اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است

آیت الله علم الهدی:قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمایشگاه قرآن، نماد توسعه فرهنگی جامعه قرآنی است، گفت: قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: قرآن کریم بر پایدارسازی زندگی اجتماعی نقش موثری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: نقش قرآن کریم صرف نظر از تمام نکات و جلوه‌های هدایتش باید در حاکمیت جامعه نیز فرهنگ قرآنی را رعایت کرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در جامعه دارای حاکمیت فرهنگ قرآنی؛ کوچک‌ترین رخنه در موقعیت‌های تهاجمی و آسیب‌رسانی دشمن حاصل نمی‌شود.

,

امام جمعه مشهد گفت: دولت نهم و دهم در کنار دستاوردها و آثار خدماتی خود، آنچه را به عنوان اثر بسیار قابل توجه می‌شود روی آن انگشت گذاشت، توسعه فرهنگ قرآنی در طول دولت‌های نهم و دهم بود.

,

وی افزود: تاسیس معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان آقای حسینی، در توسعه فعالیت‌های قرآنی به صورت جدی و قطعی در قاموس اجرایی نظام پدیدار شد.

,

وی اظهار داشت: می‌توان گفت تاسیس معاونت قرآنی در وزارت ارشاد به اندازه تمام فعالیت‌‌های قرآنی از ابتدای انقلاب اثرگذار بوده است و به نوعی در دولت نهم و دهم،قرآن و فعالیت‌های قرآنی به جامعه معرفی شد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس فعالیت ولایتمدارانه نمایشگاه قرآن مشهد نیز با عنوان قرآن و عترت مزین شده است.

,

وی اظهار کرد: آنچه امروز مقدر پروردگار است را باید با تبیین آیات مبین و عظیم قرآنی برای اثرگذاری مفاهیم آن در خط توسعه زندگی قرآنی استفاده کرد.

,

وی افزود: آنچه در عصر انقلاب سبب پیروزی نظام اسلامی شد، استفاده رهبر کبیر انقلاب از آیات قرآنی و مفاهیم آن در برابر مستکبران بود.

,

علم‌الهدی با بیان اینکه آیات مبین قرآن کریم باید در فلسفه نظام اسلامی محقق شود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم قرآن را در ابعاد مختلف هنری، علمی و دیگر ابعاد به دنیای بشریت عرضه کنیم آنگاه فلسفه انقلاب محقق شده است.

,

وی ادامه داد: از کارهای اصیل و جدی در نظام مقدس اسلامی که بر مبنای پیگیری اصول و ارزش‌های انقلاب شکل گرفته، برگزاری نمایشگاه قرآن است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه قران در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی در زندگی اجتماعی است، اذعان کرد: آنچه تا به امروز مورد توجه قرار گرفته ترویج قرآن است؛ برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در گرایش‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، علمی و اجتماعی سبب معرفی قرآن و ظرفیت‌های قرآنی به دیگران شده و این همان تلاش برای توسعه فرهنگی قرآن است.

,

امام جمعه مشهد مقدس یکی از مشکلات در حوزه فعالیت‌های قرآنی را حرکت تک بعدی در حوزه قرآن دانست و گفت: اینکه برخی به دنبال توسعه قرآن در بخش هنر و یا عده‌ای به دنبال توسعه فرهنگی و یا دیگر بخش‌ها هستند درست نبوده بلکه باید به دنبال توسعه جامع و چندبعدی قرآن در زندگی باشیم.

,

به گفته آیت‌الله علم‌‌الهدی، نمایشگاه قرآن، نماد توسعه فرهنگی جامع قرآن است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس فعالیت ولایتمدارانه نمایشگاه قرآن مشهد نیز با عنوان قرآن و عترت مزین شده است.

,

وی افزود: کاربرد قرآن در عرصه هدایت بشر بوده و وسیله هدایت بشر عترت است؛ اگر عترت در کنار قرآن نباشد، مفاهیم قرآنی به نمایش در نمی‌آید.

,

 

,

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: نمایشگاه قرآن تهران نیز باید از ظرفیت خود در بخش عترت استفاده کرده و نمایشگاه عترت در کنار قرآن را راه‌اندازی کند.

,

امام جمعه مشهد، رونمایی از کتاب "آیات سیاسی قرآن" را به تفسیر وی در این مراسم؛ با عنوان کتابی با مباحث سیاسی و استشهاد قرآنی در مسیر زندگی توصیف کرد و گفت: در این کتاب به طور جدی تفسیری سیاسی از آیات سیاسی قرآن کریم استخراج شده که این آیات مبانی مستند قرآنی در حوزه سیاست به شمار می‌رود.

,

منبع:فارس

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه