اخبار داغ

ورزشکاران و مربیان ایران در پارالمپیک چه گفتند؟

جوانمردی: در پاراتیراندازی برای مدال باید صبور بود/ همتی: می توانستم طلای پاراتیر و کمان را بگیرم

جوانمردی: در پاراتیراندازی برای مدال باید صبور بود/ همتی: می توانستم طلای پاراتیر و کمان را بگیرم
ورزشکاران و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در سومین روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سومین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در ۵ رشته به مصاف حریفان خود رفتند. 

در پایان مسابقات ورزشکاران ایران و مربیان صحبت کردند.

هادی زاده: به موقع اعتراض کردیم و جواب گرفتیم

علی‌اصغر هادی‌زاده سرپرست انجمن پارادوومیدانی درباره تغییر نتایج مسابقات پارادوومیدانی روز دوم بازی های پارالمپیک 2024 پاریس و کسب مدال نقره توسط ظفر ذاکر و پرستو حبیبی در ماده های پرتاب وزنه و پرتاب کلاب اظهار داشت: ما در حین مسابقه پرتاب ها و همچنین تجهیزات رقبا را آنالیز می کنیم. به همین خاطر در رقابت پرتاب وزنه از نظر ما صندلی نفری که به مقام دوم رسید، دستکاری و از حالت استاندارد خارج شده بود. ما در فرصت قانونی که داشتیم به این موضوع اعتراض کردیم. یک اعتراض هم به نفر سوم داشتیم که روی نوع پرتاب آن بود. دقیقا پرتابی که منجر به مدال برنز شد، از نظر ما خطا بود. ما به موقع اعتراض خود را تقدیم کردیم و منتظر ماندیم تا فیلم پرتاب ها و تجهیزات را از نزدیک چک کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: خدا را شکر با استدلال هایی که ما آورده بودیم، اعتراض ما را پذیرفتند و مورد قبول قرار دادند تا نتیجه به این شکل تغییر کند. ظفر ذاکر با این اتفاقات به مدال نقره پارالمپیک رسید و امروز هم مراسم اهدای مدال این رشته انجام شد.

هادی زاده در پایان در خصوص نتیجه رشته پرتاب کلاب و مدال نقره پرستو حبیبی گفت: در خصوص پرستو حبیبی ما خیلی مطلع نیستیم که چه اتفاقی رخ داده چون ما اعتراضی نکردیم و نمی دانیم کدام کشور اعتراض کرده. به هر حال گویا روی عملکرد نفر دوم اعتراض صورت گرفته. البته هنوز نتیجه نهایی این رشته مشخص نیست و منتظر هستیم تا مراسم اهدای مدال انجام شود تا مطمئن شویم که پرستو حبیبی به مدال نقره می رسد.

ذاکر: می دانستیم که رقبای من خطا کردند

ظفر ذاکر، دارنده مدال نقره پرتاب وزنه بازی های پارالمپیک 2024 پاریس بعد از انجام مراسم اهدای مدال اظهار داشت: خیلی خوشحالم که توانستم این مدال را کسب کنم. از دیروز که مسابقه تمام شد، نمی خواستم در این خصوص صحبت کنم و حرفی بزنم که وایرال شود، اما قرار بود که ما اعتراض کنیم و می دانستیم که رقبای ما دچار خطا شدند.

وی افزود: تا آخرین ساعات شب گذشته صبر کردیم تا هیات ژوری نتیجه نهایی را بدهد که خدا را شکر اعلام شد رقبای من خطا کردند و من به مدال نقره دست پیدا کردم. الان هم خیلی خوشحالم که به مدال نقره رسیدم.

جوانمردی: در پاراتیراندازی برای مدال باید صبور بود

ساره جوانمردی قهرمان پاراتیراندازی ایران پس کسب مدال طلای پارالمپیک پاریس 2024 اظهار داشت: مسابقات پارالمپیک همیشه بالاترین سطح را دارد و من برای بار چهارم در این مسابقات شرکت می کردم و خوشبختانه طلای تپانچه 10 متر را کسب کردم که پنجمین مدال پارالمپیکی من بود. سطح رقابت مثل همیشه بالا و سنگین بود خوشحالم که مدالم را تکرار کردم. 

جوانمردی در پاسخ به این سئوال که در اغلب اوقات فینال از حریف ترک عقب بود و این یک تاکتیک از سوی او به نظر می رسید که در راندهای پایانی کار را یکسره کند، گفت: تیراندازی یک دوئل است که باید در آن صبور باشی تا نتیجه بگیری. در پاراتیراندازی این اتفاق زیاد رخ می دهد به ویژه در فینال ها که این مهارت تیرانداز را نشان می دهد. کمی صبوری و اعتماد بنفس شما را به نتیجه مطلوب می رساند که به مدالی که می خواهی برسی. خوشحالم که تاکتیک من جواب داد و به مدالی که می خواستم رسیدم. 

قهرمان پارالمپیک پاریس درباره برنامه اش برای کسب مدال دوم گفت: من همه تلاشم را خواهم کرد. قبلا هم تجربه گرفتن مدال 50 متر خفیف را داشته ام و رکورددار این رشته هستم و امیدوارم باز هم مدال این رشته را کسب کنم.

کاظمی پور: اولین مدال و اولین طلا را دختران گرفتند

مریم کاظمی پور نایب رییس کمیته پارالمپیک پس از کسب اولین مدال طلای کاروان ایران توسط ساره جوانمردی اظهار داشت: الحمدالله اولین طلای کاروان کسب شد و امیدواریم این افتخارآفرینی‌ها ادامه داشته باشد. خوشبختانه اولین مدال و اولین طلای کاروان را هم جوانترین و باتجربه ترین دختران مان کسب شد.

وی ادامه داد: امیدواریم اتفاقات خوبی که در پارالمپیک ۲۰۲۴ توسط دختران کشورمان افتاده، نویدبخش روزهای خوبی باشد.

نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: این پیروزی‌ها را به محضر امام زمان (عج) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تبریک می‌گوییم. بچه ها حدود ۱۰ روز قبل خودشان را در مراسم بدرقه شیرین در مشهد بیمه کردند و امیدواریم با این مدال‌ها دل مردم ايران شاد شده باشد.

امیری: برنامه ما کسب 2 مدال در تپانچه 10 متر بود

حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی پس از کسب اولین مدال طلای کاروان ایران توسط ساره جوانمردی اظهار داشت: مدال طلا به هرحال خوشحالی زیادی دارد. البته برنامه ما برای کسب ۲ مدال در این اسلحه بود و خودمان تصورمان این بود که طلا و نقره را با هم کسب کنیم، اما نشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه او با تجربه‌ای که داشت، از ابتدا تا انتها مسابقه را اداره کرد و با فاصله‌ خیلی خوبی از همه رقیبانش مدال طلا را کسب کرد.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی در مورد دیسکالیفه شدن نسرین شاهی و عدم صعودش به فینال عنوان کرد: بعد از دور مقدماتی که داوران سلاح او را چک کردند، یک مقدار سبک بود و به نظر من تنها چیزی که در این مورد دخیل بود اینکه رطوبت هوا امروز خیلی زیاد بود و تاثیر گذاشت.

مظلومی: صدرنشینی گلبال مهم است

محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان بعد از تساوی تیم ملی گلبال برابر برزیل گفت: خدا را شکر بچه‌ها توانستند در دیداری حساس مقابل برزیل قهرمان جهان و پارالمپیک به تساوی برسند.

وی افزود: ملی‌پوشان بازی برابر برزیل را خوب شروع نکردند اما خوب تمام کردیم. فردا هم با آمریکا بازی داریم. دیدارهای گروهی تیم ملی برزیل به پایان رسیده و ما اگر فردا بتوانیم آمریکا را با اختلاف خوبی شکست دهیم، به طور قطع در صدر جدول قرار خواهیم گرفت.

مظلومی یادآور شد: در مرحله بعد دیدارها به صورت ضربدری خواهد بود به این صورت که تیم اول هر گروه با تیم چهارم گروه دیگر روبرو خواهند شد و به همین دلیل با صدرنشینی در گروه خودمان، در مرحله حذفی با تیم ضعیف‌تری روبرو خواهیم شد که بسیار برای ما تاثیرگذار خواهد بود. 

وی تصریح کرد: از مردم می‌خواهم که ملی‌پوشان را دعا کنند تا بتوانند نتیجه زحمات خودشان را در پارالمپیک بگیرند.

سوری: به بازی برگشتیم

میلاد سوری بازیکن تیم ملی گلبال بعد از تساوی ارزشمند مقابل برزیل قهرمان جهان و المپیک اظهار داشت: ما الان حدود ۲ سالی هست که در اردو هستیم و تمرینات زیادی را پشت‌سر گذاشتیم که به اینجا برسیم.

وی افزود: در دیدار حساس مقابل برزیل عقب افتادیم تیمی که در پارالمپیک توکیو قهرمان شده بود و در این چند سال به هیچ تیمی نباخته بود و خدا را شکر توانستیم به بازی برگردیم. خیلی برای ما مهم است که در مرحله بعد به حریف آسان‌تری برخورد کنیم. 

وی در خصوص دیدار فردا مقابل آمریکا هم گفت: تیم قدرتمند و سختی است یا این وجود ما ایران هستیم و بچه‌های باغیرتی داریم، حسن جعفری کاپیتان تیم ملی یکی از بهترین بازیکنان دنیا است و ضمن اینکه سایر ملی‌پوشان را هم داریم. از همه مهمتر ما لطف خدا و امام رضا (ع) را داریم و مطمئن هستیم که تا اینجا دست ما را گرفتند و از این به بعد هم به لطف خدا با قدرت ظاهر خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: تیم آمریکا حریف سختی فردا برایمان خواهد بود و امروز صبح با برزیل بازی داشتند و با تجربه‌ای که تیم برزیل داشت، توانست این تیم را شکست دهد.

جعفری: امروز، روز من نبود

حسن جعفری کاپیتان تیم ملی گلبال ایران بعد از تساوی برابر برزیل قهرمان جهان و المپیک گفت: بازی سختی را پشت‌سر گذاشتیم. با برزیل قهرمان جهان و پارالمپیک روبرو شدیم که خدا را شکر توانستیم در این بازی به خواسته خودمان برسیم و حداقل یک تساوی گرفتیم و توان آن را هم داشتیم که این تیم را شکست دهیم.

وی افزود: من امروز به اصطلاح روزم نبود و نتوانستم کمکی کنم، ان‌شالله در دیدار بعد مقابل آمریکا بتوانیم با اختلاف این تیم را شکست بدهیم و با صدرنشینی در مرحله حذفی با تیم ضعیف‌تری روبرو شویم تا بتوانیم به جمع 4 تیم برتر پارالمپیک راه یابیم.

بخت: می توانستم مدال طلا کسب کنم

علیرضا بخت پاراتکواندوکار 80- کیلو ایران پس از برد برابر نیکولا اسپاییچ از صربستان و قطعی شدن مدال برنز اظهار داشت: به هر حال پارالمپیک جایی است که بهتر ین ها حضور پیدا می کنند و من خوشحالم که فرصت حضور در این بازی ها را پیدا کردم اما می توانستم طلایی شوم.

بخت افزود: اسدبیک ازبک حریف بسیار قدرتمندی بود اما من اگر از سد او می گذشتم در تقابل با حریف مکزیکی در فینال مشکلی نداشتم. اما این فرصت از دست رفت.

پاراتکواندو کار ۲۴ ساله ایران در پایان گفت: من به دلیل اشتباهی که خودم مرتکب شدم بازی را واگذار کردم اما در هر صورت افتخار می کنم که این رقابت‌ها در نهایت با کسب مدال برنز برایم به پایان رسید.

حق شناس: مدیون خودم نشدم

حامد حق شناس پس از، کسب مدال برنز وزن 80+ کیلوگرم پاراتکواندو بازیهای پارالمپبک پاریس اظهار داشت: من برای مدال طلا به پاریس آمده بودم اما به "مت بوش" بریتانیایی باختم و از حضور در فینال بازماندم. من این تکواندوکار را پارسال با نتیجه ۲۴ بر یک شکست داده بودم اما شرایط فیزیکی‌ام این بار یاری نکرد و همین امر سبب شد به این حریف ببازم. 

وی افزود: درست است که به مدال طلا نرسیدم اما مدیون خودم نشدم چون نهایت تلاش خودم را کردم و مدال برنز دستاوردم بود. به هر حال مدال پارالمپیک با ارزش است و من هم خوشحالم که به این موفقیت دست پیدا کرده‌ام.

حق شناس در پایان گفت: برای کسب مدال طلا به این رقابت‌ها آمده بودم و از توانایی کسب آن برخوردار بودم اما به هر حال این بازی‌ها تمام شده و پس از مدتی اسنتراحت بر روی رقابت‌های آتی تمرکز می‌کنم. 

همتی: می توانستم طلا بگیرم

فاطمه همتی بعد از کسب مدال نقره ماده کامپوند رشته پاراتیراندازی با کمان بازی های پارالمپیک 2024 پاریس اظهار داشت: امروز چهار دور حذفی داشتیم که من در دور اول استراحت خورده بودم. خدا را شکر عملکردم خوب بود، به ویژه در نیمه نهایی که امتیاز 146 را ثبت کردم. در فینال با توجه به آسیبی هم که داشتم، یک تیر 8 زدم و نتوانستم برگردم، وگرنه می توانستم طلا کسب کنم.

وی ادامه داد: تجربه اولم بود که در پارالمپیک شرکت کردم. حس خیلی خوب و حس افتخار داشتم. اینکه توانستم دل ملت را شاد کنم، خوشحال کننده بود. سطح رقابت ها خیلی بالا بود و رکوردشکنی هم داشتیم و نماینده ترکیه توانست رکورد را جابجا کند. مدال نقره هم به من چسبید، اما می توانست طلا باشد. برای این مدال سختی های زیادی کشیدم و 6 ماه با کادرفنی جدید تلاش کردیم. کادرفنی و ملی پوشان همگی زحمات زیادی کشیدند. امروز هم مرا تشویق می کردند و از آن ها ممنونم.

همتی در پایان گفت: از خداوند که همیشه هوای مرا دارد، سپاسگزارم. از خانواده ام، پدر و مادرم، کادرفنی، رئیس هیات، اعضای کمیته ملی پارالمپیک و همه کسانی که مرا کمک کردند که به این مدال برسم، تشکر می کنم.

ادامه دارد... 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه