اخبار داغ

طلای جهانی حوالی رکورد جا خوش کرد

طلای جهانی حوالی رکورد جا خوش کرد
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه (۱۷ اکتبر) زیر سطح رکورد باقی ماند زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مسیر تسهیل پولی فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۶۷۴ دلار و ۹۶ سنت رسید. قیمت‌ها در روز چهارشنبه به بالاترین سطح ۲۶۸۵ دلار و ۱۶ سنت رسید، که کمتر از رکورد ۲۶۸۵ دلار و ۴۲ سنت در ۲۶ سپتامبر بود. قیمت طلای آمریکا در ۲۶۹۰ دلار  ۴۰ سنت ثابت بود.

فعالان بازار منتظر داده‌های خرده‌فروشی و تولید صنعتی ایالات‌متحده برای ماه سپتامبر و داده‌های هفتگی بیکاری هستند که امروز منتشر می‌شود.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های واردات آمریکا در ماه سپتامبر به بیشترین میزان در ۹ ماه اخیر کاهش یافته است و به چشم‌انداز تورمی مطلوبی اشاره می‌کند که فدرال رزرو را در مسیر ادامه کاهش نرخ‌های بهره نگه می‌دارد.

ابزار CME FedWatch نشان داد که معامله‌گران احتمال ۹۲.۲ درصدی را برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه آینده می‌بینند. با این استدلال که تورم در منطقه یورو اکنون به طور فزاینده ای تحت کنترل و اقتصاد در حال رکود است، احتمالاً بانک مرکزی اروپا دوباره نرخ‌های بهره را کاهش می‌دهد. نرخ بهره پایین‌تر و تنش‌های ژئوپلیتیکی باعث افزایش جذابیت شمش می‌شود.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۱.۷۴ دلار رسید. پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۰۱ دلار و ۴۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۲۶ دلار و ۹ سنت رسید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه