تاثیر مصرف اُمگا ۳ در مقابله با آلودگی هوا
طبق یک مطالعه جدید مکملهای اسیدهای چرب سالم ممکن است راه حل فوری برای کاهش مضرات ناشی از آلودگی هوا باشد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مهر، مطالعه محققان دانشگاه هاروارد بر روی موش ها نشان می دهد اسید چرب اُمگا ۳ هم از بروز التهابات ناشی از اکسیدانهای هوای آلوده می کاهد و هم از بروز التهابات آتی جلوگیری می کند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,مدتهاست که ارتباط هوای آلوده با بیماریهای ریوی، قلبی و سکته مغزی مشخص شده است. حال محققان ارتباط بین آلودگی هوا و بیماریهای مغزی نظیر زوال عقل، بیماری های روانی و کاهش هوش، همچنین دیابت، بیماری کلیه و تولد زودرس را آشکار کردهاند.
,دکتر جینگ کنگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره میگوید: «تغییرات پاتولوژیکی بسیار مهم هستند، چراکه تعیین کننده سازوکار بنیادین بیماری های مزمنی هستند که امروزه با آنها مواجهیم.»
,وی در ادامه افزود: «ما دریافتیم نتیجه حاصل از آزمایش بر روی موشها، در انسانها هم رخ میدهد، و بسیاری از بیماریهای التهابی در انسانها را میتوان با اسیدهای چرب اُمگا ۳ درمان کرد.»
,به گفته وی، «ما دریافتیم مصرف اسیدهای چرب اُمگا ۳ برای مبارزه با آلودگی هوا سودمند هستند».
,به گفته محققان مصرف ۲ تا ۴ گرم اسیدچرب اُمگا۳ در روز معادل دوزی است که به موشها داده شد. دو تا چهار گرم از اسید چرپ امگا ۳ معادل تقریبا دو وعده ۸۵ گرمی از ماهی آزاد یا شاه ماهی است.
,همچنین روغن تخم کتان حدود ۵۰ درصد اسید چرپ امگا ۳ را داراست و مکمل امگا ۳ هم به طور گسترده در دسترس هستند، اما قبل از مصرف آنها باید با پزشک مشورت کنید. سال گذشته یک مطالعه دیگر نشان داده بود مصرف بیش از اندازه امگا ۳ با بروز سرطان پروستات در مردان مرتبط است.
]
ارسال دیدگاه