پل فردیس؛ هیولایی که سالهاست زمان، پول و اعصاب مردم را می بلعد
فرقی نمی کند مسافر کجا هستید، کرج، هشتگرد، تبریز، زنجان و یا ارومیه، ناگزیرید از پل فردیس عبور کنید، پلی که سالهاست هنگام غروب بیشتر شبیه پارکینگ طبقاتی است، داستان ترافیک پل فردیس مختص امروز و دیروز نیست، معضلی است که از سالهای گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد...[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مفاآنلاین فرقی نمی کند مسافر کجا هستید، کرج، هشتگرد، تبریز، زنجان و یا ارومیه، ناگزیرید از پل فردیس عبور کنید، پلی که سالهاست هنگام غروب بیشتر شبیه پارکینگ طبقاتی است، این پل کرج معروفترین جای این کلانشهر به شمار می آید و تبدیل به نماد ترافیک این آزادراه شده است. داستان ترافیک پل فردیس مختص امروز و دیروز نیست، معضلی است که از سالهای گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مفاآنلاین, فرقی نمی کند مسافر کجا هستید، کرج، هشتگرد، تبریز، زنجان و یا ارومیه، ناگزیرید از پل فردیس عبور کنید، پلی که سالهاست هنگام غروب بیشتر شبیه پارکینگ طبقاتی است، این پل کرج معروفترین جای این کلانشهر به شمار می آید و تبدیل به نماد ترافیک این آزادراه شده است. داستان ترافیک پل فردیس مختص امروز و دیروز نیست، معضلی است که از سالهای گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.,مشکل ترافیک پل فردیس، بحرانی که خود مسئولین از گشودن گره آن باز مانده اند
, مشکل ترافیک پل فردیس، بحرانی که خود مسئولین از گشودن گره آن باز مانده اند, مشکل ترافیک پل فردیس، بحرانی که خود مسئولین از گشودن گره آن باز مانده اند, ,
,
, از تهران به سمت غرب که خارج میشویم، ناگزیر از سه مسیر اتوبانهای تهران- کرج، جاده مخصوص و جاده قدیم باید عبور کنیم اما انتخاب هر کدام ما را به گلوگاهی به عنوان پل فردیس میرساند که ساعتها مجبوریم در گره کور ترافیکی این منطقه بمانیم. این معضل روز به روز جدیتر و مسئله ای ملی میشود و اگر اغراق نکنیم تبدیل به بحرانی شده است که خود مسئولین نیز از گشودن گره آن بازماندهاند.
,به گزارش مفاآنلاین ؛ ترافیک به بخشی از زندگی روزمره مردم در کلانشهرهای کشور تبدیل شده است و این مسئله تا جایی اهمیت دارد که کمتر شغل و پیشه و فعالیتی را در نقاط شهری سراغ میتوان گرفت که از ترافیک رنج نبیند و بابت آن هزینه نپردازد.
, به گزارش مفاآنلاین ؛ ترافیک به بخشی از زندگی روزمره مردم در کلانشهرهای کشور تبدیل شده است, به گزارش مفاآنلاین ؛ ترافیک به بخشی از زندگی روزمره مردم در کلانشهرهای کشور تبدیل شده است, به گزارش مفاآنلاین ؛, به گزارش مفاآنلاین ؛,معضل ترافیک در شهرهای بزرگ یک مشکل ساختاری است که یکروزه بهوجود نیامده بلکه کاملا ریشه در فقدان برنامهریزی جامع مدیریت شهری در گذشته دارد و با افزایش جمعیت و گسترش فعالیتهای مختلف در شهرهای بزرگ تا به امروز تعمیق شده است. بهعنوان مثال شهرهای ما در مراحل مختلف شکلگیری و گسترش، فاقد زیرساختهای حملونقل عمومی بودهاند و طبیعی است وقتی ساختار یک شهر شکل گرفت هزینه ایجاد زیرساختهای حملونقل عمومی مانند خطوط مترو و اتوبوس، ایجاد بزرگراهها، احداث پل یا حفر تونل بهمراتب سختتر از گذشته میشود. از این گذشته اجرای برخی طرحهای شهری مانند خطوط مترو هم زمانبر و هم هزینهبر هستند و جبران عقبماندگیهای موجود در این بخش زمان و هزینه مضاعفی میخواهد.
,در حال حاضر عوامل متعددی را میتوان بهعنوان عوامل مسبب ترافیک ذکر نمود؛ یکی از این عوامل همین عدم برنامه ریزی مناسب برای تامین زیرساختهای حملونقل به موازات گسترش و توسعه شهرهاست، از دیگر عوامل میتوان به نبود برنامهریزی جامع برای طراحی و توسعه شهرها اشاره نمود که بهصورت غیرمستقیم در ایجاد ترافیک مؤثر است؛ افزایش سریع تعداد خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ که تناسبی با سرعت گسترش معابر و پارکینگهای عمومی و اختصاصی ندارد نیز عاملی برای تشدید پدیده ترافیک است.
, عدم برنامه ریزی مناسب برای تامین زیرساختهای, عدم, برنامه, ریزی مناسب برای تامین زیرساختهای, نبود برنامهریزی جامع برای طراحی و توسعه شهرها , نبود برنامهریزی جامع برای طراحی و توسعه شهرها , افزایش سریع تعداد خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ که تناسبی با سرعت گسترش معابر و پارکینگهای عمومی و اختصاصی ندارد , افزایش سریع تعداد خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ که تناسبی با سرعت گسترش معابر و پارکینگهای عمومی و اختصاصی ندارد,کشورهای اروپایی از نظر مدیریت حملونقل شهری اساسا قابل مقایسه با ایران نیستند در این کشورها زیرساختهای حملونقل به قدری توسعه یافتهاند که عموم مردم هر روز برای جابهجا شدن از سامانههای حملونقل شهری استفاده میکنند و شرایط بهگونهای است که از نظر اقتصادی استفاده از خودرو شخصی برای مسافرت درون شهری منطقی نیست در کنار این موضوع در اروپا مشکل پارکینگ وسایل نقلیه حل شده و مردم از خودرو شخصی عمدتا در سفرهای تفریحی استفاده میکنند و حداکثر از حومه شهرها تا ایستگاههای حملونقل شهری مانند پارک سوارها یا ایستگاههای مترو استفاده میکنند در چنین شرایطی خودروهای شخصی باعث افزایش ترافیک نمیشوند.
, کشورهای اروپایی از نظر مدیریت حملونقل شهری اساسا قابل مقایسه با ایران نیستند, کشورهای اروپایی از نظر مدیریت حملونقل شهری اساسا قابل مقایسه با ایران نیستند,در حالی که در کشور ما درون کلانشهرها بسیاری از ماشینها به صورت تک سرنشین برای جابهجایی از منزل به محل کار مورد استفاده قرار میگیرند و درون شهرها فضای کافی برای پارک خودروها وجود ندارد و این مسائل است که باعث میشود افزایش تعداد خودروهای شخصی به عاملی برای تشدید ترافیک بدل شود. بنابراین اگر حملونقل عمومی تقویت شود تا جایی که استفاده از خودروی شخصی بهعنوان وسیله سفرهای درون شهری از صرفه بیفتد و مانند اروپا خودرو شخصی به وسیلهای برای گشت وگذار تفریحی تبدیل شود آنگاه میتوان گفت کشور ما از نظر تعداد خودرو شخصی میتواند شاهد رشد بیش از پیش باشد.
, استفاده از خودروی شخصی بهعنوان وسیله سفرهای درون شهری از صرفه بیفتد , استفاده از خودروی شخصی بهعنوان وسیله سفرهای درون شهری از صرفه بیفتد ,اگر قصد عبور از اتوبان تهران – کرج – قزوین را دارید، فرقی نمی کند مسافر کجا هستید، کرج، هشتگرد، تبریز، زنجان و یا ارومیه، ناگزیرید از پل فردیس عبور کنید، پلی که سالهاست هنگام غروب بیشتر شبیه پارکینگ طبقاتی است، این پل کرج معروفترین جای این کلانشهر به شمار می آید و تبدیل به نماد ترافیک این آزادراه شده است. داستان ترافیک پل فردیس مختص امروز و دیروز نیست، معضلی است که از سالهای گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
, اگر قصد عبور از اتوبان تهران – کرج – قزوین را دارید، فرقی نمی کند مسافر کجا هستید، کرج، هشتگرد، تبریز، زنجان و یا ارومیه، ناگزیرید از پل فردیس عبور کنید، پلی که سالهاست هنگام غروب بیشتر شبیه پارکینگ طبقاتی است، این پل کرج معروفترین جای این کلانشهر به شمار می آید و تبدیل به نماد ترافیک این آزادراه شده است. داستان ترافیک پل فردیس مختص امروز و دیروز نیست، معضلی است که از سالهای گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد., اگر قصد عبور از اتوبان تهران – کرج – قزوین را دارید، فرقی نمی کند مسافر کجا هستید، کرج، هشتگرد، تبریز، زنجان و یا ارومیه، ناگزیرید از پل فردیس عبور کنید، پلی که سالهاست هنگام غروب بیشتر شبیه پارکینگ طبقاتی است، این پل کرج معروفترین جای این کلانشهر به شمار می آید و تبدیل به نماد ترافیک این آزادراه شده است. داستان ترافیک پل فردیس مختص امروز و دیروز نیست، معضلی است که از سالهای گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد., ,
,
, بجز آسفالت، تابلوهای علائم رانندگی و … که عناصر پل را تشکیل می دهند دود اگزوز خودروها، صدای گاه و بی گاه بوق ماشین ها که حکایت از اعصاب ضعیف رانندگانی دارد که از ترافیک به تنگ آمده اند، بوی لنت ترمز و قطار شدن ماشین ها پشت همدیگر نیز تبدیل به عناصر لاینفک پل فردیس شده اند. مصرف بی رویه سوخت، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تنش روحی و … از عوارض ساعتها ماندن پشت این ترافیک کلافه کننده است.
, صدای گاه و بی گاه بوق ماشین ها که حکایت از اعصاب ضعیف رانندگانی دارد , صدای گاه و بی گاه بوق ماشین ها که حکایت از اعصاب ضعیف رانندگانی دارد, مصرف بی رویه سوخت، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تنش روحی و … از عوارض ساعتها ماندن پشت این ترافیک کلافه کننده است., مصرف بی رویه سوخت، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تنش روحی و … از عوارض ساعتها ماندن پشت این ترافیک کلافه کننده است.,براساس آمارها روزانه بطور میانگین 300 هزار خودرو یعنی دو برابر ظرفیت موجود از اتوبان تهران – کرج عبور می کنند که شمار زیادی از آنها برای تعیین مسیر درتقاطع پل فردیس به هم می رسند و از آنجایی که حجم بالای ترافیک در این آزادراه مربوط به محدوده پل فردیس و کلاک است، مسئولان، حل معضل ترافیک را تعریض این محدوده از اتوبان تشخیص دادند.
, براساس آمارها روزانه بطور میانگین 300 هزار خودرو یعنی دو برابر ظرفیت موجود از اتوبان تهران – کرج عبور می کنند , براساس آمارها روزانه بطور میانگین 300 هزار خودرو یعنی دو برابر ظرفیت موجود از اتوبان تهران – کرج عبور می کنند,علی رغم آنکه پل فردیس کرج در محدوده شهر کرج واقع می باشد لکن مشکل ترافیک اتوبان تهران ـ قزوین به عنوان شریان اصلی مواصلاتی غرب و شرق کشور درمحدوده پل فردیس کرج، مسئله ای ملی است، چراکه اتلاف بی مورد و غیر قابل توجیه و هنگفت سرمایه های ملی شامل استهلاک خودرو، مصرف سوخت و آلودگی محیط در کنار اتلاف عمر و از بین رفتن سلامت جسمی ، روحی ، روانی مسافران به مراتب مسئله ای بزرگتر و حادتر از اختیارات و یا وظایف شهر و مسولین شهر کرج است.
, لکن مشکل ترافیک اتوبان تهران ـ قزوین به عنوان شریان اصلی مواصلاتی غرب و شرق کشور درمحدوده پل فردیس کرج، مسئله ای ملی است،, لکن مشکل ترافیک اتوبان تهران ـ قزوین به عنوان شریان اصلی مواصلاتی غرب و شرق کشور درمحدوده پل فردیس کرج، مسئله ای ملی است،,همانطور که درابتدا اشاره شد مشکل ترافیکی این محدوده بیش از آنکه مشکل شهر کرج باشد مشکلی ملی است و از این رو باید به هر شکل ممکن و هر چه سریعتر حل گردد. در این راستا اگر امکانات اجرائی و مالی شهر کرج جوابگوی حل سریع و موثر این مشکل نمی باشد باید مسولین شهر و استان در صدد جلب حمایت مراکز بالاتر تصمیم گیری اعم از وزارت مسکن و شهر سازی و یا شورای عالی معماری و شهر سازی ، هیات دولت و یا مجلس شورای اسلامی در آیند و با تشکیل تیمی مستقل و کارآمد و با دادن اختیارات ویژه و خارج از بروکراسی های متعارف و معمول نسبت به حل این مشکل اقدام نمایند.
, مشکل ترافیکی این محدوده بیش از آنکه مشکل شهر کرج باشد مشکلی ملی است , مشکل ترافیکی این محدوده بیش از آنکه مشکل شهر کرج باشد مشکلی ملی است, ,
,
, مسوولان استان البرز و شهر کرج نیز باید یکی از فوری ترین اولویت های کاری خود را ساماندهی پل فردیس تعریف کنند زیرا هم مردم کرج، هشتگرد و قزوین و هم مسافران شهرهای غربی و شمالی کشور انتظار دارند که مسافرت روانی را داشته باشند و بی شک ساماندهی پل فردیس، میلیون ها ساعت اتلاف وقت روزانه و صرف هزینه های سوخت و استهلاک خودرو و اعصاب مردم را کاهش خواهد داد.
, مسوولان استان البرز و شهر کرج نیز باید یکی از فوری ترین اولویت های کاری خود را ساماندهی پل فردیس تعریف کنند, مسوولان استان البرز و شهر کرج نیز باید یکی از فوری ترین اولویت های کاری خود را ساماندهی پل فردیس تعریف کنند, بی شک ساماندهی پل فردیس، میلیون ها ساعت اتلاف وقت روزانه و صرف هزینه های سوخت و استهلاک خودرو و اعصاب مردم را کاهش خواهد داد., بی شک ساماندهی پل فردیس، میلیون ها ساعت اتلاف وقت روزانه و صرف هزینه های سوخت و استهلاک خودرو و اعصاب مردم را کاهش خواهد داد.,برای پایتخت کشور و شهرهای اطراف آن نیز شایسته نیست که با چنین راه بندان هایی مواجه شود به خصوص آن که بسیاری از کارمندان و کارگران، هر روز از شهرهای غربی تهران به پایتخت سفر می کنند و لازم است که این مشکل هر چه سریعتر ساماندهی شود.
, برای پایتخت کشور و شهرهای اطراف آن نیز شایسته نیست که با چنین راه بندان هایی مواجه شود, برای پایتخت کشور و شهرهای اطراف آن نیز شایسته نیست که با چنین راه بندان هایی مواجه شود,مشکلی که برای مسئولان ما ناشناخته است ترافیک و حمل و نقل است. در حالی که تنها چیزی که در ذهن هر شهروند و گردشگری میماند ترافیک و نظم ترافیکی آن است.لذا از کلیه مسئولین خواهشمندیم برای حل مشکل ترافیک پل فردیس راه حلی عملی بیندیشید و بهانه تراشی برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت جدا پرهیز کنید این مشکل روز به روز گسترده تر می شود و علاوه بر یک معضل برای شهر ، سلامتی شهروندان را نیز به خطر می اندازد .
, مشکلی که برای مسئولان ما ناشناخته است ترافیک و حمل و نقل است., مشکلی که برای مسئولان ما ناشناخته است ترافیک و حمل و نقل است.,خلاصه این که مادامی که بهانه تراشی و فرافکنی مسئولیت برای حل مشکل ترافیک پل فردیس رواج دارد و همگان به جای عبرت گرفتن از تجارب قبلی و تلاش برای جبران کاستیها ، در پی یافتن مقصری غیر از خود هستند ، نمی توان بابت عملکرد های گذشته از مردم انتظار تقدیر داشت .
, خلاصه این که مادامی که بهانه تراشی و فرافکنی مسئولیت برای حل مشکل ترافیک پل فردیس رواج دارد, خلاصه این که , مادامی که بهانه تراشی و فرافکنی مسئولیت برای حل مشکل ترافیک پل فردیس رواج دارد,در پایان امید است مسئولین ارشد استانی و شهرستانی یکی از فوری ترین اولویت های کاری خود را ساماندهی پل فردیس تعریف کنند زیرا هم مردم کرج، هشتگرد و قزوین و هم مسافران شهرهای غربی و شمالی کشور انتظار دارند که مسافرت روانی را داشته باشند و بی شک ساماندهی پل فردیس، میلیون ها ساعت اتلاف وقت روزانه و صرف هزینه های سوخت و استهلاک خودرو و اعصاب مردم را کاهش خواهد داد..
,انتهای پیام/ص
]
ارسال دیدگاه