اخبار داغ

سردار ولیپور در گفتگو با دانا خبر داد؛

تشدید مجازات خریداران اموال مسروقه برای کاهش سرقت در پایتخت

تشدید مجازات خریداران اموال مسروقه برای کاهش سرقت در پایتخت
در پی افزایش سرقت‌ها در پایتخت، سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، از برنامه‌های جدید پلیس برای تشدید مجازات خریداران اموال مسروقه خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به تشریح مجازات‌های در نظر گرفته شده برای خریداران اموال مسروقه پرداخت و اظهار کرد: با همکاری نزدیک با دستگاه قضا، پلیس قصد دارد مجازات‌های مربوط به این افراد را تشدید کند؛ حداکثر مجازات در قانون برای خریداران اموال مسروقه در نظر گرفته می‌شود تا این افراد فعالیت خود را کاهش دهند.

وی افزود: اگر فعالیت مال‌خرها کم شود، طبیعتاً تأثیر مثبتی بر کاهش سرقت خواهد داشت.

سردار گودرزی ادامه داد: با اجرای طرح‌های اخیر، نتایج مثبتی در کشف اموال و دستگیری متخلفان مشاهده کردیم؛ در صورتی که فعالیت صنفی این افراد ادامه یابد، ما آن‌ها را به دادگاه معرفی خواهیم کرد و مستندات آنها را ارائه خواهیم داد؛ مجازات‌ها شامل حبس، جریمه مالی و رد مال خواهد بود.

شناسایی اموال مسروقه از طریق سامانه نما

وی در مورد تدابیری که برای جلوگیری از فروش اموال مسروقه در فضای مجازی در نظر گرفته شده، گفت: ما با تحلیل آماری سارقانی که دستگیر می‌کنیم، به شناسایی محل‌های سرقت می‌پردازیم و اموالی که در سرقت‌ها به دست آمده را با وقایع ثبت شده مطابقت می‌دهیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه بیش از 90 درصد این شناسایی‌ها به کمک نیروهای پلیس انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در مواردی که احتمالاً برخی اموال باقی بمانند، از طریق سامانه نما به اطلاع عموم رسانده می‌شود تا افراد بتوانند اموال خود را شناسایی کنند.

گودرزی تأکید کرد که هدف اصلی پلیس شناسایی و بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان است و اکثر موارد با همکاری همکاران پلیس شناسایی و تحویل مالباختگان داده می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه