اخبار داغ

دوئل خاص ایران و ازبکستان؛

انتخابی جام‌جهانی فوتبال| جنگ حیثیتی گران‌قیمت‌ها در تاشکند برای صدرنشینی!

انتخابی جام‌جهانی فوتبال| جنگ حیثیتی گران‌قیمت‌ها در تاشکند برای صدرنشینی!
تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز به مصاف ازبکستان خواهد رفت؛ دیداری که برای یوزهای پارسی اهمیت زیادی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 17:30 عصر امروز در چارچوب هفته سوم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه ملی بنیادکار تاشکند و طی دیداری به‌شدت حساس به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان خواهد رفت؛ تیمی که آخرین پیروزی ایران در بازی‌های رسمی در برابر آن به سال 2017 و رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 برمی‌گردد.

هر ۲ تیم در حال حاضر در جدول گروه A این رقابت‌ها در قاره آسیا، شش امتیازی هستند اما ازبک‌ها با گل زده بیشتر نسبت به ملی‌پوشان کشورمان، صدر جدول را در اختیار دارند. ملی‌پوشان در شرایطی راهی تاشکند شده‌اند که با دو برد در دو بازی اول و کسب امتیاز کامل، آماده سومین رقابت‌شان در انتخابی جام‌جهانی هستند. تیم ملی فوتبال پیش از رویارویی پنجشنبه با ازبکستان، در ۲ مسابقه قبلی، قرقیزستان و امارات را با نتیجه مشابه یک بر صفر شکست داده است.

بیشتر بخوانید؛
انتخابی جام‌جهانی فوتبال| برگزاری اولین تمرین تیم ملی در فاصله ۷۵ دقیقه‌ای تا تاشکند!

برخلاف فینال تورنمنت کافا که تیم کشورمان در یک بازی نزدیک به پیروزی پر گل رسید، در ۲ دیدار دیگر در یک بازی پایاپای مقابل این تیم با تساوی متوقف شده. به همین دلیل انتظار می‌رود مانند آن فینال و دیدارهای رفت و برگشت ۲ تیم در دور قبل انتخابی جام جهانی، باز هم بازی سنگین و سختی را برای تیم ملی شاهد باشیم و با توجه به میزبانی ازبک‌ها، کسب امتیاز برای تیم ملی کار سختی باشد.

در آستانه بازی سوم تیم ملی در انتخابی جام‌جهانی، این انتظار در بین هواداران فوتبال وجود دارد که تیم کشورمان برابر ازبکستان که یکی از جدی‌ترین رقبایش در این مرحله است، بتواند نمایش بهتری داشته باشد. با وجود پیروزی در ۲ بازی اول انتخابی جام جهانی اما نمایش نه چندان خوب تیم ملی مقابل قرقیزستان و امارات، انتقادهای زیادی را در فیفادی شهریورماه متوجه کادر فنی و بازیکنان کرد و تماشاگران را به شعار هم واداشت.

سرچکو کاتانچ بدلیل بیماری در تمرینات اخیر تیم ازبکستان غایب بوده و به نظر شانسی هم برای نشستن روی نیمکت این تیم در بازی با ایران ندارد اما خبر امیدوار کننده برای حریف، بازگشت اوستون اورونوف، ستاره پرسپولیسی‌اش به تمرینات است‌؛ بازیکنی که بدلیل آسیب دیدگی در زمان گرم کردن قبل از بازی آخر سرخ‌پوشان مقابل چادرملو در آن مسابقه به زمین نرفت.

بیشتر بخوانید؛
قلعه‌نویی: ضعف دفاعی تیم ملی را قبول ندارم/ آزمون: ۱۲ سال از آخرین چالش ازبک‌ها گذشت!

ازبکستان از ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ پس از باخت ۳ بر صفر مقابل امریکا در جریان هیچ دیداری شکست نخورده و حاصل کارش ۱۰ برد و ۶ مساوی است. قطعا این تیم در مقابل هواداران خود به دنبال تداوم این روند و پیروزی مقابل ایران برای نزدیک شدن به اولین حضور در جام جهانی است. البته ازبک‌ها تاکنون در خانه خود تیم ملی کشورمان را شکست نداده‌اند و تنها بردشان در ۱۳ بازی حدود ۱۲ سال قبل و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در تهران است.

ایران در شرایطی مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد که پس از ۱۸ سال بار دیگر به رتبه زیر ۲۰ فیفا رسیده و با قرار گرفتن در رتبه نوزدهم رنکینگ، اختلافی ۴۱ پله‌ای با حریف رده شصتمی خود دارد. پیروزی برابر ازبکستان می‌تواند ایران را به صدر جدول ببرد، اتفاقی که بدون شک هدف اول قلعه‌نویی و شاگردانش در بازی عصر پنجشنبه است و تأثیر زیادی در بازی بعدی تیم ملی با قطر خواهد داشت.

این جدال، رویارویی با ارزش‌ترین تیم‌های گروه A است که گران‌قیمت‌ترین بازیکنان این گروه را در ترکیب خودشان دارند. بر اساس آمار سایت ترانسفر مارکت، تیم ملی ازبکستان ۳۸ میلیون یورو و تیم ملی ایران ۴۷ میلیون یورو ارزش دارند. الدور شاهمردادوف که در رم ایتالیا بازی می‌کند و عبدالقادر خوسانوف، مدافع ۲۰ ساله تیم لانس فرانسه با ۵ میلیون یورو، گران‌قیمت‌ترین بازیکنان ازبکستان هستند. مهدی طارمی با ارزش ۱۰ میلیون یورو هم گران‌ترین بازیکن ایران است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه