اخبار داغ

با گزارش نهایی FBI؛

شکست پروژه لجن‌پراکنی رسانه‌های غربی علیه ایران در ماجرای ترور نافرجام ترامپ

شکست پروژه لجن‌پراکنی رسانه‌های غربی علیه ایران در ماجرای ترور نافرجام ترامپ
پروژه لجن‌پراکنی رسانه‌های غربی و ضدانقلابی علیه ایران در ماجرای ترور نافرجام دونالد ترامپ شکست خورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ بسیاری از رسانه‌های غربی پس از ترور ناموفق دونالد ترامپ، انگشت اتهام را سمت ایران گرفتند و این نخستین بار هم نبوده  که غرب و ضدانقلاب از وقوع یک بحران در داخل ساختار حکمرانی خود، دستمایه‌ای برای اتهام‌زنی علیه ایران ساخته بودند.

با این همه اما اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نتایج بررسی خود را درباره ترور ترامپ منتشر کرده که بر این اساس، FBI هیچ نشانه‌ای پیدا نکرده که دست داشتن عوامل و کشورهای خارجی را در ترور نافرجام دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال 2024 آمریکا، اثبات کند.

اف‌بی‌آی اعلام کرد که توماس کروکس 20 ساله در این تیراندازی با انگیزه شخصی تصمیم گرفت ترامپ را ترور کند. آن‌ها ضمن تأکید بر «نامشخص بودن این انگیزه»، عنوان کردند که احتمالاً «ایدئولوژی‌ها» انگیزه اصلی توماس کروکس برای ترتیب دادن این عملیات بوده‌اند.

تصاویر سلاح مورداستفاده ترور نافرجام دونالد ترامپ در ایالت پنسیلوانیا هم منتشر کرد که یک سلاح نیمه‌خودکار از سری سلاح‌های ای‌آر‌ــ15 بود و در این گزارش، نه‌تنها نامی از ایران نیامده بلکه اساساً دست داشتن بازیگران و کشورهای خارجی در این عملیات ابتدایی مورد تکذیب قرار گرفت.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های غربی از جمله یورونیوز، BBC، ایندیپندنت، دویچه‌وله نیز به دروغ‌پردازی دراین‌باره علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته بودند و حالا هم با وقاحت تمام گزارش اف‌بی‌آی را منتشر کرده‌اند، بدون آنکه از ادعاهای ضدایرانی و تکذیب‌شده خود حرفی بزنند.

 با توجه به پیوندی که میان رسانه‌های غربی و لابی‌های آشکار و پنهان قدرت در آمریکا و اروپا وجود دارد، نمی‌توان نقش برخی مقامات سیاسی و امنیتی این کشورها را در طرح هدفمند این ادعاهای موهوم نادیده گرفت. شاید این همان مشی رسانه‌ای واقعی غرب است که در قالب آزادی بیان و گردش اطلاعات توجیه شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه