اخبار داغ

توکلی در گفتگو با دانا:

رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی استراتژیک است/ باید در اوج ایستادگی در مقابل صهیونیست متحد شویم

رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی استراتژیک است/ باید در اوج ایستادگی در مقابل صهیونیست متحد شویم
مورخ و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه به حاکمان امارات هشدار می دهیم که اگر سنگی به سر آنها خورد جز خودشان کسی را سرزنش نکنند، گفت: شرایط منطقه به گونه ای است که باید در اوج ایستادگی در مقابل صهیونیستی متحد شویم.

یعقوب توکلی، مورخ و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس گفت: واقعیت مسئله این است که تاریخ نفوذ و حضور اروپا در بسیار از نقاط جهان به سرآمده است، دوران کشتی های توپ دار تمام شده، دوران تکبر اروپا نسبت به ملتهای دنیا به اتمام رسیده است؛ ضمن اینکه دوران زورگویی برخی کشور ها به سایر همسایگانشان به اعتبار اروپایی ها نیز به پایان خط رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که اروپا نمی تواند ساده ترین مشکل خود با روسیه را حل کند، ناتو نیز نمی تواند یک عضو جدید به تشکیلات خود اضافه کند، ادامه داد: اینها امروز می خواهند به دنبال توهمات کشورهای عربی درباره جزایر سه گانه باشند!

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قلعه آهنی رژیم صهیونیستی که مورد حمایت بی چون و چرایی اروپا و آمریکا بوده است در هم شکسته و اسطوره شکست ناپذیر آنها از بین رفته است عنوان کرد: رژیم صهیونیستی و سیاست های غربی حامی آن در منطقه در حال فروپاشی استراتژیک است.

توکلی ادامه داد: اگرچه طی یک سال گذشته رژیم صهیونیستی در اقدامات تاکتیکی به دلیل مهارت و ناپایبندی به مسئله نسل کشی و توسل به ترور دستاوردهایی داشته اما به اذعان بسیاری از کارشناسان بین المللی این رژیم و سیاست های غربی در منطقه در حال نابودی است.

این مورخ و کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از حاکمان برخی کشورهای عربی منطقه در همراهی با سیاست های صهیونیستی غرب تصریح کرد: متاسفانه در دولت های مختلف منطقه صهیونیست های مسلمانی وجود دارند که ایده ها، تئوری ها و اقداماتشان به نفع صهیونیست های اسرائیلی تمام می شود.

توکلی با اشاره به اینکه در عصر دریدگی حداکثری قرار داشته و با گجستک های متوهم مواجهیم، عنوان کرد: غربی ها در گذشته می توانستند با دستکاری توهم دولت هایی که خودشان آنها را روی کار آوردند به خواسته ها و سیاست هایشان در منطقه دست پیدا کنند، اما امروز دوران این سیاست سپری شده است و دست کم در بین کشورهایی که به جبهه مقاومت نزدیک هستند این سیاست کارساز نیست.

وی با اشاره به اینکه زمانی نه چندان دور کشورهایی مانند امارات و بحرین جزیی از ایران بود: متاسفانه به دلیل آنکه جمهوری اسلامی ایران بیش از اندازه ملاحظه کشورهای منطقه را می کند، ادعای بی اساس درباره جزایر سه گانه مطرح می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه باید به این سمتی حرکت کنیم که از قبول قراردادهای دوران پهلوی هم امتنا کنیم تاکید کرد:  زمانی حکومت پهلوی در این کشور به دست مردم ساقط شد باید لغو قراردادهای دوران پهلوی هم در کشور دنبال شود همانطور که چین جدایی تایوان را قبول ندارد.

توکلی با اشاره به اینکه جدی ترین کانون قدرت غرب در منطقه رژیم صهیونیستی است، عنوان کرد: امروز کشتی های توپ دار اروپایی به دست یمنی ها از بین رفته است، در جریان عملیات وعده صادق به اذعان ارتش رژیم صهیونیستی 190 موشک به اهداف صهیونیستی اصابت کرد، پهپاد حزب الله مقر گولانی را هدف قرار داد و رسانه های عبری از هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو در عمق سرزمین های اشغالی توسط پهپاد حزب الله خبر دادند، اینها یعنی اصلی ترین کانون قدرت غرب در منطقه متزلزل شده است.

دانشیار پژوهشگاه علوه انسانی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا باید خیلی دریده باشد که تغییر معادلات جهان را نفهمد، تصریح کرد: اروپایی ها تصور می کند به دلیل شدت نفوذ صهیونیست ها در امارات می توانند از طریق حکام آنجا برای جبهه مقاومت کانون جدیدی از تنش ها را شکل دهند به همین دلیل هر روز با فضاسازی های رسانه ای تازه و ادعاها و اخبار نادرست جریان تازه ای را کلید می زنند.

توکلی با اشاره به اینکه با مطرح کردن ادعای دروغ درباره جزایر سه گانه در تلاش هستند تا سنگی در اوضاع منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران بیندازند، تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه و ارتش با قدرت در منطقه حضور دارند و کسی جرئت دست اندازی یا تعرض به تمامیت ارضی ما را پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه به حاکمان امارات هشدار می دهیم که اگر سنگی به سر آنها خورد جز خودشان کسی را سرزنش نکنند، خاطرنشان کرد: شرایط منطقه به گونه ای است که باید در اوج ایستادگی در مقابل صهیونیستی متحد شویم.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مقاومت زمانی که به دنبال آزادی اسرای زندانی بود به خاطر حماقت صهیونیست ها و غرب وارد عرصه زمین و سیاست ضد اشغالگری شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه