اخبار داغ

گزارش دانا از آخرین تولیدات تلویزیون؛

سریال سنجرخان زمستان به آنتن می‌رسد؟/ شاید فصل دوم مستوران گزینه نوروزی سیما شود

سریال سنجرخان زمستان به آنتن می‌رسد؟/ شاید فصل دوم مستوران گزینه نوروزی سیما شود
سریال تاریخی «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که روایت مبارزات یکی از قهرمانان کرد با استعمارگران روس و انگلیسی است به زودی راهی آنتن خواهد شد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تلویزیون با ساخت مجموعه های نمایشی، فیلم و سریال همواره تلاش دارد تا رسالت سرگرمی خودش را به درستی انجام دهد و یکی از ژانرها و موضوعاتی که می تواند علاوه بر جنبه سرگرمی، هویت ملی و فرهنگی مخاطبان را افزایش دهد، تولید سریال های تاریخی مذهبی است تا تماشاگران تلویزیون با دیدن قهرمان ها و قصه های تاریخی شان، ناخودآگاه با فراز و نشیب های تاریخ کشورشان آشنا شوند و بدانند چه کسانی دلسوز این مردم و چه کسانی خائن به این ملت بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تلویزیون, سریال,

در ادامه این گزارش مروری کوتاه داریم بر سریال هایی در این ژانر که قرار است بزودی راهی آنتن تلویزیون شوند.

,

, ,

سنجرخان

, سنجرخان,

سریال تاریخی «سنجرخان» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی حسین جلالی که پیش از کرونا کار تصویربرداری خود را آغاز کرده بود و به دلیل کرونا و مسائل مالی چند باری این پروژه بزرگ متوقف شده بود، حالا کارهای نهایی پسا تولید را انجام می دهد و بزودی راهی کنداکتور پخش خواهد شد.

, سنجرخان,

مرحوم ضیاالدین دری پیش تر کار نویسندگی این سریال را برعهده داشت که بعد از او با کمک قطب الدین صادقی که علاوه بر بازیگری در این سریال، به عنوان ناظر کیفی نیز مشغول است، حمیدرضا سبحانی نژاد ادامه این کار را می نویسد و تکمیل می کند.

,

سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها می شود و درنهایت در ظهر عاشورای 1337 به شهادت می رسد.

,

 فرشید گویلی که از بازیگران با افتخار و صاحب سبکِ استان کردستان است، نقش سنجرخان را بازی می‌کند؛  ۸۰ درصد از بازیگران سریال از استان کردستان انتخاب شده‌اند و در کنار این بازیگران، چهره هایی همچون محمود پاک‌نیت به عنوان حاکم سنندج و در نقش "شریف‌الدوله"، احمد نجفی به عنوان فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد در نقشِ آیت‌الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)، پیام دهکردی خلیل‌خان برادر سنجرخان، علی اوسیوند پیشکارِ حاکم سنندج (آصف دیوان)، فاطمه شکری (ندیمه زنِ سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی (رضا خان)، قطب‌الدین صادقی سردار رشید و همچنین حسن ترّقی (فیض‌الله خان)، شیما ملایی (زنِ سنجرخان)، لیلی سعیدی (زن خلیل‌خان)، سودا قنبری (زن برادر سنجرخان)، زاهد زندی (برادر دیگر سنجرخان) و تارا قبادی (زن دوم سنجرخان) به عنوان بازیگران بومی در این سریال تلویزیونی حضور دارند.

, .,

این سریال 26 قسمتی قرار است گوشه ای از مقاومت مردم کردستان را در برابر استعمارگران روسی و انگلیسی به نمایش بگذارد.

,

, ,

شاید فصل دوم مستوران گزینه نوروزی سیما شود

, شاید فصل دوم مستوران گزینه نوروزی سیما شود,

فصل اول سریال تاریخی «مستوران» به کارگردانی مشترک مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی تابستان امسال از شبکه اول سیما پخش شد و به دلیل استقبال تماشاگران از این مجموعه نمایشی، فصل دوم این سریال نیز در حال ساخت و آماده شدن است.

, مستوران,

شهرکی به نام مستوران برای ان سریال آماده شده که فصل دوم این مجموعه نیز هم اکنون در این شهرک در حال تصویربرداری است؛ برخلاف فصل اول، سید علی هاشمی به عنوان کارگردان و عطا پناهی تهیه کنندگی سری دوم مستوران را برعهده دارند.

,

سید علی هاشمی پیش تر به عنوان دستیار کارگردان، علیرضا رئیسیان را در فیلم سینمایی «دوران عاشقی» و مهدی مظلومی را در فیلم کمدی «سه بیگانه» همراهی کرده است تا سال 97 که اولین فیلم سینمایی خود را با عنوان «زعفرانیه 14 تیر» جلوی دوربین می برد و حالا قرار است فصل دوم سریال مستوران را به عنوان تجربه اولین سریال خود کارگردانی کند.

,

محمد حنیف نویسندگی این کار را برعهده دارد و علاوه بر بازیگران اصلی فصل نخست، محیا دهقانی به جمع گروه بازیگران اضافه شده است. دهقانی در فصل دوم سریال «نجلا» و در نقش نجلا به جای سارا رسول زاده بازی کرده است.

,

این مجموعه محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و «استودیو بادبان» مجری طرح این پروژه است و قرار بود تا برای نوروز 1402 از شبکه اول سیما به آنتن برسد اما گویا فصل چهارم سریال «نون خ» از شانس بیشتری برای پخش در این زمان برخوردار است. حالا باید به انتظار نشست تا کدام سریال به عنوان گزینه نوروز و رمضان شبکه اول معرفی خواهد شد.

,

, ,

عشق کوفی

, عشق کوفی,

سازمان هنری رسانه ای اوج علاوه بر ساخت فصل دوم مستوران، سریال تاریخی مذهبی «عشق کوفی» را نیز در دستور کار خود قرار داده است؛ سریالی به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سعید سعدی که هم اکنون تصویربرداری آن در شهرک غزالی ادامه دارد.

, عشق کوفی,

«عشق کوفی» قرار است در 14 قسمت روایتگر یک عشق در کوفه سال 61 هجری قمری باشد و ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع) ادامه پیدا کند.

, .,

شبنم قربانی و سعید شریف دو بازیگر اصلی این سریال هستند و نادر سلیمانی، لعیا زنگنه و حسین سلیمانی نیز از دیگر بازیگران این مجموعه تاریخی هستند.

,

آخوندپور پیش از این با ساخت فیلم های کوتاه و گرفتن جوایز بین المللی توانایی خود را در این حوزه به اثبات رسانده است؛ وی در سال 86 نخستین سریال خود را با عنوان «زیر سقف آرزو» برای شبکه استانی اترک (خراسان شمالی) به روی آنتن می برد و بعد از آن با ساخت چندین فیلم تلویزیونی این مسیر را ادامه می دهد و حالا قرار است تا سریال «عشق کوفی» را به کنداکتور پخش یکی از شبکه های اصلی تلویزیون برساند.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

ضد، محرمانه و شهباز در راه کنداکتور

, ضد، محرمانه و شهباز در راه کنداکتور, ضد، محرمانه و شهباز در راه کنداکتور,

جشن سربرون و طلاق بزودی راهی آنتن می‌شوند

, جشن سربرون و طلاق بزودی راهی آنتن می‌شوند, جشن سربرون و طلاق بزودی راهی آنتن می‌شوند]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه