توجه به حفظ عفاف و حجاب با برنامه‌ریزی و ترویج فرهنگ‌سازی/ حجاب حکم خداست

علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به مناسبت روز حجاب و عفاف اظهار داشت: روزهایی که در طول سال برای یک موضوع و مناسبت انتخاب می‌شوند، قاعدتا بیشتر به عنوان نمادهایی برای یادآوری و برجسته ساختن موضوعات در اذهان همه‌ی ماست.

حجاب حکم خداست و در کتاب آسمانی نیز بارها تاکید شده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجاب حکم خداست و در کتاب آسمانی نیز بارها تاکید شده است، تصریح کرد: تمام مذاهب اسلام، به ویژه تشیع، اهمیت حجاب را تاکید می‌کنند. حکومت در اسلام بر مبنای خدا، کتاب خدا و سنت پیامبر بنا شده است.

به گفته عضو شورای شهر تهران، در جمهوری اسلامی، مبنای اصلی باید احترام به قوانین و مقررات اسلامی و قرآن باشد که در تدوین قوانین و سیاست‌های اجتماعی و شهری به آن‌ها توجه شود.

نادعی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد در زمینه عفاف و حجاب در مدیریت شهری، هنوز به دنبال راه‌حل‌های مناسب برای بهبود وضعیت هستیم. با این حال، باید تلاش کنیم تا اقداماتی جهت بهبود وضعیت عفاف و حجاب در شهر انجام شود. متاسفانه در زمینه کارهای ایجابی و فرهنگ‌سازی در این حوزه  کم‌کاری شده است، با این حال، در یک سال گذشته، توانستیم با انجام اقدامات مهم همچون برگزاری رویدادها، اقدامات تشویقی در مترو و ... در این زمینه، به مسئله‌ی کارایجابی و فرهنگ‌سازی پرداخته، به طوری که می توان گفت برای بهبود آن، قدم‌های مثبتی برداشته‌ شده است.

زمینه حجاب و عفاف اقداماتی به‌سزایی انجام شده است

عضو شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه در زمینه حجاب و عفاف اقداماتی به‌سزایی انجام شده است، بیان کرد: این اقدامات یک مسئله زیرساختی و زیر پوستی هستند که به تدریج اثرات مثبت خود را نشان می‌دهند و می‌توان آن‌ها را یک کار ایجابی و پایدار دانست.

نادعلی در خاتمه با بیان اینکه فضای مجازی مدام در حال تولید بسته‌های فرهنگی مخرب در بحث عفاف و حجاب برای کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، لازم است با تولید محتوای درست و تولید بسته‌های فرهنگی مناسب، اقدامات آن‌ها را خنثی کنیم.

بیشتر بخوانید:

تلاش غربی‌ها برای زیر سوال بردن قانون حجاب و عفاف در ایران

عضو شورای شهر تهران گفت: در زمینه حجاب و عفاف اقداماتی به‌سزایی انجام شده است، این اقدامات یک مسئله زیرساختی و زیر پوستی هستند که به تدریج اثرات مثبت خود را نشان می‌دهند.