اخبار داغ

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه خبرداد؛

ثبت‌نام ۲۳۰۰ متقاضی وام مسکن روستایی در کرمانشاه

ثبت‌نام ۲۳۰۰ متقاضی وام مسکن روستایی در کرمانشاه
فرهاد فقیهی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی در کرمانشاه برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی در بانکهای عامل پرونده تشکیل داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، یکی از مهمترین نیازهای توسعه روستایی، مسکن روستایی است. احداث مسکن مقاوم روستایی و تأمین مسکن متناسب با نیاز روستاییان اغلب از عناصر مهم برنامه¬ های مختلف توسعه بوده که در سالهای اخیر سیاست وام مسکن روستایی اجرا و دولت از طریق وام مسکن اقدام به حمایت از نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی کرده است.

فرهاد فقیهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به اینکه در سطح استان کرمانشاه  بیش از ۱۰۸ و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی وجود دارد، گفت: در حوزه عمران روستایی و همین طور نوسازی و مقاوم سازی بناهای روستایی اقدام های بسیار چشمگیری صورت گرفته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه، سهمیه استان را برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را ۳ هزار واحد اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون برای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی در این خصوص پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پرونده هزار نفر متقاضی به بانکهای عامل معرفی شده، افزود: تسهیلات مسکن روستایی با سود ۵ درصد و زمان بازپرداخت ۲۰ ساله به استان ابلاغ شده است.

فقیهی با بیان اینکه بیشترین واحدهای روستایی در شهرستانهای کرمانشاه، سنقر و اسلام آبادغرب هستند، تصریح کرد: بیشترین متقاضی مربوط به کرمانشاه بوده با ۸۰۰ سهمیه در قالب ۷۵۰ روستا است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه ۳ هزار واحد است، خاطرنشان کرد: در صورت وجود بالا رفتن متقاضی امکان افزایش سهمیه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹ بانک عامل برای اعطای تسهیلات معرفی شده، گفت: در استان کرمانشاه فعلا با توجه به ابلاغ صورت گرفته، تنها ۴ بانک ارائه خدمات می دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه