اخبار داغ

سخنگوی دولت:

موفقیت برای زنان در جامعه ما دشوار است

موفقیت برای زنان در جامعه ما دشوار است
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه علم بدون اخلاق به تنهایی نمی‌تواند تمدن‌ساز باشد، گفت: در فضای جامعه ما موفقیت برای زنان سخت‌تر از مابقی است؛ بنابراین ما باید حمایت‌های ویژه‌تری از نخبگان به ویژه نخبگان زن داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه مهاجرانی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای جهانی و رتبه‌های برتر کنکور که توسط بنیاد کارآفرینان و نوابغ سعیدی برگزار شد، با تاکید بر اینکه علم به تنهایی تمدن‌ساز نیست، گفت: علم باید با اخلاق ترکیب شود؛ در غیر این صورت نمی‌تواند تمدن‌ساز باشد همچنان که فجایع امروز بشر به خاطر علم بدون اخلاق است و اگر علم بدون اخلاق پیش رود نمی‌توانیم صلاح بشریت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موفقیت امر جمعی است، گفت: نمی‌توانیم موفقیت را امری انفرادی تلقی کنیم؛ چراکه موفقیت به عنوان یک امر جمعی باید اثرگذاری اجتماعی داشته باشد بنابراین نخبگان در آغاز مسیر موفقیت هستند و قرار است این مسیر را ادامه بدهند و به جایی برسند که در جامعه تاثیرگذاری داشته باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: خوشبختی هم یک امر جمعی است و در کنار همه افراد در بستر اجتماع باید به موفقیت دست یابند.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت برای زنان در فضای جامعه ما آسان نیست، گفت: دستیابی زنان به این موفقیت در جامعه ما دشوارتر از مابقی افراد است چراکه زنان هم به حامی خانواده نیاز دارند و هم به حمایت سایرین و بدون این حمایت‌ها دستیابی به این موفقیت دشوار می‌باشد.

مهاجرانی با بیان اینکه نخبگان باید قول دهند آنچه را که از دنیا گرفته‌اند را به دنیا برگردانند، تاکید کرد: نخبگان باید خدمت به انسانیت را سرلوحه اهداف خود قرار بدهند و این کشور بیشتر از هر کسی به آنها و خدماتشان نیاز دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه