اخبار داغ

پیام صریح مرخصی بلند مدت کی روش؛ تا وقتی وعده بدهید من مربی پروازی ام

پیام صریح مرخصی بلند مدت کی روش؛ تا وقتی وعده بدهید من مربی پروازی ام
پس از اتمام بازی ایران و ترکمنستان، کی روش ایران را ترک کرد و حالا عنوان شده تا اواخر مرداد ماه به ایران باز نمی گردد. قطعا این مرخصی طولانی مدت پیام ویژه ای برای فدراسیون فوتبال دارد و باید منتظر اتفاقات جدید بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناکارلوس کی روش قبل از امضا قرارداد جدید با فدراسیون فوتبال ایران، به صورت سفت و سخت خواستار تغییراتی در چگونگی حمایت از تیم ملی فوتبال شد و عنوان کرد برای صعود آسان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، باید بیشتر از قبل تلاش کنیم. به زعم کی روش حضور کره جنوبی، ژاپن و استرالیا در جام جهانی تضمین شده و ما باید به دنبال رزرو سهمیه چهارم باشیم. از یکسو فدراسیون فوتبال به او قول هایی را داد و از سوی دیگر پس از رسانه ای شدن خبر خداحافظی اش در آخرین روز سال ۹۳، وزارت ورزش و جوانان وعده داد، بیشترین حمایت را از تیم ملی انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

زمان گذشت، کی روش ماند اما هیچ تغییری در روند پیشین صورت نپذیرفت.
از این رو سرمربی تیم ملی پس از نشست سه جانبه با کفاشیان و حسنی خو و هنگامی که دید هیچ وعده ای رنگ واقعیت به خود نگرفته است، بصورت کاملا ناگهانی ،خبرنگاران را به کمپ تیم ملی فراخواند و حرف های قدیمی اش را تکرار کرد. پس از آن مینی اردو و اردوی اصلی ملی پوشان تشکیل شد تا دو بازی تیم ملی مقابل تیم های ازبکستان و ترکمنستان برگزار شود.
سرمربی تیم ملی که یکبار پیش از این صریحا از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درخواست کرده بود با جدایی او به صورت دوستانه موافقت کنند، وقتی دید چاره ای جز ماندن و اجرای قراردادش را ندارد روش خودش را پیش گرفت. او حالا وقتی می بیند فدراسیون فوتبال به خاطر نداشتن بودجه، حمایت های لازم را انجام نمی دهد و برگزاری یک اردوی معمولی در ترکیه هم از عهده آنان خارج است و از سوی دیگر وزارت ورزش و جوانان نمی تواند روی قول هایش از جمله حل مشکل سربازی بعضی از بازیکنان و … بیاستد از این رو کی روش هم پلن B خود را اجرا می کند. این پلن دقیقا همان چیزی است که یک مربی پروازی دارد. درست مثل کواچ سرمربی صرب تیم ملی والیبال که در طول سال شاید روی هم رفته کلا دو ماه هم در تهران نباشد.
کی روش قصد داشت با تعطیلات پیشبینی شده لیگ پانزدهم، بازی‌های تدارکاتی لازم را در فیفا دی برگزار و مهمتر از آن اردوهای تیم ملی را در مقاطع مختلف برنامه زیری کند اما وقتی این سوی میز کسی روی قول و قرارهایش به هر دلیلی نیست، او هم ترجیح می دهد فقط زمان اردوها و بازی‌ها در تهران باشد.
بدون تردید طولانی شدن مرخصی کی روش این پیام ویژه را برای علی کفاشیان دارد. چه بسا این مربی پرتغالی در گفتگوهایش از طریق تلفن و یا ایمیل این موضوع را به اطلاع کفاشیان رسانده باشد. وقتی حضور او در تهران در چنین روزهایی کمکی به تیم ملی نمی کند چه فرقی دارد عوض استراحت در خانه اش در شمال تهران، در ویلای شخصی اش در پرتغال یا موزامبیک باشد!
از سوی دیگر شاید کفاشیان منهای فشار رسانه ها که مرتب از کثرت روزهای مرخصی کی روش از او سوال می کنند مشکلی با این دوری نداشته باشد. فدراسیون همیشه بی پول فوتبال حالا نه مجبور است هزینه ای بابت حضور کی روش در تهران بپردازد و نه مصاحبه ای از سوی سرمربی تیم ملی انجام می شود که نداشته های فوتبال مان را بلند در رسانه ها اعلام کند.
بدون شک مادامی که برنامه های مورد نظر سرمربی تیم ملی از سوی پیمانکارش(فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش) عملیاتی نشود، این مرخصی های بلند مدت ادامه خواهد داشت. کی روش یکسری خواسته ها دارد که تنها در صورت محقق شدن آن، حضورش در روزهای تعطیلی تیم ملی، در تهران توجیه خواهد داشت و در غیر این صورت برای فدراسیون و یا تیم ملی چه فرقی دارد که در هفته اول تا سوم لیگ برتر سرمربی، بازی ها را از تلویزیونش در تهران ببیند یا هرکجای دیگر جهان؟
پیام ویژه نخستین مرخصی بلند مدت کی روش در روزهای تعطیلی تیم ملی، قطعا به صورت شفاف به دست آنهایی که باید برسد، رسیده است. نه فریب مصاحبه‌ها و جمله بندی‌ها بدون فعل آقای رئیس را بخورید و نه خام وعده او که کی روش در فلان تاریخ حتما به تهران می آید، شوید.
آنچه کی روش می خواست و همچنان روی اجرایش پافشاری می‌کند تنها دلیل حضور او در تهران خواهد بود و در غیر این صورت او همانند سرمربی تیم ملی والیبال تنها در زمان انجام بازی و اردوهای پیشبینی شده در اتاق کارش خواهد بود.
خوب یا بد، صحیح یا غلط ، این مسیری است که فوتبال ما و قول های غالبا عمل نشده مدیران مان پیش روی کارلوس کی روش قرارداد. نقشه دوم ، از او یک مربی پروازی می سازد، اگر فدراسیون فوتبال می خواهد فضا را تغییر دهد دست کم باید روی وعده هایش بماند در غیر این صورت منتظر مرخصی های طولانی مدت دیگر کی روش باشید؛ این تازه اولی اش بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

شفقنا

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه