اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

فعال شدن حربه نخ نمای غرب علیه ایران/شکست رژیم صهیونیستی پشت پرده تحریم های تازه آمريکا!

فعال شدن حربه نخ نمای غرب علیه ایران/شکست رژیم صهیونیستی پشت پرده تحریم های تازه آمريکا!
در حالی ایالات متحده آمریکا تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را اعمال کرده است که این روزها سگ دست نشانده آنها در منطقه به استیصال رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی ایالات متحده آمریکا در تازه ترین اقدام ضد ایرانی خود اقدام به اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است که بر اساس این تصمیم، وزارت خزانه‌داری این کشور خبر از اعمال تحریم علیه چند نهاد و کشتی در ارتباط با صنعت نفت و فراورده‌های پتروشیمی ایران داده است.

این اقدام در حالی رخ داده است که دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۱۶ نهاد و ۲۳ کشتی را در این رابطه در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

اگرچه حربه تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی غرب، یک حربه نخ نما به شمار رفته و بیش از ۴۰ سال است که در بزنگاه های مختلف علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به کار می‌رود، اما به نظر می رسد این بار تا حدودی با دفعات قبل متفاوت است.

رژیم صهیونیستی تشکیلات دست نشانده آمریکا در منطقه خاورمیانه، در طول یک سال گذشته به شدت تضعیف شده  و حیثیت نظامی، اطلاعاتی و امنیتی خود را از دست رفته می بیند.

ایالات متحده آمریکا اگرچه با تمام توان چه در بعد تسلیحات نظامی و چه در بعد امنیتی و اطلاعاتی ک چه در زمینه تامین نیروی جنگی از این عامل دست نشانده خود در منطقه حمایت تمام عیار کرده است ، اما در طول یک سال گذشته نه‌تنها نتوانسته صهیونیست ها را از منجلابی که در آن گرفتار شدند نجاب بدهد بلکه هر روز بیش از پیش شاهد تحقیر سیاست های خود در منطقه و تحقیر این سگ دست پروده خود در خاورمیانه بو ه است.

این میان اما، پس از انجام عملیات وعده صادق ۲ و هدف قرار گرفتن مواضع مهم و در سرزمین های اشغالی به اذعان مقامات نظامی و سیاستمداران صهیونیستی و همچنین افشاگری رسانه های عبری زبان و بازوی رسانه ای غرب، رژیم صهیونیستی دچار استیصال در منطقه شد این سردرگمی اما پالس نگران کننده ای برای حامیان این رژیم در غرب بود و موجب شد جریان حامی صهیونیست ها برای نجات از منجلابی که در آن گرفتار شدند به هر ابزاری متوسل شوند.

روشن شدن موتور جنگ روانی علیه ایران

در طول هفته های اخیر پس از انجام موفق عملیات وعده صادق ۲ حجم گسترده ای از خبر سازی های جعلی در رسانه های صهیونیستی و فضای مجازی اتفاق افتاد.

این خبرسازی ها تا جایی بود که حتی یک شب پیش از برگزاری نماز جمعه نصر نیز با انتشار اخبار کذب در خصوص یکی از اعضای خانواده رهبر انقلاب تلاش گسترده ای صورت گرفت تا نماز جمعه اقتدار را تحت الشعاع قرار دهد.

انتشار اخبار کذب در خصوص شهادت یا بازداشت برخی فرماندهان نظامی تکه های این پازل را تکمیل کرده، شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی ویدیویی را از نخست وزیر رژیم صهیونیستی منشر کرد که در نتانیاهو در این فیلم تلاش کرده بود خود را به مردم ایران نزدیک نشان دهد این در حالی بود که کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم‌ مظلوم غزه در طول یک سال گذشته و بیش از ۳ هزار نفر از غیر نظامیان در جنوب لبنان نشان به دستور نخست وزیر رژیم صهیونیستی خوی درندگی و حیوانی او را بیشتر برای ملت ایران آشکار کرد.

جنگ‌غزه و شکسته شدن کمک های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

تلاش های رسانه‌ ای و جنگ روانی رژیم صهیونیستی در طول هفته ها و ماه های اخیر برای منحرف کردن افکار عمومی و همچنین سرپوش گذاشتن بر جنایات بی سابقه خود در سرزمین های اشغالی در حالی رخ داده است که در طول یک سال گذشته یعنی از زمان عملیات طوفان الاقصی توسط گردان های القسام علیه رژیم صهیونیستی، رکورد کمک های نظامی و مالی کاخ سفید به سگ هارش در منطقه شکسته شد.

به اذعان یک مرکز مطالعاتی در ایالات متحده، در حالی که اسرائیل بزرگترین دریافت کننده کمک های نظامی ایالات متحده در تاریخ است و از سال ۱۹۵۹ تاکنون ۲۵۱.۱۲ میلیارد دلار با در نظر گرفتن نرخ تورم در این سالها دریافت کرده است اما با وجود، ۱۷.۹ میلیارد دلاری که از ۷ اکتبر هزینه شده، تا کنون بیشترین کمک نظامی ارسال شده به اسرائیل در طول یک سال محسوب می‌شود. 

این‌ یعنی ایالات متحده آمریکا با توان توان و قوا در طول یک سال گذشته به کمک رژیم صهیونیست آمده با این حال هیچ دستاوردی نه برای خود و نه برای باند جنایت کارش به ارمغان نیاورده است.

حالا اما حربه تحریم به عنوان یک حربه نخ نما را یک بار دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است.

در حالی که پس از عملیات وعده صادق ۲ رژیم صهیونیستی نسبت به حمله به ایران تهدید کرده بود اما کاخ سفید تا این لحظه نسبت به این تصمیم نتانیاهو موضع مثبتی را اتخاذ نکرده است این در حالی است که لغو سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ایالات متحده از یک سو و انتشار خبر تماس تلفنی ۳۰ دقیقه ای بایدن و نتانیاهو پس از چند هفته خود گواهی بر وجود اختلاف های گسترده در بین کابینه نتانیاهو و کاخ سفید بود.

حالا اما به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر شکست همه جانبه سیاست هایش در غرب آسیا و خارج کردن کابینه نتانیاهو از سردرگمی، تحریم نهاد ها و کشتی های ایرانی را در دستور کار قرار داده است.

این راهبرد آمریکا در حالی اتفاق افتاده که نتانیاهو دشمن اصلی خود را در جنگ غزه جمهوری اسلامی ایران می داند، بدون شک ایران حامی جبهه مقاومت است و تا پیروزی نهایی آن از مقاومت حمایت خواهد کرد.

حالا که قدرت موشکی ایران به رخ جهان کشیده شده تحریم ما را از پا در نمی آورد

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی در این باره به دانا گفت: جمهوری اسلامی ایران از پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه آمریکا قرار داشته ولی هیچ‌گاه در برابر استکبار جهانی سر خم نکرده است.

وی افزود: جنگ امروز جنگ جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم جعلی است اما روزی ملت ایران به تنهایی در حالی که تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشت با صدام که مورد حمایت آمریکا و اروپا بود مقاومت و ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی این را هم گفت که تحریم سیاست نخ نمای غرب علیه ایران است و حالا که قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده شده است ، تحریم نمی تواند ما را از پا در بیاورد.

صهیونیست ها در حالی این روزها طعم تلخ شکست از جبهه مقاومت را چشیدند که نه امنیتی برای ساکنان سرزمین های اشغالی متصور هستند و نه به آینده مبهم خود در منطقه امیدی دارند.

به نظر می رسد این روزها پیش از هر زمانی به نابودی این رژیم از منطقه نزدیک هستیم، حال در چنین شرایطی تحریم نمی تواند حیثیت بر باد رفته این باند جنایتکار را به آنها برگرداند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه