اخبار داغ

صفرزاده به فینال ۴٠٠ متر رسید؛

بازیهای پارالمپیک پاریس| طلا و نقره پرتاب وزنه به ایران رسید/ کامپوند میکس به سیبل نقره زد

بازیهای پارالمپیک پاریس| طلا و نقره پرتاب وزنه به ایران رسید/ کامپوند میکس به سیبل نقره زد
کاروان فرزندان ایران در پنجمین روز از بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در 3 رشته به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز دوشنبه در پنجمین روز از رقابت‌های بازیهای پارالمپیک پاریس 2024، ورزشکاران کشورمان در 3 رشته مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

پارادوومیدانی؛ صفرزاده در فینال دو ۴۰۰ متر/ ناکامی صالحی در پرتاب وزنه

هاجر صفرزاده نماینده بانوی پارادوومیدانی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های دوی ۴۰۰ متر ماده T۱۲  بازی های ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس راه پیدا کرد.

هاجر صفرزاده در خط ۲ به رقابت با حریفانی از اسپانیا و مکزیک پرداخت و با ثبت زمان ۵۶.۳۴ به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. پارادوومیدانی کار ایران رکورد آسیا را هم در این ماده ارتقا بخشید. 

گومس از برزیل با ثبت زمان ۵۹.۹۹ دوم شد و ولاسکو از مکزیک با ۱:۰۴.۸۸ در جایگاه سوم قرار گرفت.

مرحله نهایی رقابت های پارادوومیدانی در بخش دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ بازی های پارالمپیک‌ شامگاه دوشنبه (۱۲ اردیبهشت) در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد. 

هاجر صفرزاده نماینده ایران در این بخش از مسابقات بود که در گروه دوم‌ با نمایندگان‌ سه کشور برزیل، ونزوئلا و ایتالیا رقابت کرد.

مرحله نیمه نهایی رقابت های دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ با حضور ۸ ورزشکار در دو گروه چهار نفره برگزار شد، در پایان نفرات اول هر گروه همراه با دو ورزشکاری که صاحب رکورد برتر شدند، به مرحله فینال راه یافتند. 

فینال دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ زنان‌ ساعت‌ ۱۲:۱۴ روز سه شنبه به وقت پاریس برگزار می شود. 

صفرزاده در فینال با نمایندگان کوبا، اوکراین و ونزوئلا رقابت می کند.

ناکامی الهام صالحی در پرتاب وزنه

الهام صالحی در پرتاب وزنه کلاس F۵۴  بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از کسب مدال بازماند. 

صالحی با بهترین پرتاب خود به میزان ۷.۴۶ متر در جایگاه پنجم قرار گرفت. 

"زارزا گلوریا" از مکزیک در این ماده با پرتابی به میزان۸.۰۶ متر به مدال طلا دست پیدا کرد. "الیزابت رودریگس" برزیلی با ۷.۸۲ نقره‌ای شد و مدال برنز به "نورخان قربانووا" از ازبکستان با پرتاب ۷.۷۵ رسید.

علیپور ‌ و‌ اولاد قهرمان و نایب قهرمان پرتاب وزنه شدند

رقابت های پارادوومیدانی بازی های پارالمپیک‌ شامگاه دوشنبه ۱۲ شهریور با برگزاری رقابت های پرتاب وزنه کلاس F۱۱ در استادیوم‌استادوفرانس پیگیری شد.

امیرحسین علیپور و مهدی اولاد‌ دو‌ نماینده ایران در این بخش از مسابقات بودند که با ۶ پرتابگر از کشورهای مختلف رقابت کردند.

امیرحسین علیپور که طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۴ ژاپن و بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را در اختیار دارد در این مسابقات با رکورد ۱۴.۷۸ً ضمن شکستن رکورد آسیا در رده نخست ایستاد و به مدال طلا دست یافت.

همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۸۹ عنوان نایب قهرمانی این بخش از مسابقات را از آن‌ خود کرد. مهدی اولاد در بازی های پارالمپیک توکیو نیز مدال طلا پرتاب وزنه را از آن‌ خود کرده بود و در پرتاب دیسک هم نایب قهرمان شده بود. وی مدال طلا و برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و‌ دو‌مدال طلا از بازی های آسیایی جاکارتا هم در کارنامه دارد.

گلبال؛ کامبک نیمه کاره ایران برابر اوکراین

در ادامه رقابتهای گلبال بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 و از مرحله یک‌چهارم نهایی در سالن ساوث آرنا پاریس تیم ملی گلبال ایران به مصاف اوکراین رفت. 

تیم ایران در وقت نخست بازی با نتیجه 3 بر یک از حریف عقب افتاد. 

در نیمه دوم ایران با درخشش سرافراز و 2 گلی که او به ثمر رساند، کامبک کرد و به بازی بازگشت اما در ثانیه های پایانی و یک دقیقه آخر اوکراین گلهای چهارم و پنجم و ششم را زد تا در نهایت در یک بازی نفسگیر اوکراین با نتیجه 6 بر 3 برنده این بازی باشد. 

بدین ترتیب با این شکست ایران شانس حضور در مرحله نیمه نهایی و مدال را از دست داد و برای رتبه پنجم تا هشتم کار خود را ادامه خواهد داد.

پاراتیر و کمان؛ صعود تیم میکس کامپوند نقره ای شد

رقابت‌های میکس کامپوند بازی‌های پارالمپیک پاریس در مجموعه اینولید آغاز شد که هادی نوری و فاطمه همتی به مصاف برزیل رفتند.

نمایندگان کشورمان راند اول را با نتیجه ۳۹ بر ۳۶ به پیروزی رسیدند و در راند دوم نتیجه را با حساب ۳۷ بر ۳۹ واگذار کردند و راند سوم دو تیم به امتیاز برابر ۳۸ رضایت دادند. نمایندگان کشورمان با درخشش در راند چهارم با نتیجه ۳۹ بر ۳۸ به برتری رسیدند و در مجموع با نتیجه ۱۵۳ بر ۱۵۱ به گام به مرحله نیمه نهایی گذاشتند.

هادی نوری و فاطمه همتی پس از پیروزی مقابل برزیل در مرحله نیمه نهایی به مصاف هند رفتند.

راند نخست این مسابقه با نتیجه ۳۹ بر ۳۸ به سود هند به پایان رسید در راند دوم دو تیم امتیاز برابر ۳۷ را ثبت کردند اما نمایندگان کشورمان در راند سوم با برتری ۳۸ بر ۳۷ کار را به تساوی کشاندند. در راند چهارم که با حساسیت زیادی دنبال شد دو تیم باز هم امتیاز برابر ۳۹ را بدست آوردند و در مجموع ۱۵۲ امتیاز هر کدام از تیم‌ها ثبت کردند و کار به تیر طلایی کشیده شد.

در تیر طلایی هم باز هم هر دو تیم ۲۰ امتیاز کسب کردند و با رای داوران ایران برنده این مسابقه حساس شد و به فینال راه یافت.

دیدار فینال میکس کامپوند هادی نوری و فاطمه همتی نمایندگان کشورمان به مصاف بریتانیا رفتند.

راند نخست دیدار فینال با حساب ۳۹ بر ۳۸ به سود بریتانیا شد اما در راند دوم ملی‌پوشان کشورمان با برتری ۳۹ بر ۳۸ کار را به تساوی کشاندند. در راند سوم تیم کشورمان ۳۶ بر ۳۸ شکست خورد و در راند چهارم بریتانیا با حساب ۴۰ بر ۳۸ و در مجموع با حساب ۱۵۵ بر ۱۵۱ به پیروزی رسید و مدال طلا گرفت و تیم کشورمان با کسب عنوان نائب قهرمانی صاحب مدال نقره شد.

تیم کشورمان در مرحله یک چهارم و نیمه نهایی به ترتیب با برتری مقابل برزیل و هند راهی فینال شده بود. نمایندگان کشورمان برزیل را ۱۵۳ بر ۱۵۱ و هند را بعد از تساوی در امتیاز ۱۵۲ در تیر طلایی شکست دادند.

تیم هند در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۱۵۶ بر ۱۵۵ ایتالیا را شکست داد و مدال برنز گرفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه