اخبار داغ

 گزارش دانا از رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت؛

 فعالیت های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف در اولویت است

 فعالیت های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف در اولویت است
 رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت با حضور جمعی از بانوان فعال در عرصه رسانه از کشورهای ایران، لبنان و فلسطین در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

رویداد رسانه‌ای "بانوان طنین مقاومت" با حضور بانوان فعال در عرصه رسانه، با محوریت موضوع مقاومت و جهاد در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد. در این رویداد تاکید شد که رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در جهاد و پایداری دارند. این سوال مطرح شد که آیا توانسته‌ایم از ظرفیت بانوان دغدغه‌مند در سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل بهره ببریم؟ همچنین، آیا رسانه‌ها و فضای تربیتی خانواده‌ها به این موضوع پرداخته‌اند و آیا میزان تولید محتوای زنان دغدغه‌مند در ایران و جهان کافی بوده است؟
 
 با تاکید بر اینکه زنان می‌توانند پیامبران حقیقت باشند، بیان شد که باید کارگروه‌های جدی تشکیل دهیم تا دغدغه‌های زنان را احیا کنیم و از طریق رسانه‌ها، از مسئولان مطالبه‌گری کنیم. علاوه بر این، باید در حوزه عملیاتی وارد شویم و جلسات هفتگی، ماهانه و فصلی برگزار کنیم و از حضور کارشناسان بهره‌مند شویم. زنان می‌توانند پیامبران حقیقت در میان خانواده‌ها و جامعه باشند و با مقداری سرمایه‌گذاری، تفکر و اندیشه، گام‌های بلندی را بردارند.


 
 زینب شریعتمدار، مدیر موسسه حامیان مقاومت اسلامی، در رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت اظهار داشت که تلاش رسانه‌ها نقش کلیدی در حفظ مقاومت غزه داشته است. اگر این رخدادها بازتاب داده نمی‌شد، امروز دانشجویان مسیحی و آمریکایی همراه مساله فلسطین نبودند. وی تاکید کرد که بانوان رسانه‌ای باید پیشران عرصه خبری جبهه مقاومت باشند، زیرا در غیر این صورت بخش جدی از مقاومت را از دست خواهیم داد.
 
 شریعتمدار افزود که بخش پشتیبان جبهه مقاومت که امروز به عنوان خط مقدم تعریف شده، باید توسط بانوان مدیریت شود. لبنان همه‌اش حزب‌الله نیست و حزب‌الله همه لبنان نیست، اما حزب‌الله توانسته قدرت خود را در لبنان به اثبات برساند. وی تاکید کرد که باید واقعیت میدان را نشان دهیم و از جریان هفتم اکتبر تا اکنون را بررسی کنیم.
 
 وی افزود که رسانه‌ها باید این دستفرمان‌ها را بازتاب دهند تا جبهه مقاومت قلب واقعیت نکند. حضور زنان در جهاد دفاعی مهم است، اما حضرت زینب (س) در صف مقدم نایستاد تا حقایق را بازتاب دهد. شریعتمدار تاکید کرد که جهاد شما جهاد تبیین است و دیگر جهادها نیز بر عهده شماست.
 
 وی افزود که رسانه‌ها باید پای کارهای کوچک اما فراگیر باشند تا این فعالیت‌ها بازتاب داده شود. اگر بچه‌های رسانه‌ای غزه نبودند، جهان بیدار نمی‌شد. انقلاب اسلامی همواره ضدصهیونیستی بوده و این کلام امام راحل است. بیشتر کسانی که پای کار آمدند، مسیحی و یهودی هستند.
 
 شریعتمدار خطاب به جامعه رسانه‌ای به ویژه بانوان گفت: بگذارید حضرت آقا خطاب به ما بگویند شما پرچمداران جبهه مقاومت هستید.
 
 
 
 بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر اینکه امسال عام الحزن جهان اسلام است و وقایع سال ۶۰ هجری دوباره تکرار شده‌اند، اظهار داشت که این وقایع مقدمه نابودی اسرائیل هستند. وی افزود که نباید از غلبه فرهنگی دشمن غافل شویم. دشمن در عقبه مقاومت کار می‌کند و جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگ است. اگر از این موضوع غافل شویم، به مشکل خواهیم خورد.
 
 وی ادامه داد که دشمنان در بحبوحه جنگ صحبت از حجاب در ایران می‌کنند و این نشان می‌دهد که این چالش در الگوریتم نظامی است. به همان اندازه که غفلت از لبنان و فلسطین عرصه را برای مسلمانان تنگ می‌کند، در سنگر فرهنگ هم نباید کوتاهی داشته باشیم. دشمنان به یک نقطه پایدار رسیده‌اند و همیشه دنبال سنگر بعدی هستند. از حجاب به برهنگی رسیده‌اند و پس از آن به سایر مصداق‌ها حرکت می‌کنند.
 
 بانکی پور افزود که دلیل عدم موفقیت در مسئله حجاب دو مورد مهم بوده است: اول اینکه دشمنان همگی یک نظر داشتند، اما ما در کشور با یک استراتژی روبه‌رو نبودیم. دشمن با برنامه منسجم آمده بود و ما برای این موضوع برنامه نداشتیم و کارآمدی کافی نداشتیم. این بود که بحث لایحه عفاف و حجاب مطرح شد که اکنون به قانون تبدیل شده است و باید اجرا شود. وظیفه حال حاضر روایت درست قانون عفاف و حجاب برای مردم است. جنگ، جنگ روایت‌ها است.
 
 وی تاکید کرد که برخورد هوشمند با برهنگی باید در قالب قانون حمایت از خانواده باشد. در خصوص موضوع برهنگی، تمام مردم ایران یک نقطه نظر دارند و همگی مخالف این هستند که در جامعه برهنگی و بی‌عفتی رخ دهد. از همین موضوع می‌توانیم در این عرصه بهره ببریم.
 
 این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برهنگی هر جا رفته خانواده را از بین برده است، تاکید کرد که باید در این راستا برخورد هوشمندانه داشته باشیم. در این عرصه باید به جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز پرداخته شود. کار بنیادی در عرصه هنر رخ می‌دهد. برخورد هوشمندانه باید برای واردکنندگان، طراحان، فروشندگان و سلبریتی‌ها باشد. اشخاص مشهور یا تاثیرگذاران جامعه هم شامل این قانون می‌شوند. هوشمندی این است که با افراد اثرگذار برخورد شود. بی‌حجابی در بخشی از جامعه عمومیت پیدا کرده است و تبدیل به یک غده شده است و باید برای ریشه‌کن کردن این موضوع برخورد نرم و بازدارنده داشته باشیم.
 
 
 
 زینب فرحات، فعال رسانه‌ای از لبنان، اظهار داشت که با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب و تلاش‌های فراوان در جامعه انقلابی و مذهبی، هنوز برخی افراد تفاوت بین حرف سیاسی داخلی و خارجی را نمی‌دانند. وی افزود که بسیاری از مردم ایران، به ویژه بانوان، با کمک‌های نقدی و غیرنقدی از مظلومیت مردم فلسطین حمایت کرده‌اند و خواستار آن شدند که مهربانی به مردم خود نیز فراموش نشود. جامعه باید از مسائل حق و اسلام و جوامع مظلوم جهان حمایت کند.
 
 فرحات تاکید کرد که اگر با مظلومیت آشنا نشویم، باید با مردم مهربانانه‌تر صحبت کنیم. ایران همیشه نگرانی خود را حفظ کرده و خدا این انقلاب را حفظ می‌کند، اما جامعه ایرانی باید آگاه باشد. همه مردم این جامعه چادری نیستند و باید طوری عمل شود که در جبهه مقاومت همه مردم پشتیبانی کنند.
 
 ایران رکن‌آبادی، مدیرکل امور زنان و خانواده مجمع جهانی اهل بیت (ع)، اظهار داشت که دشمنان فهمیده‌اند که زنان نقش تأثیرگذاری دارند و به همین دلیل اسرائیل منازل فلسطینی‌ها را بمباران می‌کند تا زنان تأثیرگذار نباشند. وی افزود که اگر زنان در جبهه حق و مسیر راست باشند، تأثیرگذار و سازنده خواهند بود، اما اگر در جبهه باطل باشند، مخرب خواهند بود.
 
 زنان و خانواده‌های ما با هر از دست رفتنی مقاوم‌تر می‌شوند. زنان تعالی‌بخش و تربیت‌کننده خانواده، جامعه پیرامونی و جهان هستند. مقاومت یعنی درست کار کردن. هر جایی که درست کار شود، یعنی مقاومت شده است. بانوان، نقش شما بسیار مهم و اثرگذار است. زن با گفتن یک جمله می‌تواند مردان را متحول کند و انقلابی در آن‌ها ایجاد کند. این زن واقعی پیرو حضرت زهرا (س) است.
 
 
 پس از سخنرانی‌های انجام شده، از خانواده شهید رضی و شهید ایرلو تجلیل به عمل آمد.

این تقدیر با هدف ارج نهادن به ایثار و فداکاری این خانواده‌ها صورت گرفت و حضور آن‌ها نمادی از پایداری و مقاومت در برابر دشمنان بود. تجلیل از خانواده‌های شهدا همواره نشان‌دهنده ارزش‌های والای ایثار و فداکاری در جامعه است.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه