رئیس پلیس راهور
کمین ۶ هزار نقطه حادثه خیز در جادههای کشور
رئیس پلیس راهور فراجا روند اصلاح و ایمنسازی نقاط حادثه خیز را کُند ارزیابی کرد و گفت: حدود ۶ هزار نقطه حادثهخیز دیگر در جادهها و معابر شهری کشور وجود دارد و در ۲ سال اخیر فقط ۳۰ درصد نقاط حادثه خیز جادههای کشور ایمن سازی شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سیدتیمور حسینی در گفتوگویی به تشریح جزئیات ایمنسازی نقاط حادثه خیز پرداخت و توضیح داد: ۲ سال پیش با وزیر راه و شهرسازی سابق توافق کرده بودیم تا نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم تا نسبت به رفع و اصلاح این نقاط اقدام شود اما روند ایمنسازی این نقاط با حجم نقاط حادثه خیز تناسبی نداشته است.
وی با بیان اینکه در مجموع در ۲ سال اخیر تنها ۳۰ درصد نقاط حادثه خیز اصلاح و ایمن سازی شد، اضافه کرد: تاکنون فقط ۸۸۷ نقطه حادثهخیز به عنوان اولویتهای اصلی برای کاهش تصادفات شناسایی شده است.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وجود حدود ۶ هزار نقطه حادثهخیز در جادهها و معابر شهری کشور، تصریح کرد: این وضعیت بحرانی نشان میدهد که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات با سرعت کافی پیش نمیرود.
به گفته سردار حسینی، تاخیر در رفع نقاط حادثهخیز نه تنها جان هزاران نفر را به خطر میاندازد بلکه هزینههای هنگفتی را نیز بر جامعه تحمیل میکند. انتظار میرود وزارت راه و شهرسازی و شهرداریها با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته و با سرعت عمل بالا برای رفع این نقاط اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه جان انسانها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان است گفت: نگهداشت و بهسازی راههای موجود و رفع نقاط حادثهخیز در کاهش تصادفات و تلفات جادهای تأثیر بسزایی دارد.
به گفته مقام ارشد پلیس راهور کشور، در حالی که برخی از طرحهای رفع نقاط حادثهخیز به کندی پیش میروند اما باید توجه داشته باشیم که راه، یکی از سه عامل اصلی در تصادفات است. این موضوع در کنار نقش انسان و وسیله نقلیه تأثیر زیادی بر افزایش یا کاهش آمار سوانح رانندگی دارد.
سردار حسینی بار دیگر با اشاره به اینکه در حادثه تلخ محور همدان-ساوه با ۱۱ کشته و ۵ مصدوم ۵۰ درصد تقصیر با ایمنی راه بوده است، تاکید کرد: این مسئله اهمیت بهسازی راهها و تجهیز جادهها را بیش از پیش نشان میدهد.
وی تصریح کرد: بهسازی راهها، تجهیز علائم ایمنی، ترمیم آسفالت، ایجاد نقاط امن و استفاده از جداکنندههای مسیر از اقدامات ضروری برای کاهش تصادفات است همچنین تجهیز جادهها به دوربینهای هوشمند و استفاده از منابع مالی برای بهبود وضعیت راهها باید مورد توجه جدی قرار گیرد. به عنوان مثال، استفاده از فناوریهای نوین در نظارت و کنترل ترافیک میتواند به شناسایی و رفع نقاط خطرناک کمک کند.
ارسال دیدگاه