بانک مرکزی:دومین قسط پول نفت ایران واریز شد

بانک مرکزی:دومین قسط پول نفت ایران واریز شد
در پی توافق هسته‌ای ژنو مبنی بر آزادسازی ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی نفتی ایران و بعد از واریز اولین قسط این بدهی بانک مرکزی دقایقی قبل واریز دومین قسط پول نفت ایران را تأیید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از تسنیم، گروه 1+5 در توافق هسته‌ای ژنو متعهد شده است 4.2 میلیارد دلار از دارایی نفتی ایران را که در بانک‌های خارجی انباشته شده است در دسترس ایران قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

بر اساس سازوکار اجرایی تعیین شده قرار است این رقم طی 8 مرحله در اختیار ایران قرار گیرد که نخستین قسط به‌مبلغ 550 میلیون دلار در روز سوم فوریه از حساب‌های بانک مرکزی ایران در ژاپن برداشت شد و در دسترس ایران قرار گرفت.

,

بر اساس برنامه زمان‌بندی،‌ اول مارس باید 450 میلیون دلار دیگر از دارایی‌های محدود شده ایران آزاد شود و در اختیار این کشور قرار گیرد. اما از آنجایی که واریز قسط دوم نیز مانند قسط اول به روز تعطیلی بانک‌ها خورد پول نفت ایران با تأخیر دوروزه پرداخت شد.

,

برخی از منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند این مبلغ از محل پول نفت صادراتی ایران به کره جنوبی برداشت خواهد شد و 6 7 مارس نیز مبلغ 550 میلیون دلار دیگر آزاد خواهد شد. آزاد شدن دارایی‌های نفتی ایران بر اساس این برنامه به تأیید آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر عمل ایران به تعهدات خود و پیشرفت کار تبدیل اورانیوم 20 درصد منوط شده است.

,

 بانک مرکزی حاکی از آن است مدیران این بانک دریافت قسط دوم به ارزش 450 میلیون دلار را  تایید می کنند.

,

البته روابط عمومی بانک مرکزی رسماً اطلاعیه داد و اعلام کرد: قسط دوم از مبلغ 4،2 میلیارد دلار مورد توافق به مبلغ 450میلیون دلار به ین ژاپن در تاریخ 3 مارس 2014  برابر با دوازدهم اسفند ماه 1392 آزاد و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه