مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:
تحریم تجارت خارجی ما را مختل نکرد
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احتمالاً دوباره برای تکمیل حوضچه شماره 3 بندر شهید رجایی وارد عرصه شویم، گفت: تحریم، تجارت خارجی ما را مختل نکرده و 80 درصد کل واردات و صادرات کشور توسط این شرکت انجام میشود.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از فارس، محمد حسین داجمر امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش صنایع دریایی در خصوص رفع تحریم این شرکت، اظهار داشت: حکم بدوی بوده است و 70 روز تقاضای تجدید نظر دارد که اگر مدارک قوی وجود داشته باشد، که البته احتمال آن ضعیف است، امکان تجدید نظر وجود دارد.
, شبکه اطلاع رسانی دانا, محمد حسین داجمر امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش صنایع دریایی در خصوص رفع تحریم این شرکت، اظهار داشت: حکم بدوی بوده است و 70 روز تقاضای تجدید نظر دارد که اگر مدارک قوی وجود داشته باشد، که البته احتمال آن ضعیف است، امکان تجدید نظر وجود دارد.,وی اضافه کرد: اشکالات دادگاه به مصوبه قبلی، عدم تفهیم اتهام به شرکتهای کشتیرانی که مشمول تحریم شدهاند، است.
,داجمر افزود: در حال حاضر حدود 40 روز از تاریخ صدور حکم گذشته است و یک ماه دیگر فرصت داریم.
,مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره عملکرد 6 ماهه این شرکت، اظهار داشت: 24 خط کشتیرانی به ایران میآمدند اما از ابتدای ماه میلادی جولای، به دلیل آنکه کشتیرانیهای کانتیربر تحریم و تعلیق شدهاند، عملات جابهجایی کانتینر بر دوش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است.
,داجمر اضافه کرد: در هفت ما اخیر 80 درصد صادرات و واردات کانتینر توسط خطوط جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس، آفریقا، آسیا انجام شده است و در خطوط دیگر فعالیتها مطابق با روال قبلی است.
,مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: در دریای خزر برای اولین سال، کشتیرانی دریای خزر در 6 ماهه اخیر یک میلیون تن صادرات و واردات داشته است.
,داجمر درباره بیمه کشتیها اظهار داشت: با حمایت جمهوری اسلامی ایران، مصوبه داخل، حمایت یک میلیارد دلاری دولت و مسدودی نزد بانک مرکزی، بیمه P&I کشتیها در قشم و کیش راهاندازی شد که کشتیهای کالای خشک و کشتیهای نفتی را پوشش میدهد و بیمه اتکایی آنها توسط کنسرسیوم شرکتهای دولتی تحت پوشش است.
,وی اظهار داشت: در گذشته یکسوم سهم واردات کشور توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام میشد، 50 درصد صادرات را از طریق همین خطوط کانتینری انجام میدادیم و یک سوم ظرفیت خود را به بار کشورهای دیگر اختصاص داده بودیم.
,داجمر افزود: خط کشتیرانی آسیا - اروپا متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم تعطیل شد و در حال حاضر عمده ظرفیت ما بین بنادر ایران به آسیا، آفریقا و بنادر مناطق خلیج فارس است.
,مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد کل واردات و صادرات کشور توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام میشود و تحریمها تجارت خارجی ما را مختل نکرده است.
,وی درباره تأخیر دریافت کالا توسط صاحبان کالا، اظهار داشت: وقتی تحریمها رخ داد به دلیل آنکه تعداد کانتینر کافی نبود، شوکی وارد کرد، اما متناسب با نیاز، کانتینرهای خالی ارسال شد.
,وی اضافه کرد: سعی کردهایم با شفاف کردن سیستم و اطلاعرسانی نرخهای حمل در پایگاه اطلاعرسانی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی، صاحبان کالا را از نرخها آگاه کنیم، اما برخی از فورواردرها نرخها را با ما تثبیت، اما به صاحبان کالا نرخهای بیشتری اعلام میکنند.
,مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: سیستمی دایر کردهایم تا کسانی که از سرویسدهی وضعیت خطوط راضی نیستند، به ما اطلاعرسانی کنند.
,داجمر تصریح کرد: صف صدور اسناد در بندرعباس و معطلیها کاهش یافته است و برخی بروکراسیهای اداری را در این باره حذف کردهایم.
,مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: به کسانی که کار خود را با ما قطعی کردهاند، متعهد شدهایم ظرف یک ماه بار آنها را حمل کنیم و اگر غیر از این باشد به شکایت آنها رسیدگی میشود.
,داجمر افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 250 هزار کانتینر در مالکیت دارد اما برخی کمبودها از کانتینرهای دیگر خطوط استفاده میشود.
,وی درباره مقاوله نامه کار دریایی که از الزامات کار دریایی است، گفت: پیوستن ما به این مقاولهنامه که از اواخر مرداد اجرا شده، در مجلس تصویب شده است، سازمان بنادر در این باره پیگیریهایی داشته اما هنوز اجرایی نشده است.
,مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نفتکش و کشتیهای ما با اتحادیه دریانوردان قراردادهایی منعقد کرده است، بنابراین برای تردد دریانوردان با وجود این موافقتنامه مشکلی نداریم.
,مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره حضور شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تکمیل حوضچه شماره 3 بندر شهید رجایی بندرعباس، اظهار داشت: در این باره تفاهمنامه با سازمان بنادر و دریانوردی داشتهایم که ما در این حوضچه سرمایهگذاری کنیم تا برای کشتیهای کانتینربر آماده شود اما به دلیل مسائل تحریم این پروژه فعلاً متوقف است ولی اخیراً مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای به جریان انداختن این پروژه اعلام آمادگی کرده است.
,داجمر با بیان اینکه تقاضای ساخت کشتی جدید اقیانوسپیما به ایزوایکو نداریم، گفت: از تقاضاهای قبلی به ایزوایکو یک فروند شناور هنوز مانده است.
,مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: برای ساخت کشتیهای فراساحل تقاضا و مذاکراتی داشتهایم.
,انتهای پیام
]
ارسال دیدگاه