صحبتهای رئیس فدراسیون و مدیر فنی تیم های ملی کاراته درباره مسابقات بالی؛

رهنما: نایب‌قهرمانی آسیا، بازگشت کاراته ایران به جایگاه خود بود/ هروی: در ناگویا برای شکستن رکورد 3 ‌طلا یورش می بریم

رهنما: نایب‌قهرمانی آسیا، بازگشت کاراته ایران به جایگاه خود بود/ هروی: در ناگویا برای شکستن رکورد 3 ‌طلا یورش می بریم
رئیس فدراسیون کاراته گفت: نایب‌قهرمانی کاراته قهرمانی آسیا در حضور تمامی قدرت‌های آسیا با ترکیب کامل بدست آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مسعود رهنما، رئیس فدراسیون کاراته، درباره عملکرد تیم ملی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا که در جزیره بالی اندونزی برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و تمامی کشورهای مطرح آسیا با تمام توان و نفرات خود در آن حضور داشتند. بسیاری از تیم‌ها از این رقابت‌ها به‌عنوان فرصتی برای ارزیابی ورزشکاران و نهایی کردن ترکیب خود برای بازی‌های آسیایی استفاده کردند.

وی افزود: تیم ملی ایران نیز با برنامه‌ریزی و استراتژی مشخص در این رقابت‌ها شرکت کرد و خوشبختانه ارزیابی بسیار خوبی از شرایط فنی ورزشکاران به دست آوردیم. در مجموع نیز نتیجه‌ای مطابق با انتظارات و اهداف تعیین‌شده کسب شد.

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به کسب عنوان نایب‌قهرمانی آسیا توسط ایران گفت: پس از نتایج سال‌های گذشته، بار دیگر توانستیم به جایگاه شایسته خود در آسیا بازگردیم و عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آوریم. نکته مهم این است که در بخش کومیته مردان، در مجموع بهترین عملکرد را داشتیم و صدرنشین شدیم که نشان‌دهنده ظرفیت بالای کاراته ایران در این بخش است.

رهنما درباره عملکرد زنان نیز اظهار داشت: برخی از ورزشکاران ما به دلیل برنامه‌ریزی فنی و همچنین آسیب‌دیدگی با محدودیت‌هایی مواجه بودند، اما با وجود این شرایط نیز موفق به کسب مدال شدند. عملکرد ملی‌پوشان ما در برابر قدرت‌های سنتی کاراته آسیا، به‌ویژه ژاپن، بسیار امیدوارکننده بود و نشان داد که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط خاصی که کشور با آن روبه‌روست، موفقیت‌های ورزشی می‌تواند به افزایش روحیه، امید و نشاط اجتماعی کمک کند. خوشبختانه خانواده کاراته توانست با این نتیجه، بار دیگر احساس غرور و اقتدار ملی را در جامعه تقویت کند.

رئیس فدراسیون کاراته ضمن قدردانی از تلاش ورزشکاران، کادر فنی و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک گفت: طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را در کاراته ایران شاهد بوده‌ایم. سال گذشته در رقابت‌های کشورهای اسلامی به عنوان قهرمانی دست یافتیم، در رده‌های پایه نایب‌قهرمان شدیم و اکنون نیز در بخش بزرگسالان آسیا به جایگاه نایب‌قهرمانی رسیده‌ایم که نشان‌دهنده حرکت رو به جلو و برنامه‌ریزی صحیح در این رشته است.

رهنما در پایان تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری وظیفه داریم با رفتار حرفه‌ای، اخلاق‌مداری و تلاش مضاعف، قدردان مردم عزیز ایران باشیم. همان‌گونه که مدافعان کشور از امنیت و عزت ایران اسلامی پاسداری می‌کنند، ورزشکاران نیز باید در میادین بین‌المللی برای سربلندی نام ایران تلاش کنند. خوشبختانه خانواده کاراته این مسئولیت را به خوبی درک کرده و با تمام توان برای برافراشته نگه داشتن پرچم کشورمان می‌جنگد.

هروی: در ناگویا برای شکستن رکورد 3 ‌طلای دوحه یورش می بریم

شهرام هروی، مدیر فنی تیم ملی کاراته ضمن تبریک این موفقیت به جامعه کاراته، هدف اصلی فدراسیون را کسب بازخوردی مناسب از این مسابقات برای حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی ناگویا دانست و اظهار داشت: خوشبختانه این بازخورد مثبت به دست آمد و ان‌شاءالله در ناگویا یورش می‌بریم تا رکورد 3 ‌طلای دوحه را بشکنیم و بیش از 3 مدال طلا کسب کنیم. این پتانسیل هم در تیم مردان و هم در تیم زنان وجود دارد.

هروی با ابراز رضایت از بازگشت کاراته ایران به جایگاه واقعی خود در قاره کهن، از تمامی ارکان، کادر فنی و ورزشکاران که همدل و همقسم در راه این موفقیت گام برداشتند، قدردانی و تأکید کرد: نقاط ضعف شناسایی‌شده در فرصت باقیمانده تا ناگویا برطرف خواهد شد و کاراته‌کاران ایران با آمادگی کامل در بزرگترین رویداد آسیایی حاضر شوند.

امیدوارم کاراته ایران با این پتانسیل بالا، در ناگویا پاسخ محبت‌ها را با مدال‌های طلا بدهد و پرچم‌دار ورزش کشور باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه