اخبار داغ

2 شهریور سرنوشت‌ساز داشتیم؛

سردار سلیمانی: ملت ایران جمله «ما می‌توانیم» را خلق کرد؛ دشمنان از این اراده می‌ترسند

سردار سلیمانی: ملت ایران جمله «ما می‌توانیم» را خلق کرد؛ دشمنان از این اراده می‌ترسند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رزمایش الی بیت‌المقدس بسیجیان زنجانی گفت: ملت ایران جمله "ما می‌توانیم" را در دفاع مقدس خلق کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در مراسم رزمایش الی بیت‌المقدس بسیجیان زنجانی اظهار داشت: در طول 100 سال گذشته، دو شهریور سرنوشت‌ساز در ایران رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی شهریور 1320 و دیگری شهریور 1359 بود. در شهریور 1320 کشورمان کشور ما در سیطره یک پادشاه بود تصمیم گرفتند ایران را اشغال کنند. پادشاه کشور به عنوان یک فرد با سابقه طولانی نظامی بدون قید و شرط تسلیم شد. متأسفانه آن زمان کشور به راحتی تسلیم بیگانگان شدند. انگلیسی‌ها از جنوب و شوروی از شمال کاملاُ ایران را اشغال کردند.

وی ادامه داد: ولی شهریور 1320 را با شهریور 1359 مقایسه کنید.  آن دورانی که تازه در کشور انقلاب شده است و هنوز فرماندهان آن زمان ارتش قبل از انقلاب باقی مانده بودند و سپاه هم تازه تشکیل شده بود.  وقتی آن دوران به حضرت امام(ره) خبر دادند که به کشور حمله شده است، امام راحل با آرامش در تلویزیون گفت دزدی به کشور سنگ انداخته و ملت ما پاسخ محکمی به آنان خواهد داد.

وی تشریح کرد: در آن زمان، عراق به پشتوانه بلوک شرق و غرب و حمایت‌های مالی با خرج دلارهای بی حساب و کتاب، هجوم گسترده‌ای را به کشور ما راه انداخت. ولی با تدبیر امام(ره) و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در جبهه‌ها و هماهنگی نیروهای مسلح توانستیم مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

سردار سلیمانی تأکید کرد: ملت ایران توانست جمله "ما می‌توانیم" را خلق کند. دشمنان از همین اراده پولادین ملت ایران می‌ترسند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه