اخبار داغ

گزارش دانا از تکاپو و تحرکات تازه برای زمینه چینی بازگشت هاشمی به نماز جمعه!

گزارش دانا از تکاپو و تحرکات تازه برای زمینه چینی بازگشت هاشمی به نماز جمعه!
سناریو مربوط به بازگشت هاشمی به تریبون نماز جمعه در حالی در دستور کار برخی تندروها قرار گرفته است که این جایگاه بیش از آنکه «پستی سیاسی» باشد، جایگاهی مذهبی است و یک امام جماعت و جمعه باید دارای شرایطی خاص از نظر فقهی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا بعد از عملکرد نامطلوب آقای هاشمی رفسنجانی در ایام فتنه و نقش برخی از نزدیکان وی در اغتشاشات خیابانی، جایگاه وی در بین مردم بشدت متزلزل شد به حدی که آخرین نماز جمعه اقای هاشمی در سال 88 نیز با حواشی زیادی همراه شد.

آخرین بار که هاشمی‌رفسنجانی در مقام امام‌جمعه تهران به دانشگاه تهران رفت، ۲۶ تیر ۸۸ بود که اتفاقاتی در آن مراسم افتاد. هاشمی پس از آن دیگر به نمازجمعه نرفت و به تمام درخواست‌ها پاسخ منفی داد. برخی گفتند او برای برهم نخوردن صفوف وحدت در نمازجمعه حاضر نمی‌شود چرا که امکان دارد با حضور او برخی تندروی‌ها آغاز شود و برخی که از نوع تندرو‌ها و مخالفان هاشمی بودند اینگونه گفتند که هاشمی به دلیل عدم مقبولیتش در جمع نمازگزاران حاضر به حضور مجدد نیست. اما آخرین نظر را مشاور او در مجمع تشخیص مصلحت داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
, آخرین بار که هاشمی‌رفسنجانی در مقام امام‌جمعه تهران به دانشگاه تهران رفت، ۲۶ تیر ۸۸ بود که اتفاقاتی در آن مراسم افتاد. هاشمی پس از آن دیگر به نمازجمعه نرفت و به تمام درخواست‌ها پاسخ منفی داد. برخی گفتند او برای برهم نخوردن صفوف وحدت در نمازجمعه حاضر نمی‌شود چرا که امکان دارد با حضور او برخی تندروی‌ها آغاز شود و برخی که از نوع تندرو‌ها و مخالفان هاشمی بودند اینگونه گفتند که هاشمی به دلیل عدم مقبولیتش در جمع نمازگزاران حاضر به حضور مجدد نیست. اما آخرین نظر را مشاور او در مجمع تشخیص مصلحت داد., آخرین بار که هاشمی‌رفسنجانی در مقام امام‌جمعه تهران به دانشگاه تهران رفت، ۲۶ تیر ۸۸ بود که اتفاقاتی در آن مراسم افتاد. هاشمی پس از آن دیگر به نمازجمعه نرفت و به تمام درخواست‌ها پاسخ منفی داد. برخی گفتند او برای برهم نخوردن صفوف وحدت در نمازجمعه حاضر نمی‌شود چرا که امکان دارد با حضور او برخی تندروی‌ها آغاز شود و برخی که از نوع تندرو‌ها و مخالفان هاشمی بودند اینگونه گفتند که هاشمی به دلیل عدم مقبولیتش در جمع نمازگزاران حاضر به حضور مجدد نیست. اما آخرین نظر را مشاور او در مجمع تشخیص مصلحت داد.,

حجت‌الاسلام مرادی به آرمان گفته بود که شاید با درخواست جمعی از آیت‌الله هاشمی برای حضور در نمازجمعه، ایشان بار دیگر پشت این تریبون قرار گیرند. اکنون اوضاع به همین سمت پیش می‌رود و اقشار و گروه‌هایی که هر روز به دفتر آیت‌الله می‌روند، درخواست مشترکی از او می‌کنند که‌‌‌ همان بازگشت به نمازجمعه است. لذا با افزایش درخواست‌ها از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شاید ایشان به‌زودی در قامت امام جمعه به دانشگاه تهران بیاید و توصیه‌هایش راهگشای مشکلات باشد.»

, حجت‌الاسلام مرادی به آرمان گفته بود که شاید با درخواست جمعی از آیت‌الله هاشمی برای حضور در نمازجمعه، ایشان بار دیگر پشت این تریبون قرار گیرند. اکنون اوضاع به همین سمت پیش می‌رود و اقشار و گروه‌هایی که هر روز به دفتر آیت‌الله می‌روند، درخواست مشترکی از او می‌کنند که‌‌‌ همان بازگشت به نمازجمعه است. لذا با افزایش درخواست‌ها از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شاید ایشان به‌زودی در قامت امام جمعه به دانشگاه تهران بیاید و توصیه‌هایش راهگشای مشکلات باشد.», حجت‌الاسلام مرادی به آرمان گفته بود که شاید با درخواست جمعی از آیت‌الله هاشمی برای حضور در نمازجمعه، ایشان بار دیگر پشت این تریبون قرار گیرند. اکنون اوضاع به همین سمت پیش می‌رود و اقشار و گروه‌هایی که هر روز به دفتر آیت‌الله می‌روند، درخواست مشترکی از او می‌کنند که‌‌‌ همان بازگشت به نمازجمعه است. لذا با افزایش درخواست‌ها از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شاید ایشان به‌زودی در قامت امام جمعه به دانشگاه تهران بیاید و توصیه‌هایش راهگشای مشکلات باشد.», »,

, , ,

زمینه‌سازی رسانه‌ای برای بازگشت هاشمی به نماز جمعه در حالی این روز‌ها از سوی رسانه‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی کلید خورده است که وی به صورت معناداری دیدارهای خود با اقشار مختلف را نیز افزایش داده و رسانه‌ها در هر هفته شاهد چند اظهار نظر از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان جمع‌های مختلف و در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی هستند. این در حالی است که اطرافیان هاشمی رفسنجانی، سایت شخصی او را که بدلیل انتشار محتوای مجرمانه از سوی مراجع قانونی فیلتر شده بود، با شمایلی جدید راه‌اندازی کرده‌اند تا به این طریق زمینه را برای افزایش تاثیرگذاری وی در عرصه سیاسی کشور فراهم کنند.

, زمینه‌سازی رسانه‌ای برای بازگشت هاشمی به نماز جمعه در حالی این روز‌ها از سوی رسانه‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی کلید خورده است که وی به صورت معناداری دیدارهای خود با اقشار مختلف را نیز افزایش داده و رسانه‌ها در هر هفته شاهد چند اظهار نظر از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان جمع‌های مختلف و در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی هستند. این در حالی است که اطرافیان هاشمی رفسنجانی، سایت شخصی او را که بدلیل انتشار محتوای مجرمانه از سوی مراجع قانونی فیلتر شده بود، با شمایلی جدید راه‌اندازی کرده‌اند تا به این طریق زمینه را برای افزایش تاثیرگذاری وی در عرصه سیاسی کشور فراهم کنند., زمینه‌سازی رسانه‌ای برای بازگشت هاشمی به نماز جمعه در حالی این روز‌ها از سوی رسانه‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی کلید خورده است که وی به صورت معناداری دیدارهای خود با اقشار مختلف را نیز افزایش داده و رسانه‌ها در هر هفته شاهد چند اظهار نظر از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان جمع‌های مختلف و در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی هستند. این در حالی است که اطرافیان هاشمی رفسنجانی، سایت شخصی او را که بدلیل انتشار محتوای مجرمانه از سوی مراجع قانونی فیلتر شده بود، با شمایلی جدید راه‌اندازی کرده‌اند تا به این طریق زمینه را برای افزایش تاثیرگذاری وی در عرصه سیاسی کشور فراهم کنند., زمینه‌سازی رسانه‌ای , زمینه‌سازی رسانه‌ای ,

, , ,

هدف افراطیون از بازگشت هاشمی به نماز جمعه چیست؟!

, هدف افراطیون از بازگشت هاشمی به نماز جمعه چیست؟!, هدف افراطیون از بازگشت هاشمی به نماز جمعه چیست؟!, هدف افراطیون از بازگشت هاشمی به نماز جمعه چیست؟!, هدف افراطیون از بازگشت هاشمی به نماز جمعه چیست؟,

طی روزهای اخیر خصوصاً پس از انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور جدید کشورمان، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مدام درخواست بازگشت حجت‌الاسلام هاشمی به خطبه‌های نماز جمعه را تکرار می‌کنند. تلاش‌هایی که وقتی در کنار افزایش تکاپوی رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماه‌های اخیر قرار می‌گیرد، از یک طراحی جدی برای بازگشت هاشمی رفسنجانی به صحنه اثرگذاری در فضای سیاسی کشور حکایت می‌کند.

, طی روزهای اخیر خصوصاً پس از انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور جدید کشورمان، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مدام درخواست بازگشت حجت‌الاسلام هاشمی به خطبه‌های نماز جمعه را تکرار می‌کنند., تلاش‌هایی که وقتی در کنار افزایش تکاپوی رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماه‌های اخیر قرار می‌گیرد، از یک طراحی جدی برای بازگشت هاشمی رفسنجانی به صحنه اثرگذاری در فضای سیاسی کشور حکایت می‌کند.,

*انصراف حجت‌الاسلام هاشمی، دلیل عدم‌حضور ایشان در نماز جمعه

, *انصراف حجت‌الاسلام هاشمی، دلیل عدم‌حضور ایشان در نماز جمعه, انصراف حجت‌الاسلام هاشمی، دلیل عدم‌حضور ایشان در نماز جمعه,

اصرار برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای بازگشت دوباره حجت‌الاسلام هاشمی به خطبه‌های نماز جمعه گاه در مسیری دنبال می‌شود که خواه ناخواه این ذهنیت را در میان عده‌ای به وجود می‌آورد که کدام شخصیت یا نهاد، حجت‌الاسلام هاشمی را از ادامه حضور در نماز جمعه بازداشت که اکنون باید مجوز ح ضور دوباره ایشان را صادر کند تا ایشان قادر به بازگشت به نماز جمعه باشد؟

, اصرار برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای بازگشت دوباره حجت‌الاسلام هاشمی به خطبه‌های نماز جمعه گاه در مسیری دنبال می‌شود که خواه ناخواه این ذهنیت را در میان عده‌ای به وجود می‌آورد که کدام شخصیت یا نهاد، حجت‌الاسلام هاشمی را از ادامه حضور در نماز جمعه بازداشت که اکنون باید مجوز ح ضور دوباره ایشان را صادر کند تا ایشان قادر به بازگشت به نماز جمعه باشد؟,

اکثر اصلاح طلبان در این خصوص معتقدند دلیلی برای دوری هاشمی رفسنجانی از نماز جمعه تهران وجود ندارد.

,

برخی اخبار نیز از تلاش برخی افراد حاضر در مجمع تشخیص برای بازگرداندن هاشمی رفسنجانی حکایت دارد، تا جایی که در برخی جلسات برگزار شده در در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیشتر افراد ملاقات کننده با رئیس مجمع درباره این خواسته خود پافشاری کرده‌اند.

برپایه این خبر همچنین چندی پیش نیز مصطفی کواکبیان به نمایندگی از طرف جمعی از نمایندگان مجلس در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ایشان خواست تا بار دیگر به نماز جمعه بازگردد تا به این شکل آحاد جامعه از دیدگاه‌ها و بیانات وی استفاده کنند. گفته می شود ملاقات کنندگان در این دیدارها نیز ضمن درخواست از رئیس مجمع برای بازگشت به نمازجمعه درباره بحث فرزنداشان نیز دلجویی‌هایی صورت گرفته است!

برپایه این خبر طی روزهای اخیز دیدارهای زیادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته است که می توان به دیدار خاتمی و سید حسن خمینی با رییس مجمع اشاره کرد.

به درستی معلوم نیست هدف این افراد از بازگشت هاشمی به نماز جمعه چیست، اما به نظر می رسد تصور آنها این است که با این بازگشت، تریبونی «سیاسی» و تاثیرگذار در اختیار طیفی از اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

 

,
,
, گفته می شود ملاقات کنندگان در این دیدارها نیز ضمن درخواست از رئیس مجمع برای بازگشت به نمازجمعه درباره بحث فرزنداشان نیز دلجویی‌هایی صورت گرفته است!, گفته می شود ملاقات کنندگان در این دیدارها نیز ضمن درخواست از رئیس مجمع برای بازگشت به نمازجمعه درباره بحث فرزنداشان نیز دلجویی‌هایی صورت گرفته است!,
,
,
,
,
,
,
, ,


نماز خواندن فقط به خاطر هاشمی!
در یکی از آخرین اظهارنظرها در این خصوص، صادق زیباکلام برای مهم و تاثیرگذار جلوه دادن بازگشت هاشمی به نماز جمعه گفته است «من تردیدی ندارم که اگر آیت الله هاشمی مجددا به تریبون نماز جمعه بازگردد بیش از یک میلیون نفر برای اقامه نماز حاضر خواهند شد و حتی کسانی که طی این سال‌ها در نماز جمعه تهران حاضر نشده‌اند بار دیگر پای منبر او باز می‌گردند.»
این ادعای زیباکلام در حالی مطرح می شود که هم اکنون نیز در مناسبت های مهم و ویژه، تعداد نمازگزاران جمعه در تهران را میلیونی برآورد می کنند. از طرفی سخنان زیباکلام این ادعا را مطرح کرده که عده ای صرفا به خاطر عدم حضور هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه در این سال ها، قید این فریضه دینی سفارش شده را به طور کامل زده اند!
این در حالی است که آخرین نماز جمعه هاشمی در سال 88، با حاشیه های فراوانی همراه بود. مهم ترین این حاشیه ها مربوط به عده ای موسوم به «نماز اولی ها» می شد که صرفا به دلیل مسائل سیاسی و انتظار شنیدن سخنان تحریک آمیز به دانشگاه تهران رفته بودند!

جالب است که زیباکلام ساز و کار بازگشت هاشمی به تریبون نماز جمعه را هم مطرح کرده و گفته است که «مسئولین با افراطیونی که تهدید کرده‌اند در صورت حضور آیت الله هاشمی در تریبون نماز جمعه علیه او شعار خواهند داد برخورد کنند.»

تعیین تکلیف برای رهبری؟!
مباحث مربوط به بازگشت هاشمی به تریبون نماز جمعه در حالی مطرح می شود که این جایگاه بیش از آنکه «پستی سیاسی» باشد، جایگاهی مذهبی است  و یک امام جماعت و جمعه باید دارای شرایطی خاص از نظر فقهی باشد که تعیین فرد مورد نظر برای آن نیز با شخص ولی فقیه است.
به نظر می رسد برخی از این افراد فراموش کرده اند که تعیین امامان جمعه موقت تهران ـمانند سایر شهرستان های کشورـ به عنوان یک وظیفه شرعی بر عهده ولی فقیه است و زمانی که ایشان فردی را برای امامت جمعه مناسب بدانند، بی شک این وظیفه را بر عهده او خواهند گذاشت.
اما گویا عده ای با سوء استفاده از فضای ایجادشده بعد از انتخابات ریاست جمهوری، حتی در صدد تعیین تکلیف برای رهبری انقلاب نیز برآمده اند!

,
, نماز خواندن فقط به خاطر هاشمی!,
,
,
,
,
,
,
, تعیین تکلیف برای رهبری؟!,
, ین جایگاه بیش از آنکه «پستی سیاسی» باشد، جایگاهی مذهبی است  و یک امام جماعت و جمعه باید دارای شرایطی خاص از نظر فقهی باشد , ین جایگاه بیش از آنکه «پستی سیاسی» باشد، جایگاهی مذهبی است  و یک امام جماعت و جمعه باید دارای شرایطی خاص از نظر فقهی باشد , که,
, به عنوان یک وظیفه شرعی,
,

, ,

هدف تندروها از التماس‌های معنادار و تکراری

, هدف تندروها از التماس‌های معنادار و تکراری, هدف تندروها از التماس‌های معنادار و تکراری,

در چنین اوضاعی، این شبهه و تردید نسبت به برخی اصلاح‌طلبان تندرو به وجود می‌آید که هدف آنان از التماس‌های تکراری برای بازگشت حجت‌الاسلام هاشمی به نماز جمعه چیست و چرا آنان به دنبال این موضوع هستند؟

,

با نگاهی به شرایط موجود می‌توان دریافت که این افراد تنها به دنبال سوء استفاده از هاشمی رفسنجانی و پشت ایشان قرار گرفتن و به عبارتی سپر قرار دادن ایشان در برابر تندروی‌های خود هستند.

,

برای اثبات این موضوع کافی است به چند نکته اشاره کنیم:

,

الف: سابقه اصلاح‌طلبان تندرو نشان می‌دهد که آنان به هیچ وجه دلسوز آقای هاشمی نیستند و در واقع آنان به دنبال هر شخصیتی که بتواند سپر آنان قرار گیرد، می‌گردند. گذشته اصلاح‌طلبانی که امروز برای بازگشت آقای هاشمی به نماز جمعه، اصرار می‌کنند به همان کسانی می‌رسد که روزگاری برای منفی بافی علیه آقای هاشمی خود را به در و دیوار می‌کوبیدند و حتی از واژه‌های بی‌ادبانه‌ای در خصوص ایشان نظیر «عالیجناب سرخپوش» استفاده می‌کردند. بنابراین به راحتی می‌توان دریافت که اگر امروز هم این جماعت، افکار آقای هاشمی را خلاف ایده‌های خود ببینند، همان راهی را می‌روند که گذشتگانشان پیموده‌اند.

, الف:, الف:,

ب: با توجه به اخبار و حوادث روز، بعید به نظر می‌رسد که افراطیون به دنبال آن باشند تا جامعه را از بیانات آقای هاشمی در نماز جمعه مستفیض کنند و از سر دلسوزی در پی چاره‌ای باشند تا از سرمایه وجود آقای هاشمی در سطح جامعه و در نماز جمعه استفاده کنند زیرا این عده اگر دلسوز جامعه و در پی بالا بردن سطح آگاهی مردم بودند، سال ۸۸ با دروغ‌بافی و توهمات خود، سعی در موج سواری روی احساسات مردم نمی‌کردند.

, ب:, ب:,

ج: این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که طیف تندرو اصلاحات پس از روی کار آمدن حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور، قصد بهره برداری سیاسی از هاشمی رفسنجانی را دارند بدین ترتیب که مواضعی که خود شهامت بیان آن را ندارند از طریق ایشان و در نماز جمعه بیان کنند و به نوعی ایشان را سپر تندروی‌های خود و نماز جمعه را محل قدرت نمایی خود قلمداد کنند. در اثبات این موضوع همین بس که پس از اعلام کاندیداتوری حجت‌الاسلام هاشمی برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، بسیاری از تندروهای اصلاحات که هیچ سنخیتی با مواضع حجت‌الاسلام هاشمی ندارند، تنها با این گمان که ایشان می‌تواند احیاگر جریان و گفتمان افراطی آنان باشد، به خوشحالی و خیر مقدم به ایشان در عرصه انتخابات پرداختند و به محض عدم احراز صلاحیت ایشان آنچنان بلوای رسانه‌ای به راه انداختند که معلوم بود به دلیل احتمال باخت و محو همیشگی خود از صحنه سیاست، آب را از سر می‌گذرانند.

, ج:, ج:,

* یادآوری....

, یادآوری...., یادآوری....,

اما شاید نگاهی به خطبه‌ی آخر هاشمی رفسنجانی در اوج فتنه 88 و حاشیه‌های آن به خوبی مشخص کند که چرا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر نتوانست در پشت تریبون نماز جمعه تهران قرار بگیرد. هاشمی رفسنجانی در آخرین حضور خود در جایگاه خطیب و در حالی که به بیان مواضع اصحاب فتنه می‌پرداخت، با فریاد نماز جمعه اولی‌هایی روبرو شد که با کفش و زن و مرد در کنار هم اقدام به اقامه نماز کرده بودند. نمازجمعه اولی‌ها فریاد می‌زدند «هاشمی هاشمی، سکوت کنی خائنی» از او می‌خواستند تا با آنان همراهی کند که البته این موضوع از سوی هاشمی هم مورد تایید قرار گرفت و با جمله «خب ساکت باشید. من که بهتر از شما همین مسائل را می‌گویم» او همراه شد.

, اما شاید نگاهی به خطبه‌ی آخر هاشمی رفسنجانی در اوج فتنه 88 و حاشیه‌های آن به خوبی مشخص کند که چرا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر نتوانست در پشت تریبون نماز جمعه تهران قرار بگیرد. هاشمی رفسنجانی در آخرین حضور خود در جایگاه خطیب و در حالی که به بیان مواضع اصحاب فتنه می‌پرداخت، با فریاد نماز جمعه اولی‌هایی روبرو شد که با کفش و زن و مرد در کنار هم اقدام به اقامه نماز کرده بودند. نمازجمعه اولی‌ها فریاد می‌زدند «هاشمی هاشمی، سکوت کنی خائنی» از او می‌خواستند تا با آنان همراهی کند که البته این موضوع از سوی هاشمی هم مورد تایید قرار گرفت و با جمله «خب ساکت باشید. من که بهتر از شما همین مسائل را می‌گویم» او همراه شد.,

هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه خود به مواردی اشاره کرد که بعدها بارها به عنوان مطالبات سران فتنه مطرح شد با این وجود و با توجه به انتقادات گسترده‌ای که مردم و مسئولان نسبت به اظهارات هاشمی در نماز جمعه مطرح کردند و خواستار عذرخواهی وی از مردم و نظام شدند، رئیس مجمع تشخیص نه تنها اظهارات خود را تصحیح نکرده و از رفتار خود در پیشگاه ملت عذرخواهی نکرد بلکه در سال‌های بعد باز هم اصرار کرد که "مواضع من همان مواضع خطبه‌های نماز جمعه است."

, هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه خود به مواردی اشاره کرد که بعدها بارها به عنوان مطالبات سران فتنه مطرح شد با این وجود و با توجه به انتقادات گسترده‌ای که مردم و مسئولان نسبت به اظهارات هاشمی در نماز جمعه مطرح کردند و خواستار عذرخواهی وی از مردم و نظام شدند، رئیس مجمع تشخیص نه تنها اظهارات خود را تصحیح نکرده و از رفتار خود در پیشگاه ملت عذرخواهی نکرد بلکه در سال‌های بعد باز هم اصرار کرد که "مواضع من همان مواضع خطبه‌های نماز جمعه است." ,

به عنوان مثال، هاشمی چند ماه بعد و در دیدار با تعدادی از دانشجویان مشهدی که به مناسب روز دانشجو صورت گرفت، ضمن تکرار سخنان عجیب خود درباره بحرانی خواندن فضای کشور، اعلام کرد که کماکان به اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تیر اعتقاد دارد و آن را راه‌حل مسائل و مشکلات کشور می‌داند.

, به عنوان مثال، هاشمی چند ماه بعد و در دیدار با تعدادی از دانشجویان مشهدی که به مناسب روز دانشجو صورت گرفت، ضمن تکرار سخنان عجیب خود درباره بحرانی خواندن فضای کشور، اعلام کرد که کماکان به اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تیر اعتقاد دارد و آن را راه‌حل مسائل و مشکلات کشور می‌داند, .,

 

,

, ,

 

, , ,

همین مواضع هاشمی رفسنجانی بود که موجب شد مردم حاضر در حماسه بزرگ نه‌دی اعلام صریح مواضع از سوی وی و پرهیز از سخنان دوپهلو و‌گاه چندپهلوی او در حمایت از ساختارشکنان شوند. این طبیعی است که مردم تا زمانی که پاسخ خواسته صریح خود از هاشمی را به صورت شفاف دریافت نکنند و او از مواضع پیشین خود ابراز برائت نکند و به دلیل اتخاذ آن‌ها شاهد عذرخواهی وی از مردم نباشند، مسیر بازگشت هاشمی رفسنجانی به صحنه سیاست مسیری دشوار و ناهموار خواهد بود. هر چند هاشمی تلاش کند با اتخاذ مواضعی در چارچوب نظام، مواضع قبلی خود را به دست فراموشی بسپارد.

, همین مواضع هاشمی رفسنجانی بود که موجب شد مردم حاضر در حماسه بزرگ نه‌دی اعلام صریح مواضع از سوی وی و پرهیز از سخنان دوپهلو و‌گاه چندپهلوی او در حمایت از ساختارشکنان شوند. این طبیعی است که مردم تا زمانی که پاسخ خواسته صریح خود از هاشمی را به صورت شفاف دریافت نکنند و او از مواضع پیشین خود ابراز برائت نکند و به دلیل اتخاذ آن‌ها شاهد عذرخواهی وی از مردم نباشند، مسیر بازگشت هاشمی رفسنجانی به صحنه سیاست مسیری دشوار و ناهموار خواهد بود. هر چند هاشمی تلاش کند با اتخاذ مواضعی در چارچوب نظام، مواضع قبلی خود را به دست فراموشی بسپارد.,

هاشمی با سابقه ارزشمندی که دارد انتظار است که در صف اول مبارزه با منافقان و دشمنان اسلام قرار داشته باشد. اختلاف نظر هاشمی با دولت منتخب ملت یک امر کاملا طبیعی است همان طور که در 33 سال گذشته بین مسئولان کشور در مسائل گوناگون اختلاف نظر بوده است. امروز کشور با بحران روبه رو نیست. آنچه بحرانی است وضعیت فتنه گران در عرصه سیاسی است. آنها نمی دانند به آغوش ملت برگردند یا در آغوش دشمن همچنان بمانند.

هاشمی بهتر از هر کسی می داند همانهایی که وی را در روزنامه هایشان عالیجناب سرخ پوش لقب دادند و بیشترین تهمت ها را در انتخابات مجلس ششم نثار وی کردند در کجاوه سبزشان نیز برای وی جایی ندارند.

سه سال است سنگر نماز جمعه از وجود هاشمی رفسنجانی خالی است، پر کردن این سنگر تنها با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در کنار رهبری معظم انقلاب امکان پذیر است. این توقع زیادی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. مردم لبخندهای اخیر شما را با آقای احمدی نژاد در جلسات مجمع تحلیل می کنند.

آیا زمان آن نرسیده است که حقایق فتنه 88 روشن شود؟ آیا زمان آن نرسیده خط خودتان را از برخی اطرافیانتان که در جریان فتنه سه سال پیش مجرم شناخته شدند جداکنید و اجازه دهید به کشور بازگردند، آنها هم مجازات شوند همان طور که برخی از فتنه گرانی که آقازاده نبودند مجازات خود را متحمل شدند؟ آیا این انتظار زیادی است که ایشان قبل از پرداختن به معضلات جامعه مشکلات برخی از اعضای خانواده خود ونسبت آن ها را با انقلاب حل کند؟ آیا هاشمی رفسنجانی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟ آیا زمان نرسیده است به اتهامات سنگین فرزندان آقای هاشمی رسیدگی کامل شود؟

, هاشمی با سابقه ارزشمندی که دارد انتظار است که در صف اول مبارزه با منافقان و دشمنان اسلام قرار داشته باشد. اختلاف نظر هاشمی با دولت منتخب ملت یک امر کاملا طبیعی است همان طور که در 33 سال گذشته بین مسئولان کشور در مسائل گوناگون اختلاف نظر بوده است. امروز کشور با بحران روبه رو نیست. آنچه بحرانی است وضعیت فتنه گران در عرصه سیاسی است. آنها نمی دانند به آغوش ملت برگردند یا در آغوش دشمن همچنان بمانند.

هاشمی بهتر از هر کسی می داند همانهایی که وی را در روزنامه هایشان عالیجناب سرخ پوش لقب دادند و بیشترین تهمت ها را در انتخابات مجلس ششم نثار وی کردند در کجاوه سبزشان نیز برای وی جایی ندارند.

سه سال است سنگر نماز جمعه از وجود هاشمی رفسنجانی خالی است، پر کردن این سنگر تنها با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در کنار رهبری معظم انقلاب امکان پذیر است. این توقع زیادی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. مردم لبخندهای اخیر شما را با آقای احمدی نژاد در جلسات مجمع تحلیل می کنند.

آیا زمان آن نرسیده است که حقایق فتنه 88 روشن شود؟ آیا زمان آن نرسیده خط خودتان را از برخی اطرافیانتان که در جریان فتنه سه سال پیش مجرم شناخته شدند جداکنید و اجازه دهید به کشور بازگردند، آنها هم مجازات شوند همان طور که برخی از فتنه گرانی که آقازاده نبودند مجازات خود را متحمل شدند؟ آیا این انتظار زیادی است که ایشان قبل از پرداختن به معضلات جامعه مشکلات برخی از اعضای خانواده خود ونسبت آن ها را با انقلاب حل کند؟ آیا هاشمی رفسنجانی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟ آیا زمان نرسیده است به اتهامات سنگین فرزندان آقای هاشمی رسیدگی کامل شود؟
,
,
,
,
,
,
,

-----------------------------

, -----------------------------,

گروه سیاسی دانا

, گروه سیاسی دانا,

--------------------------

, --------------------------,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه