اخبار داغ

قدیری ابیانه:

آل سعود صلاحیت حاکمیت در عربستان و مدیریت حج را ندارد/حمله به یمن زمینه ساز اضمحلال آل سعود است

آل سعود صلاحیت حاکمیت در عربستان و مدیریت حج را ندارد/حمله به یمن زمینه ساز اضمحلال آل سعود است
کارشناس مسائل استراتژیک گفت :با حماقتی که آل سعود در حمله به یمن کرده است زمینه برای تغییرات اساسی در عربستان فراهم شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” در واکنش به حادثه فرودگاه جده و تعرض به دو نوجوان ایرانی گفت : مسئله تجاوز به دو نوجوان ایرانی یک اقدام از قبل برنامه ریزی شده است اما به این معنا نیست که دولت عربستان از این موضوع خبر داشته است و این باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی بوتیا,

وی افزود : همانطور که در رسانه ها نوشته اند یکی از علمای وهابی این افراد را ترغیب به این کار کرده است تا از این طریق مسئله رفتن ایرانیان به حج منتفی شود و پای شیعیان از حج قطع شود .

,

کارشناس مسائل استراتژیک در رابطه با اقدام وزارت خارجه در خصوص رسیدگی به این موضوع خاطر نشان کرد : وزارت خارجه اقدامات لازم را در چارچوب دیپلماسی انجام داده است و افراد خاطی دستگیر و مشخص شده است که چه کسی از وهابیون آن ها را تحریک کرده است .

,

وی ادامه داد : اگر مقامات سعودی افراد متخلف را مجازات و حکم گردن زدن آن ها را اجرا کنند معلوم می شود در این قضیه دخیل نبوده اند ولی اگر کوتاهی کنند به معنی دخالت دولت عربستان در این قضیه خواهد بود.

,

قدیری ابیانه در رابطه با مجازات روحانی که چنین فتوایی را برعلیه شیعیان داده است، گفت : این روحانی باید مجازات شود زیرا چنین مواضعی برعلیه شیعیان باعث تحریک افراد برای ضربه زدن به ایرانیان و شیعیان جهان می شود.

,

کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد : از روحانیون وهابی چنین فتواهایی که همسران خود را به جهادگران پیشکش می کنند عجیب نیست زیرا اینها علمای درباری هستند که وظیفه خود می دانند در جهت حفظ منافع خودشان عمل کنند .

,

وی اذعان کرد : این واقعیت وجود دارد که آل سعود با چنین رفتارها و باورهایی صلاحیت حاکمیت در عربستان و مدیریت حج را ندارد و مدیریت حج باید به دست مجموعه ای از کشورهای اسلامی سپرده شود.

,

قدیری ابیانه اظهار داشت : پادشاه جدید عربستان که دارای آلزایمر است در سخنانی بیان کرده است که پادشاهان قبلی آل سعود یهودی بوده اند و به هر حال باید نام این کشور عوض شود و نام خاندان پیامبر بر این کشور گذاشته شود .

,

کارشناس مسائل استراتژیک در رابطه با حمله آل سعود به یمن خاطر نشان کرد : با حماقتی که آل سعود در حمله به یمن کرده است زمینه برای تغییرات اساسی در عربستان فراهم شده است زیرا یمن یک کشور پرجمعیت با مردمانی سلحشور است و با هر جنایت آل سعود تنفر عمیقی نسبت به آل سعود ایجاد می شود و این حق را به یمنی ها می دهد که ضربات سنگینی به آل سعود بزنند و در حقیقت این حرکت عربستان مقدمات اضمحلال آل سعود در این کشور فراهم می کند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه