دویدن یا "پیاده روی" کدامیک بهتر است؟

دویدن یا "پیاده روی" کدامیک بهتر است؟
افراد برای سوزاندن چربی‌های خود از روش‌های گوناگون خصوصا پیاده روی و یا دویدن استفاده می‌کنند، اما کار‌شناسان معتقدند، پیاده روی بهتر از دویدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر ظفر قاسم‌پور، متخصص طب فیزیکی گفت: پیاده روی از دویدن بهتر است، چرا که انرژی که صرف پیاده روی متعادل می‌شود در کاهش خطر بروز فشار خون، دیابت، کلسترول بالا نقش موثری دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی دانا, دکتر ظفر قاسم‌پور، متخصص طب فیزیکی گفت: پیاده روی از دویدن بهتر است، چرا که انرژی که صرف پیاده روی متعادل می‌شود در کاهش خطر بروز فشار خون، دیابت، کلسترول بالا نقش موثری دارد. ,
 
,
قاسم‌پور اظهار داشت: دویدن می‌تواند بر سیستم ایمنی آسیب وارد کند و دویدن نه تنها چربی بلکه عضله را نیز می‌سوزاند و این امر فشار زیادی بر سیستم دفاعی بدن وارد می‌کند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: افراط در دویدن می‌تواند خطر ابتلا به التهاب استخوان و مفصلی ایجاد کند، این ورزش برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی مضر است. 
,
 
,
قاسم‌پور در پایان گفت: دویدن در هوای گرم به گرمازدگی منجر می‌شود و باعث ایجاد اختلال در عملکرد برخی اعضای بدن می‌شود، اگرچه راه رفتن در هوای گرم نیز باعث گرمازدگی می‌شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه