اخبار داغ

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت:

دولت نمی‌تواند به تنهایی بار سلامت جامعه را به دوش بکشد

دولت نمی‌تواند به تنهایی بار سلامت جامعه را به دوش بکشد
مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با اشاره به نقش موثر خیرین و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت گفت: اگر مشارکت مردم نباشد، دولت نمی‌تواند به تنهایی بار سلامت را به دوش کشد و هر جا مردم کمک کردند، موفقیت حاصل شد، مخصوصا حوزه سلامت که از مهمترین موضوعات یک جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد حیدری پور، در اولین نشست فعالان اقتصادی و خیرین حوزه سلامت با رویکرد مسئولیت اجتماعی که امروز یکشنبه، ۲۱ مرداد در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد بیان کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه مشارکت خیرین و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در خراسان طی این یک سال افتاده و در حال ادامه است.

وی افزود: برگزاری همایش امروز نمونه بارز این مشارکت است اگر مشارکت مردم نباشد دولت نمی‌تواند به تنهایی بار سلامت را به دوش کشد و هر جا مردم کمک کردند موفقیت حاصل شد، مخصوصا حوزه سلامت که از مهمترین موضوعات یک جامعه است.

حیدری پور ابراز کرد: اینکه فعالان اقتصادی کشور به کمک حوزه سلامت آمده‌اند اتفاق خوبی است، چراکه اهمیت قضیه در حوزه سلامت جامعه به خوبی شناسایی شده است.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: در وزارت بهداشت هم در حوزه سلامت، اتفاق خوبی رقم خورده و سعی داریم در کنار تشکل‌ها تسهیلگری و حمایت از تشکل‌ها را رقم بزنیم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیر دولتی در واقع حلقه‌های میانی رابط بین مردم و حاکمیت و از بهترین مدل‌های مشارکت هستند.

حیدری پور ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین و سازمان‌های مردم نهاد که به حوزه سلامت ورود کرده و می‌کنند همکاری خوبی را از منظر حاکمیتی داشته باشیم و وظیفه خود را در کنار بزرگواری خیرین و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به خوبی انجام دهیم.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت ابراز کرد: مشهد و استان خراسان رضوی یکی از بزرگترین ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی کشور را دارد و لذا برگزاری این جلسات اهمیت دارد، چرا که با تداوم این جلسات، امیدواریم از این ظرفیت اقتصادی استفاده شود و مناطق محروم شمال شرق و جنوب شرق کشور را در حوزه سلامت پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همیشه در روزهای سخت در حوزه سلامت کنار وزارت بهداشت بوده و  نمونه این حضور، در ایام کرونا بود که با راه‌اندازی کمپین «نفس» توسط بنگاه‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی استان‌ها این حضور را تجربه کردیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه