اخبار داغ

ابراهیم قادری در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

بی تاثیر بودن آزیترومایسین در درمان آنفلوآنزا/ رعایت پروتکل‌ها مهمترین عامل جلوگیری از آنفولانزا

بی تاثیر بودن آزیترومایسین در درمان آنفلوآنزا/ رعایت پروتکل‌ها مهمترین عامل جلوگیری از آنفولانزا
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه آزیترومایسین و دیگر آنتی بیوتیک‌ها نه تنها روی آنفلونزا و کرونا اثر درمانی ندارند بلکه می توانند با عوارض جسمی ناخواسته نیز همراه باشند، گفت: رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون مهمترین عامل برای جلوگیری از روند افزایش شیوع آنفولانزا است.
[

ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: در حال حاضر شیوع زود هنگام در ابتلا به آنفلوآنزا در کشور به ثبات رسیده است، در واقع ثابت بودن موارد گردش ویروس آنفلوآنزا در کشور نشان دهنده آن است که در طول هفته‌های آینده کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا در کشور را شاهد خواهیم بود.

, ابراهیم قادری, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابتلا به آنفلوآنزا, کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا ,

به گفته رئیس اداره مراقبت مرکزمدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت؛ خوشبختانه طی دو هفته‌ گذشته آنفلوآنزا در کشور فروکش کرده است.

,

بی‌تاثیر بودن آزیترومایسین در درمان آنفلوآنزا

,

به گفته رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت؛ آزیترومایسین و دیگر آنتی بیوتیک ها نه تنها روی آنفلونزا و کرونا اثر درمانی ندارند بلکه می توانند با عوارض جسمی ناخواسته نیز همراه باشند.

,

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا می‌توانند از یک روز قبل از شروع علایم تا ۵ الی ۷ روز بعد از آن، سایر افراد را آلوده کرده و کودکان به مدت طولانی تری می توانند ویروس را منتشر کنند، گفت: ترشحات تنفسی فرد بیمار و تماس با سطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس دست زدن به دهان، بینی و چشم‌ها را از راه‌های انتقال آنفلوآنزا به دیگران است، در واقع باید گفت فضاهای سرپوشیده با تهویه نامناسب و ناکافی، شلوغی و تجمع افراد، تماس نزدیک فاصله کمتر از دو متر، دست دادن و روبوسی و حضور فرد بیمار بدون ماسک در بین جمعیت نیز باعث انتشار این بیماری می شود.

,

به گفته وی، علایم شایع بیماری های تنفسی ویروسی مانند آنفلوآنزا را  آبریزش بینی،  عطسه،  سرفه، تب و لرز، بدن درد،  سردرد،  گلودرد،  گوش درد، ضعف و بیحالی، بی اشتهایی و تهوع،  اسهال است و بیمار با علائم تشنج، درد قفسه سینه، تنگی نفس وکم آبی شدید باید سریعا به پزشک مراجعه کند.

,

قادری بااشاره به اینکه مهمترین راه‌های پیشگیری بیماری های تنفسی ویروسی،  رعایت بهداشت دست و استفاده از ماسک در فضای بسته است و آنفلوآنزا در افراد دارای نقص ایمنی، ام اس و برخی بیماری های عصبی مزمن،  بیماری مزمن تنفسی، کبدی،  کلیوی،  سکته مغزی،  بیماری‌های قلبی مزمن، افراد مبتلا به قند خون بالا، زنان باردار و کودکان شدیدتر بوده، به همین دلیل تزریق واکسن آنفلوآنزا برای این گروه از افراد بسیار ضروری است.

, بیماری های تنفسی, بیماری‌های قلبی مزمن,

رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون مهمترین عامل جلوگیری از آنفولانزا

,

قادری با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون مهمترین عامل برای جلوگیری از روند افزایش شیوع آنفولانزا است، تاکید کرد: همچنان توضیه می‌شود افراد مسن بالاتر از ۶۵ سال، کودکان زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و آسم، دیابت، نارسایی قلبی، بیماران دیالیزی، بیماران تحت شیمی درمانی و افراد با نقص ایمنی سریعتر واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

, رعایت پروتکل‌ها, واکسیناسیون, افزایش شیوع آنفولانزا,

وی در خاتمه به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در کشور پابدار بوده اما باید دید سویه‌های در گردش این بیماری در ماه‌های آینده به چه صورت خواهد بود، اما با

, کرونا ,

گفتنی است؛ بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۷۷ نمونه آنفلوانزا در کشور مثبت اعلام شده و در هفته اخیر از سه هزار و ۱۷۵ نمونه، یکهزار و ۹۹ مورد از نظر ابتلا به آنفولانزا مثبت گزارش شده است.  از ابتدای امسال تاکنون موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در کشور بوده است و در گروه سنی زیر پنج سال نیز تنها یک مورد فوتی گزارش شد.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

هنوز از موج آنفلوآنزا گذر نکردیم/ آنفلوآنزا را جدی بگیرید

, هنوز از موج آنفلوآنزا گذر نکردیم/ آنفلوآنزا را جدی بگیرید,

کمبود سرم و آنتی بیوتیک با توجه به شیوع زودهنگام آنفلوآنزا/چه کسی پاسخگوست؟!

, کمبود سرم و آنتی بیوتیک با توجه به شیوع زودهنگام آنفلوآنزا/چه کسی پاسخگوست؟!,

کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا طی هفته‌های آینده در کشور

, کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا طی هفته‌های آینده در کشور,

افزایش آنفلوآنزا در کشور طی ماه‌های آینده!/ روند صعودی ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان طی هفته‌های آینده

, افزایش آنفلوآنزا در کشور طی ماه‌های آینده!/ روند صعودی ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان طی هفته‌های آینده, افزایش آنفلوآنزا در کشور طی ماه‌های آینده!/ روند صعودی ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان طی هفته‌های آینده,

شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است

, شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است, شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است, شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است,

آنفولانزا فروکش کرد

, آنفولانزا فروکش کرد,

سرماخوردگی و آنفلوآنزا چه تفاوت هایی با هم دارند؟

, سرماخوردگی و آنفلوآنزا چه تفاوت هایی با هم دارند؟,

رعایت پروتکل بهداشتی همچنان در دستور کار مسئولان

, رعایت پروتکل بهداشتی همچنان در دستور کار مسئولان,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه