اخبار داغ

دبیر اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان در گفت‌وگو با دانا:

برخی ها روضه خوان نیستند؛ مجلس گرم کنند/مداحان جوان باید از پیرغلامان الگو بگیرند

برخی ها روضه خوان نیستند؛ مجلس گرم کنند/مداحان جوان باید از پیرغلامان الگو بگیرند
دبیر اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان گفت: این افراد روضه خوان نیستند و بیشتر یک مجلس گرم کن هستند تا یک مداح عاشق به اهل بیت و در مقابل پیر غلامان و کسانی که رعایت ادب میکنند و شان مجالس امام حسین علیه السلام را نگه می دارند هیچ وقت به این سبک ها و ترانه ها رجوع نکرده و نخواهند کرد.
[

دهقان نیری دبیر اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان در گفت‌وگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: استفاده از سبک‌های بدعت آور و موسیقی های غنایی تداعی کننده مجالس لهو و لعب است و نه تداعی کننده مجالس عزاداری ابا عبدالله و همین باعث می شود تا سوز و گداز از مجالس برداشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

نیری ادامه داد: بیشتر این مجالس بوی عشق زمینی می دهد و هیچ ربطی به امام حسین  و ارادت به اهل بیت ندارد، همین باعث می شود تا در ادامه نتوان به نحو احسن روضه خوانی کرد و مریدان و افراد حاضر در آن مجلس را با حضور قلب به گریه و شیون وا داشت.

,

 

,

وی افزود: بعضی از مداحان ترانه ها را گوش می دهند و بر مبنای ترانه ها نوحه سرایی می کنند که این خصلت مجالس اباعبدالله نیست.

,

 

,

نیری در ادامه افزود: این افراد روضه خوان نیستند و بیشتر یک مجلس گرم کن هستند تا یک مداح عاشق به اهل بیت و در مقابل پیر غلامان و کسانی که رعایت ادب میکنند و شان مجالس امام حسین علیه السلام را نگه می دارند  هیچ وقت به این سبک ها و ترانه ها رجوع نکرده و نخواهند کرد.

,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که منبع و منشع اینگونه بدعت ها از کجاست،گفت: نمی توان تمام مداحانی که از اینگونه سبک ها استفاده می کنند را سیاسی جلوه داد،بیشتر اینگونه اقدامات از سر غفلت است که پا در این راه می گذارند و با فکر اینکه تعداد مخاطبانشان افزون می شود  این کار را انجام می دهند در حالی که با این کار تیشه به ریشه اسلام و فرهنگ عاشورایی می زند.

,

 

,

دبیر اجلاس بین المللی تجلییل از پیر غلامان در پایان در رابطه با هدف اجرای اینگونه برنامه ها گفت: تجلیل از پیرانی که عمر خود را در مجالس سالار شهیدان گذرانده و صاحب تجربه هستند می تواند الگوی خوبی برای جوانانی باشد که تازه پا به عرصه خادمی اهل بیت گذاشتند و باعث می شود تا جوانان با مداحان اصیل و سنتی آشنا شوند تا از تجربه آنها استفاده کنند و از این طریق پی به محبوبیت پیرغلامان در جامعه ببرند و بفهمند که دلیل اصلی این محبوبیت در کجاست و از آنها الگو برداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه