اخبار داغ

سوریه محور مذاکرات بعدی ایران با آمریکا!

سوریه محور مذاکرات بعدی ایران با آمریکا!
به نظر می رسد رسانه های غربی در یک خط خبری واحد در حال آماده کردن افکار عمومی برای پذیرش تغییر نگرش ایران نسبت به همپیمان دیرینه اش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،ظهر امروز دکتر روحانی در نشست خبری مشترک با رییس جمهور اتریش در پاسخ به سوالی درباره موضوع ایران در رابطه با مسائل سوریه و این که آیا ایران حاضر است با کشورهای منطقه و با قدرتهای جهانی بر سر یک میز بنشیند و مذاکره کند،تلویحا برای مذاکره با آمریکا بر سر بحران سوریه اعلام آمادگی کرد و اظهار کرد: ایران حاضر است با هر کشوری از جمله کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی در این زمینه مذاکره کند. برای ما جان مردم سوریه و بازگشت آوارگان مهم است و اگر این اتفاق یک روز زودتر انجام شود به نفع همه جهان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این در حالیست که در 20 فروردین سال جاری رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان و شاعران انقلاب اسلامی  و در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به مذاکرات هسته ای به صراحت فرمودند که بجز در زمینه هسته ای در مورد هیچ موضوعی با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد، این را همه بدانند؛ نه در مسائل منطقه، نه در مسائل گوناگون داخلی، نه در مسائل بین‌المللی.

,

این اظهارات روحانی مورد توجه بسیاری از رسانه های غربی قرار گرفت.

,

صدای آمریکا تیتر " روحانی: ایران آماده گفتگو با آمریکا و عربستان بر سر سوریه است" را برای پوشش نشست خبری اولین رهبر یک کشور غربی که طی بیش از یک دهه گذشته به ایران سفر کرده است برگزید.

,

به نظر می رسد رسانه های غربی در یک خط خبری واحد در حال آماده کردن افکار عمومی برای پذیرش تغییر نگرش ایران نسبت به همپیمان دیرینه اش هستند.

,

نشریه 'اکونومیست' مدعی شد: 'محمدجواد ظریف' قصد دارد مشارکت ایران در جنگ داخلی سوریه را محدود کند تا منابع مالی این کشور بیشتر خرج این جنگ نشوند.

,

بنگاه خبرپراکنی بی بی سی نیز مدعی شد که محمد جواد ظریف طرح چهار ماده ای که بر آتش بس فوری، تشکیل دولت وحدت ملی، اصلاح قانون اساسی سوریه و برگزاری انتخابات تحت نظارت بین المللی تاکید دارد، مطرح کرد.

,

چندی پیش جان کری وزیر خارجه آمریکا خواستار مذاکره با ایران بر سر بحران سوریه پس از توافق برجام شده بوذ.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه