اخبار داغ

ساداتی نژاد:

امسال بیش از ۷ میلیون تن گندم خریداری شده است

امسال بیش از ۷ میلیون تن گندم خریداری شده است
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مبارزه با آفات در سال زراعی جاری گفت: در این زمینه سال نمونه‌ای را پشت سر گذاشتیم به طوری که بیش از ۷ میلیون تن گندم خریداری کردیم اما میزان سن زدگی آن ۷ هزار تن بوده است که این اتفاق بسیار خوبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آئین آغاز سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و سی و ششمین مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی با اشاره به اینکه امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور ما است، گفت: شروع سال زراعی جدید با حضور رئیس جمهور به کشاورزان اعتماد به نفس و انرژی خوبی را در آغاز فرآیند تولید می‌دهد و امیدواریم با این روحیه رکوردهای بیشتری را در سال زراعی جدید ثبت کنیم و عملکرد بهتری داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
ساداتی نژاد خطاب به رئیس جمهور، عنوان کرد: دستورات شما در زمینه اجرای طرح تأمین غذای با کیفیت، سالم و ارزان و با منشأ داخلی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است. ضمن اینکه طرح اجرای الگوی کشت نیز در مراحل نهایی است و به زودی ابلاغ می‌شود.
,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح انتقال محصولات آب بر به گلخانه‌ها و همچنین انتقال تولید علوفه به مراتع تصریح کرد: دلیل این مسئله فراهم کردن زمین برای کشت محصولات استراتژیک است که در راستای سیاست‌های دولت دنبال می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال جایگزینی سیاست‌های غیر قیمتی به جای افزایش قیمت محصولات استراتژیک است، اضافه کرد: در سال زراعی جاری نیز اتفاقات بسیار مهمی در حوزه کشاورزی رخ داد از جمله اینکه ابلاغ قیمت‌های خرید تضمینی قبل از شروع فصل کشت بود و در ابتدای سال نیز برای افزایش انگیزه گندمکاران، قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که این مسئله بسیار به ایجاد انگیزه و رغبت در تولید کنندگان کمک کرد.
,
 
,
ساداتی نژاد با بیان اینکه بر این اساس تولید گندم در کشور به ۱۱ میلیون تن افزایش پیدا کرد، گفت: علاوه بر این تولید برنج نیز ۲۷ درصد و تولید جو ۲۰ درصد در سال زراعی جاری رشد کرده است.
,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به مبارزه با آفات در سال زراعی جاری تأکید کرد: در این زمینه سال نمونه‌ای را پشت سر گذاشتیم به طوری که بیش از ۷ میلیون تن گندم خریداری کردیم اما میزان سن زدگی آن ۷ هزار تن بوده است که این اتفاق بسیار خوبی است.
,
 
,
وی افزود: در سال زراعی جاری همچنین صدور اسناد کشاورزی به ۸۰ درصد و رفع تداخلات اراضی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.
,
 
,

۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی پرداخت شد

,
ساداتی نژاد همچنین با بیان اینکه در زمینه حمایت‌های مالی از کشاورزان سال بی نظیری را پشت سر گذاشتیم، اضافه کرد: ۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی پرداخت شد که در سال گذشته این رقم ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده است.
,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دلیل جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از کشورها با بحث کمبود غذا و جیره بندی آن مواجه شدند، تصریح کرد: خوشبختانه ما مشکلی در زمینه تأمین غذا نداشتیم که این مسئله را تا حدود زیادی مدیون کشاورزان هستیم.
,
 
,
وی ادامه داد: کشاورزان کشور علیرغم تحریم و خشکسالی تمام همت خود را به کار برده‌اند و نگذاشتند آسیبی به تولید وارد شود.
,
 
,
ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: امروز تعداد زیادی از کشاورزان در این مراسم به عنوان کشاورز پیشرو و نمونه مورد تجلیل قرار می‌گیرند اما از نظر بنده همه کشاورزان کشور نمونه هستند.
,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای کشاورزان پیشرو ادامه داد: این دستاوردها نشان می‌دهد در بعضی از محصولات می‌توانیم تا ۱۰ برابر ارتقا پیدا کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در این مراسم از ۱۷۱ نفر کشاورز پیشرو و ۳۸ نفر گندمکار نمونه تقدیر می‌شود، گفت: دستورالعملی تدوین می‌شود که ما بتوانیم به این کشاورزان پیشرو تسهیلات لازم را بدهیم.
,
 
,
ساداتی نژاد اضافه کرد: تلاش ما در این جهت است که به اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیا دست پیدا کنیم و ظرفیت‌های لازم در این زمینه نیز وجود دارد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه