اخبار داغ

گزارش دانا از رزمایش سراسری جهادگران فاطمی ۴؛

سردار حسن‌زاده: رزمایش های جهادگران باید تداوم یابد/ خادم: پویش های جهادی یکی از رسالت‌های بسیج ورزشکاران است

سردار حسن‌زاده: رزمایش های جهادگران باید تداوم یابد/ خادم: پویش های جهادی یکی از رسالت‌های بسیج ورزشکاران است
رزمایش سراسری جهادگران فاطمی ۴ امروز با حضور فرمانده سپاه تهران بزرگ و نخبگان ورزشی در مجموعه ورزشی شهید سوداگر سپاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رزمایش سراسری جهادگران فاطمی ۴ با حضور سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ، مهدی میرجلیلی، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، و افشین هادی چگنی، رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی، در مجموعه ورزشی شهید سوداگر برگزار شد. این رویداد با مشارکت ۱۳ گروه جهادی و تعدادی از نخبگان و مدال‌آوران ورزشی توسط گروه جهادی ورزشکاران سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ سازمان‌دهی گردید.

توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت از نیازمندان

در این برنامه، بیش از هزار بسته معیشتی به نیازمندان توزیع شد تا به بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های کم‌برخوردار کمک شود. این اقدام نشان‌دهنده تعهد جامعه ورزش به مسئولیت‌های اجتماعی و همکاری در حل مشکلات اقتصادی جامعه است.

محورهای تخصصی پویش جهادگران فاطمی

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج وزرشکاران کشور در این مراسم، به محورهای تخصصی این پویش اشاره کرد و گفت: «این فعالیت‌ها در دو محور اصلی انجام می‌شود. نخست، توزیع اقلام ورزشی در مناطق کم‌برخوردار است که به ترویج ورزش و سلامت در این مناطق کمک می‌کند. دوم، حضور مدیران و نخبگان ورزشی برای شناسایی و کشف استعدادهای نوجوانان است که این افراد به مراکز ورزشی معرفی خواهند شد.»

فعالیت‌های دیگر پویش جهادگران فاطمی

میرجلیلی همچنین به سایر فعالیت‌های این پویش اشاره کرد و افزود: «توزیع بسته‌های معیشتی، نذر خون و آزادی زندانیان از دیگر محورهای این پویش جهادگران فاطمی است. جامعه ورزش نه تنها در این پویش، بلکه در تمام عرصه‌ها از جمله دفاع مقدس و مدافعان حرم حضوری فعال دارد.»

این رزمایش سراسری، نه تنها نشان‌دهنده همدلی و همبستگی جامعه ورزش کشور است، بلکه تأکیدی بر نقش موثر ورزشکاران در خدمت‌رسانی به جامعه و حمایت از نیازمندان است. اینگونه اقدامات می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر گروه‌ها و نهادها در راستای مسئولیت اجتماعی و خدمت به مردم عمل کند.

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی ۴ به بیان نکات مهمی درباره نقش فرهنگ ورزشی و پهلوانی در جامعه پرداخت.

اهمیت فرهنگ ورزشی و پهلوانی

سردار حسن‌زاده در این مراسم با تأکید بر اینکه «شهدای ما همه پهلوانان جبهه مقاومت هستند»، ارزش‌های فرهنگی را یکی از افتخارات بزرگ جامعه دانست و گفت: «ما باید به داشتن فرهنگ ورزشی و پهلوانی در جامعه افتخار کنیم که این ارزش‌ها از اهل بیت علیهم السلام الهام گرفته شده است.»

بخشی از سخنان سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران در این مراسم
 

دستگیری از نیازمندان

وی ادامه داد: «یکی از منش‌های پهلوانی، دستگیری از نیازمندان و محرومان است. پویش جهادگران که از دوران کرونا اوج گرفت، افتخاری برای جامعه ورزشکاران به شمار می‌آید و ریشه‌های آن بسیار عمیق و طولانی است. امروز ما این ارزش‌ها را در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۴ مشاهده می‌کنیم.»

تأکید بر تداوم فعالیت‌ها

سردار حسن‌زاده همچنین به اهمیت تداوم این فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: «این شیوه که در بسیج سازندگی جاری است، از پیشکسوتان ورزش کشور الگو گرفته و باید به‌طور مستمر ادامه یابد. تداوم فعالیت‌های جهادی و خدمت‌رسانی به جامعه می‌تواند به تقویت همدلی و وحدت در کشور کمک کند.»

سردار حسن‌زاده در پایان این رزمایش از اهمیت فرهنگ پهلوانی و مسئولیت اجتماعی ورزشکاران در خدمت به جامعه گفت. این رویداد نه تنها به تقویت روحیه همکاری و همدلی در بین ورزشکاران کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده تعهد آنان به خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه نیز هست.

نصرالله خادم، رئیس بسیج ورزشکاران سپاه تهران بزرگ، نیز در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی به بیان نکات مهمی درباره پویش جهادگران فاطمی و نقش بسیج ورزشکاران در این راستا پرداخت.

تداوم پویش جهادگران فاطمی

خادم با اشاره به اهمیت این پویش گفت: «پویش جهادگران فاطمی در چهار سال متوالی با هم‌افزایی جامعه ورزشی برگزار شده و این یکی از وظایف مهم بسیج ورزشکاران سپاه تهران بزرگ است. این فعالیت‌ها نه تنها نشان‌دهنده همبستگی جامعه ورزشکاران است، بلکه به تقویت روحیه خدمت‌رسانی به جامعه نیز کمک می‌کند.»

بخشی از صحبت های نصرالله خادم، رئیس بسیج ورزشکاران سپاه تهران بزرگ
 

توزیع کمک‌های معیشتی و جهیزیه

وی ادامه داد: «از ابتدای سال تا امروز، ما موفق به توزیع ده تُن ارزاق، چهار سری جهیزیه، بسته‌های لوازم‌التحریر و لوازم ورزشی شده‌ایم، و این روند تا پایان سال افزایش خواهد یافت. تمام این کمک‌ها به طور کامل از سوی حمایت‌های مردمی تأمین شده است.»

حضور فعال در مناسبت‌های مختلف

خادم همچنین به حضور فعال بسیج ورزشکاران در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: «موکب شهدای ورزشکار در این مناسبت‌ها با حضور حداکثری نمایندگان ورزشکاران فعال بوده است. علاوه بر این، پویش نذر خون توسط ورزشکاران نیز از دیگر اقدامات برجسته بسیج ورزشکاران به شمار می‌آید.»

نصرالله خادم همچنین گفت: این رزمایش بیانگر تعهد و مسئولیت اجتماعی ورزشکاران در خدمت به نیازمندان و ترویج فرهنگ همدلی و همکاری در جامعه است.

در پایان این برنامه بسته های معیشتی به دست ورزشکاران و پیشکسوتان به جامعه هدف ارسال شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه