اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف کتاب و نوشت‌افزار کرمان:

۸۰ درصد نوشت‌افزار موجود تولیدات بومی است

۸۰ درصد نوشت‌افزار موجود تولیدات بومی است
رئیس اتحادیه صنف کتاب و نوشت‌افزار کرمان گفت: هم‌اکنون ۸۰ درصد از نوشت‌افزار را خودمان تولید و بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد کالا را به کشورهای هم‌جوار صادر می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صداقت‌نیا در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در خصوص نوشت‌افزارهای موجود در بازار گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر در زمینه تولید نوشت‌افزار هویت‌ساز، کار زیرساختی و زیربنایی در حوزه تولید این اقلام در کشور آغاز شد.

رئیس اتحادیه صنف رایانه، ماشین‌های اداری، کتاب و نوشت‌افزار کرمان ادامه داد: در حالی که در چند سال گذشته ۸۰ درصد از نوشت‌افزار را وارد می‌کردیم، هم‌اکنون ۸۰ درصد از نوشت‌افزار را خودمان تولید و بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد کالا را به کشورهای هم‌جوار صادر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تولید نوشت‌افزار را به‌صورتی داریم که می‌توانیم یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین تولیدات را در سطح منطقه ارائه دهیم، عنوان کرد: از نوشت‌افزارهای ایرانی، بیش‌تر دانش‌آموزان دفاتری که جلدشان منقش به تصویر سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج‌ قاسم سلیمانی است، شهیدان دیگر و پهلوانانی که مورد قبول مردم هستند، استقبال خوبی کرده‌اند.

صداقت‌نیا تصریح کرد: برخی از همکاران ما گله‌مند هستند که برخی از کالاهای تحریر در مدارس به‌فروش می‌رسد و این در حالی است که همکاران صنفی ما در طول سال مالیات می‌پردازند و همه به‌صورت مستمر کالای نوشت‌افزار را با کیفیت و تخصصی در اختیار مردم می‌گذارند، لزومی ندارد آموزش و پرورش این کار را انجام دهند و بهتر است مراکز آموزشی به وظایف حیطه کاری خود بپردازند تا اینکه به کار دیگری که در عرصه بنگاه‌داری و اقتصادی است، بپردازند.

رئیس اتحادیه صنف رایانه، ماشین‌های اداری، کتاب و نوشت‌افزار کرمان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها تجربه نشان داده که هیچ منفعتی نه برای مردم داشته و نه برای کسانی که دائماً در این حوزه کار می‌کنند. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه