اخبار داغ

پنجمی جوانمردی در تپانچه؛

بازیهای پارالمپیک پاریس| افروز رکورد و طلا را با هم شکست!/ برنز عرب عامری در ریکرو

بازیهای پارالمپیک پاریس| افروز رکورد و طلا را با هم شکست!/ برنز عرب عامری در ریکرو
نمایندگان کاروان فرزندان ایران در هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک پاریس به میدان رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز چهارشنبه در هفتمین روز از رقابت‌های بازیهای پارالمپیک پاریس 2024، ورزشکاران کشورمان در 3 رشته مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

پاراتیروکمان؛ برنز عرب‌عامری در ریکرو

پیکارهای پاراتیر و کمان ریکرو انفرادی مردان در بخش مردان در پارالمپیک در مجموعه اینولید پاریس آغاز شد و محمدرضا عرب‌عامری دارنده طلای هانگژو و غلامرضا رحیمی دارنده طلای پارالمپیک ریو در مرحله یک شانزدهم به مصاف حریفان رفتند. 

محمدرضا عرب‌عامری در این مرحله به مصاف جهان موسی‌یف از جمهوری آذربایجان رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی رسید و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

محمدرضا عرب‌عامری در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف حریفی از مالزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروز رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

عرب‌عامری در یک چهارم نهایی به مصاف سادیک ساواس از ترکیه رفت. حریف ترکیه‌ای نیز برابر نمایندگان برزیل و تایلند به پیروزی رسیده بود.

عرب‌عامری دارنده طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راند اول و دوم را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ و ۲۸ بر ۲۷ با پیروزی پشت‌سر گذاشت. در راند سوم نیز نماینده کشورمان با برتری مطلق و با حساب ۲۷ بر ۱۷ و در نهایت با نتیجه ۶ بر صفر به پیروز رسید و راهی نیمه نهایی شد. 

محمدرضا عرب‌عامری در نبمه نهایی به مصاف هارویندر سینک از هند رفت. نماینده کشورمان راند نخست را ۲۶ بر ۲۵ با پیروزی پشت‌سر گذاشت اما در راند دوم به تساوی (امتیاز ۲۷) رسید. عرب‌عامری راند سوم و چهارم این مسابقه را ۲۷ بر ۲۵ و ۲۶ بر ۲۴ واگذار کرد و در راند پنجم هم با تساوی ۲۶ بر ۲۶ به پایان رسید و در نهایت کماندار هندی با حساب ۶ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی فینال شد و نماینده کشورمان نیز به دیدار رده‌بندی راه یافت.

عرب عامری دارنده مدال طلای پاراآسیایی هانگژو در مسابقه رده‌بندی به مصاف تایمون اسمیت از استرالیا رفت و توانست قدرتمندانه حریف خود را با نتیجه ۶ بر صفر شکست دهد و صاحب مدال ارزشمند برنز پارالمپیک شود. 

شکست رحیمی برابر حریف اندونزیایی

در ادامه رقابتهای پاراتیر و کمان غلامرضا رحیمی دارنده مدال طلای پارالمپیک ریو در نخستین مسابقه خود در این پیکارها به مصاف ستیاوان از اندونزی رفت. 

هر دو حریف تا راند چهارم رقابت پایاپایی داشتند اما حریف اندونزیایی در راند پنجم موفق‌تر عمل کرد و در مجموع با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری رسید و به دور بعد صعود کرد.

پاراتیراندازی؛پنجمی جوانمردی در تپانچه 50 متر

رقابت های پاراتیراندازی بازی های پارالمپیک امروز (چهارشنبه ۱۴ شهریور ) با برگزاری مسابقات میکس تپانچه بادی ۵۰ متر SH1 در شتقو پیگیری شد.

ساره جوانمردی و‌ محمدرضا میرشفیعی دو نماینده ایران در این مسابقات بودند که در یک جدول ۲۹ نفره با حریفانشان رقابت کردند.

در پایان مرحله مقدماتی ساره جوانمردی با امتیاز ۵۴۲ در جایگاه چهارم ایستاد و به عنوان یکی از 8 نفر برتر راهی مرحله نهایی شد.

محمدرضا میرشفیعی دیگر نماینده ایران اما با امتیاز ۵۲۳ جایگاه هجدهم‌ را به خود اختصاص داد و از صعود بازماند.

به فاصله یک ساعت پس از اتمام مرحله مقدماتی رقابت های پاراتیراندازی در ماده تیراندازی - میکس تپانچه بادی ۵۰ متر SH1، مرحله فینال این مسابقات با حضور هشت نفر برتر مرحله مقدماتی شامل ۲ پاراتیرانداز زن و ۶ پاراتیرانداز مرد برگزار شد.

علاوه بر ساره جوانمردی که در مرحله مقدماتی موفق به کسب جایگاه چهارم شد و به عنوان تنها نماینده ایران به فینال راه یافت، کره جنوبی (۲ نفر)، آمریکا، ایتالیا، ازبکستان، چین و ترکیه نیز در این فینال نماینده داشتند.

در پایان فینال میکس تپانچه بادی ۵۰ متر SH1، ساره جوانمردی با امتیاز ۱۵۹.۴ در جایگاه پنجم ایستاد و از کسب مدال بازماند. 

پارادوومیدانی؛ افروز با رکوردشکنی قهرمان‌ ‌پرتاب نیزه شد

در ادامه رقابت های پارادوومیدانی‌‌ پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس‌ ورزشگاه استادوفرانس امروز سعید‌ افروز قهرمان و‌ رکورددار جهان و پارالمپیک در رشته پرتاب نیزه کلاس F34 به مصاف ۷ ورزشکار از کشورهای چین، کلمبیا(دو ورزشکار)، مراکش، برزیل، چین و عراق رفت. 

افروز که به عنوان چهارمین ورزشکار‌ پرتاب های خود را انجام داد، عملکردی شگفت انگیز داشت. او‌ در‌ سه‌ پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان‌ و‌ پارالمپیک را که در اختیار خودش بود، با رکوردهای ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ جابجا کرد. 

ورزشکار ایرانی در ادامه با رکوردهای ۳۹.۸۷ و ۴۰.۸۶ در پرتاب های چهارم و ششم‌ به کار‌ خود پایان داد. همچنین پرتاب پنجم افروز خطا اعلام شد. 

در‌ پایان این رقابت سعید افروز با رکورد ۴۱.۱۶ متر در صدر ایستاد و قهرمانی خود در پارالمپیک توکیو را تکرار کرد. همچنین دو ورزشکار از کلمبیا با رکوردهای ۳۹.۰۴ و ۳۷.۱۷ متر به مدال های نقره و برنز دست یافتند. 

افروز موفق شد سومین طلای کاروان‌ فرزندان ایران را در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بر گردن بیاویزد

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه