بنز را بگیریم. ما تلاش می‌کنیم ‌و برای هدف‌های بالاتر می‌جنگیم. ما نمی‌ایستیم و ناامید نمی‌شویم. اما شرایط هم باید فراهم باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه