اخبار داغ

زارعی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

ارتقای جایگاه حماس و تضعیف موقعیت اسرائیل در معادلات منطقه‌ای

ارتقای جایگاه حماس و تضعیف موقعیت اسرائیل در معادلات منطقه‌ای
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: وضعیت اسرائیل به سوی ضعف پیش می‌رود، در حالی که حماس که تا پیش از این یک گروه بود، امروز از حمایت نظامی یک جبهه گسترده از یمن تا عراق و لبنان برخوردار است و این نشان‌دهنده ارتقای موقعیت این جنبش است.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با اشاره به یک سالگی جنگ غزه گفت: چشم‌انداز آینده حماس در برابر اسرائیل به گونه‌ای است که این جنبش به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و در سطح معادلات منطقه‌ای حضور دارد.

وی افزود: در مذاکرات، یک طرف مصر هست، یک طرف کشورهای خلیج فارس، از یک سو آمریکایی‌ها و از سوی دیگر حماس قرار دارند، این به معنای آن است که حماس از جایگاه یک گروه سیاسی داخلی، به یک واحد سیاسی منطقه‌ای و بازیگری در سطح بین‌الملل تبدیل شده است و در مقابل، اسرائیلی‌ها موقعیت خود را نسبت به قبل از جنگ از دست داده‌اند

این تحلیلگر مسائل بین الملل بیان کرد: امروز اعتراضات جهانی و مخالفت دولت‌ها متوجه رژیم صهیونیستی است؛ دولت‌های عربی نیز در حال تجدید نظر در روابط خود با این رژیم هستند.

زارعی در پایان با بیان اینکه در مرزهای اسرائیل چه در مرزهای جنوبی، چه غربی، چه شرقی و چه شمالی درگیری وجود دارد، گفت: وضعیت اسرائیل به سوی ضعف پیش می‌رود، در حالی که حماس که تا پیش از این یک گروه بود، امروز از حمایت نظامی یک جبهه گسترده از یمن تا عراق و لبنان برخوردار است و این نشان‌دهنده ارتقای موقعیت این جنبش است.

به گزارش دانا؛ در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳، مصادف با ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲، جوانان فلسطینی عملیاتی را اجرا کردند که آن را می‌توان تاریخی و بی‌سابقه نامید؛ این عملیات تاثیری عمیق در عرصه‌های نظامی، امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی داشت و ضربه‌ی حیثیتی سنگینی بر صهیونیست‌ها وارد کرد. به گفته‌ی تحلیل‌گران و صاحب‌نظران، این عملیات ضربه‌ای قابل‌ملاحظه به چهره‌ی «اسرائیل» بود که جبران‌ناپذیر است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه